ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک برای شما بیان کنیم، که اگر قصد خرید پنجره دوجداره برای ساختمان خود را دارید راهنمایی های زیر برایتان مفید واقع شود.

در سال های اخیر استفاده از پنجره های عایق حرارتی یکی از مواردی است که استفاده از آن بسیار باب شده است، چرا که با این کار شما علاوه بر حفظ دمای داخلی ساختمان می توانید مانع از هدر رفتن انرژی شوید و از حتی تا حدودی جلوی ورود آلودگی های صوتی از بیرون به داخل را بگیرید.

نمونه های زیادی از درب و پنجره های عایق حرارتی وجود دارد که معروف ترین و پر استفاده ترین آنها پنجره upvc و ترمال بریک هستند.

پروفیل های upvc و آلومینیوم ترمال بریک هر دو عایق گرما و سرما می باشند. البته خود آلومینیوم عایق سرما و گرما نمی باشد اما زمانی که تیغه پلی آمید در بین پروفیل دوخته می شود ارتباط جدار بیرونی با جدار داخلی قطع می شود و پروفیل آلومینیوم عایق و یا همان ترمال بریک می شود، upvc نیز همانطور که میدانید با توجه به مواد اولیه آن ذاتا عایق سرما و گرما می باشد.

در بین مصرف کنندگان همیشه این سوال پیش می آید که کدام پنجره بهتر و عایق تر می باشد، پنجره upvc و یا پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک؟ اگر قصد پاسخگویی به این سوال را دارید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

بیشتر بدانید: پنجره upvc یا پنجره آلومینیومی

پنجره upvc یا پنجره آلومینیومی

برخی از کارشناسان بر این باورند در بعضی مواقع با توجه به ذات upvc که پروفیلی بسیار عایق می باشد، پنجره upvc نسبت به ترمال بریک عملکرد صوتی و حرارتی بهتری از خود نشان خواهد داد.

مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک: عایق بودن

مقایسه عایق بودن پنجره upvc و ترمال بریک
مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک

در بیشتر موارد این دو پنجره قدرت عایقی برابر با هم دارند و به همین دلیل است که باید در نظر داشته باشید که بیشتر کیفیت شیشه و یراق آلات مصرفی مورد استفاده در این پنجره ها است که کیفیت نهایی عایق بودن را برای شما مشخص خواهد کرد.

البته برخی از کارشناسان بر این باورند در بعضی مواقع با توجه به ذات upvc که پروفیلی بسیار عایق می باشد، پنجره upvc عملکرد صوتی و حرارتی بهتری از خود نشان خواهد داد.

مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک: مقاومت در برابر فشارهای فیزیکی

مقایسه مقاومت پنجره upvc و ترمال بریک
یکی از موارد مهم در مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک ، امکان ساخت پنجره های قدی بزرگ در مدل های پنجره های آلومینیومی ترمال بریک می باشد.

در پنجره های upvc میزان مقاومت ارتباط مستقیمی با گالوانیزه استفاده شده در داخل آن دارد که بالاترین مقاومت را پروفیل هایی دارند که در آن ها از قوطی های گالوانیزه با ابعاد ۲۵*۳۳ با قطر ۵٫۱ میلی متر استفاده می کنند.

در نظر داشته باشید که هر چقدر ابعاد پنجره مورد نظر شما بزرگتر باشد، بهتر است که پروفیل هایی که انتخاب می کنید مقاوم تر باشند. البته پنجره های ترمال بریک دارای مقاومت بالاتری هستند ولی از آنجایی که قیمت بالاتری هم دارند باید این موضوع را به یاد داشته باشید که بهتر است از آنها برای پنجره های طبقات بالا، با توجه به فشارهای وارد شده از طرف باد استفاده کنید.

مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک: کیفیت و تغییر رنگ در شرایط آب و هوایی مختلف

 

مقایسه کیفیت و تغییر رنگ پنجره upvc و ترمال بریک
مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک

پروفیل upvc ذاتا سفید می باشد و بهترین نوع پنجره upvc همان سفید رنگ می باشد. انواع طرح چوب نیز در پنجره upvc موجود می باشد. این پروفیل دارای طرح و رنگبندی متنوع به صورت لمینت می باشد که از کیفیت خوبی برخوردار است.

