برای تولید پنجره دوجداره upvc یک پروسه ساخت مشخصی وجود دارد که البته این امر زمانی صدق می کند که تولید کننده تمامی استانداردهای لازم در تولید پنجره دوجداره را رعایت کند در غیر این صورت علاوه بر پایین آمدن کیفیت نهایی محصول و همچنین قیمت آن کاهش می یابد. برای تولید پنجره دوجداره استاندارد، در مرحله اول ما نیازمند دانش کافی و وجود یک تیم متخصص و حرفه ای هستیم.همچنین اگر به دنبال اطلاع از قیمت پنجره دوجداره و قیمت پنجره آلومینیومی با مانا پنجره در ارتباط باشید.

تولید پنجره دوجداره

تولید استاندارد هر محصول در نتیجه چند عامل ایجاد می شود:

۱٫کیفیت متریال و مواد اولیه
۲٫کیفیت ماشین آلات تولید محصول و نحوه مونتاژ محصول (که این مرحله خود شامل مراحل متفاوتی می باشد که در ادامه به آن پرداخته می شود.)

۳٫تجریه و دانش بالا در تولید محصول مشخص
۴٫نحوه نصب و استفاده اصولی از محصول

 

مراحل تولید پنجره دوجداره upvc:

– اندازه گیری
– طراحی
– برش دادن پروفیل
– برش دادن گالوانیزه
– آماده سازی پروفیل مولیون
– شیارزدن پروفیل و دستگیره
– جوش کردن قاب های آماده شده
– اتصال پروفیل مولیون
– بستن یراق آلات
– برش نصب زهوارهای شیشه
– تست عملیاتی پنجره و کنترل کیفی

پنجره دوجداره

۱) اندازه گیری: اولین قدم در تولید پنجره دوجداره اندازه گیریاست که این مرحله حتما باید توسط افراد حرفه ای و متخصص و به کمک ابزار دقیق انجام گیرد.چون تمامی مراحل تولید پنجره دوجداره بر مبناء همین اعداد بدست آماده انجام می شود و جلو می رود و برعکس تصور عموم مردم این مرحله بسیار حائز اهمیت است.

نکته:اگر کوچک ترین اشتباهی در این مرحله صورت گیرد باعث عدم کاربردی بودن محصول نهایی و در نتیجه ضرر تولید کننده می شود.

۲) طراحی: بعد از ابعاد برداری نوبت به طراحی پنجره می رسد که مجددا این کار توسط افراد مجرب صورت می پذیرد و در این مرحله با توجه به ابعاد، نیاز مشتری، متریال مصرفی، همچنین استانداردهای لازم برای تولید پنجره دوجداره انجام می شود.

 

۳) برش دادن: بعد از طراحی و تایید آن توسط مشتری و واحد فنی،نوبت به برش دادن پروفیل می رسد که مرحله مهمیست و در این مرحله با توجه به داده های بدست آماده از دو مرحله قبل (اندازه گیری و طراحی) پروفیل برای برش خوردن به داخل دستگاه می رود.

نکته: برای پروفیل های فریم و لنگه و زهوار و… از برش فارسی بر استفاده می شود و برای پروفیل مولیون و گالوانیزه از برش صاف استفاده می شود.
دستگاه دوکله چیست؟یک دستگاه پیشرفته و اتوماتیک است که شاخه های پروفیل را از دوطرف برش می دهد و گوشه های پروفیل رو به صورت مثلثی شکل یا اصطلاحا فارسی بر شده در می آورد.

مراحل تولید پنجره دوجداره
مراحل تولید پنجره دوجداره / سوراخ کاری های لازم جهت بستن یراق آلات و سایر متعلقات

 

۴) ساخت پروفیل مولیون: پروفیل مولیون یا چهارچوب وسط درب و پنجره دوجداره،که برای تولید آن انتهای پروفیل upvcرا به کمک دستگاهی به نام (ابزار زن مولیون) حالت می دهیم تا بست مولیون یا همان کانکتور روی آن قرار بگیرد و به گالوانیزه داخلی پروفیل متصل و پیچ شود.