پروفیل آلومینیوم به دو صورت رنگ الکترواستاتیکی پودری و آنادایز قابل رنگ آمیزی می باشد.
در ارتباط با آنادایز، پروفیل آلومینیوم در یک محلولی قرار داده می شود و در طی یک فرایند شیمیایی لایه مقاوم اکسیدی بر روی پروفیل قرار می گیرد.

این لایه باعث بالا رفتن مقاومت آلومینیوم می گردد. طیف های مختلفی از آنادایز قابل اجرا در پنجره آلومینیومی می باشد. در نوع رنگ پودری استاتیکی نیز عملیات در طی دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد صورت می پذیرد و یک لایه مقاومتی را تشکیل می دهند. اما در کل سیستم پوشش آنادایز مقاومت بهتری در برابر شرایط سخت آب و هوایی و خط و خش از خود نشان می دهد.

مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک: ارزشمند بودن

 

مقایسه ارزشمند بودن پنجره upvc و ترمال بریک
مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک

یک سنت قدیمی در بین معمارهای ما وجود دارد که عقیده دارند زمانی که شما از پنجره های آلومینیومی ترمال بریک استفاده می کنید، این امکان را دارید که حتی بعد از ۳۰ سال که خانه خود را به تخریب کردید آلومینیوم را به قیمت روز بفروشید، اما این در حالی است اگر از پنجره های upvc استفاده کنید بعد از تخریب ساختمان نمی توانید ضایعات پنجره را بفروشید، چرا که نه ارزش خاصی دارد و نه مشتری برای آن پیدا خواهید کرد.

سبک سازی ساختمان

مقایسه سبک سازی ساختمان پنجره upvc و ترمال بریک
مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک در انواع مدل های شبکه ای

در کل پنجره های upvc وزن کمتری نسبت به پنجره های آلومینیومی ترمال بریک دارند و همین مزیت باعث می گردد که جهت پایین آوردن وزن سازه، از این نوع پنجره ها استفاده می شود.

قیمت

مقایسه قیمت پنجره upvc و ترمال بریک
مقایسه قیمت پنجره ترمال بریک با upvc از آن جهت اهمیت دارد که با توجه به بودجه ای که دارید محصول مد نظر خود را انتخاب می کنید. یکی از مزایای اصلی پنجره های upvc نسبت به ترمال بریک، قیمت مناسب تر آنهاست، به این صورت که معمولا قیمت پنجره های ترمال بریک ۲٫۵ برابر پنجره های upvc می باشد.

 

یکی از مزایای اصلی پنجره های upvc نسبت به ترمال بریک، قیمت مناسب تر آنهاست، به این صورت که معمولا قیمت پنجره های ترمال بریک ۲٫۵ برابر پنجره های upvc می باشد.

در مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک می توان گفت که هر دوی آن ها از لحاظ نوع تولید، عایق بندی در برابر سرما و گرما و همچنین آلودگی های صوتی و نوع تولید و استفاده شیشه مشابه یکدیگر هستند.

تفاوت آنها نیز در نوع پروفیل مصرفی یعنی یو پی وی سی و آلومینیوم می باشد که در واقع از دو نسل متفاوت این صنعت هستند.همچنین نوع یراق آلات مصرفی در پنجره های upvc با پنجره دوجداره ترمال بریک متفاوت است.

همین تفاوت ها با توجه به این نکته که پنجره های آلومینیوم ترمال بریک بر اساس میزان وزن آن محاسبه قیمت می شود (پنجره های upvc بر اساس طول پروفیل بر حسب متر محاسبه قیمت می شود)، باعث شده قیمت نهایی فاکتور در مورد ترمال بریک در مقایسه با upvc تقریبا دو برابر شود.

همچنین پروفیل های upvc تنها در دو نوع سفید و لمینت در بازار موجود است اما پروفیل های آلومینیوم ترمال بریک از لحاظ تنوع رنگ محدودیت ندارد و می توان با توجه به طرح و نمای مورد نظر مشتری در ساختمان، رنگ مورد نظر را انتخاب و استفاده کرد.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دو جداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top