۵) شیارزدن پروفیل و دستگیره: در این مرحله به کمک دستگاه (شیارزن آب و دستگیره) محفظه ای برای عبور آب در پنجره ایجاد می کنیم که برای این کار یک شیار در قسمت جلویی و یک شیار در قسمت پشت پروفیل ایجاد می شود.البته برش یراق دستگیره هم به کمک این دستگاه انجام می شود.

۶) جوش کردن قاب های آماده شده: بعد از مرحله برش دادن پروفیل به کمک دستگاه جوش دوکله چهارچوب اصلی پنجره ما شکل می گیرد به این صورت که ابتدا قاب بالایی پنجره در دستگاه قرار میگیرد و بعد از آن قاب های سمت راست و قاب سمت چپ در دستگاه قرارداده می شود و به این صورت جوش قاب های بالایی انجام می شود و در انتها قاب پایینی به دستگاه اضافه می شود و جوش می خورد و در نهایت قاب پنجره شکل می گیرد.

 

مراحل ساخت پنجره دوجداره

 

۷) اتصال پروفیل مولیون: همانطور که می دانید ساختار چهارچوب یک پنجره به دو بخش تقسیم می شود:

۷-۱)بخشی از پنجره که ثابت است و قابل بازشدن نیست.
۷-۲) بخشی از پنجره که دستگیره میخورد و قابل بازشدن هست.(لنگه بازشو پنجره)

برای انجام این مرحله،پروفیل مولیون در وسط چهارچوب و به کمک بست مولیون متصل می شود که برای نگهداری شیشه در قسمت فیکس پنجره ما از زهوار کمک می گیریم و دور تا دور آن را زهوار میزنیم و برای قسمت بازشو پنجره از دستگاهی به نام تمییزکن پروفیل کمک میگیریم که گوشه های پروفیل را برای جا رفتن یراق ها و زیبایی کار تمییز می کند.

۸) یراق بندی: در این مرحله شابلون ها در محل های مورد نظر قرارداده می شوند و به کمک مته سوراخ کاری ها انجام می شود و لولاها و یراق آلات و دستگیره ها اضافه و بر روی پنجره نصب می شوند.

۹) شیشه بندی: در آخر نوبت به اتصال شیشه می رسد به این صورت که ابتدا با استفاده از قطعات پلاستیکی محل قرارگیری شیشه را رگلاژ می کنیم و بعد از آن شیشه دوجداره را در قاب قرار می دهیم و زهوارهای upvcرا به آن اضافه می کنیم تا شیشه در جای خود ثابت شود.

۱۰) تست عملیاتی و کنترل کیفی پنجره:در این مرحله کارکرد کلی پنجره نظیر کارکرد صحیح یراق آلات و نحوه صحیح باز و بسته شدن یراق آلات و دستگیره و عایق بندی بندی پنجره تست می شود تا در صورت وجود و شناسایی هر ایرادی سریعا اقدام به رفع آن شود.

مراحل تولید پنجره دوجداره

گالوانیزه و ضرورت استفاده از آن چیست؟

گالوانیزه در واقع ورقه هایی از جنس فولاد با ضخامت های مختلف از ( ۷/۰ تا ۲ میلیمتر) هستند که به صورت u شکل نورد شده اند و به منظور تقویت پروفیل upvc در داخل حفره های پروفیل قرار می گیرند و یراق آلات بر روی آن ها پیچ می شوند و خطر افتادگی بازشو پنجره را کاهش میدهد.

نکته:نوع و ضخامت گالوانیزه مصرفی در پنجره، عامل مهمی در قیمت پنجره دوجداره محسوب می شود.

اگر مراحل بالا به طور منظم توسط تکنسینهای باتجربه و آموزش دیده ، انجام پذیرد، محصول نهایی تولید شده یک محصولی مطابق با استاندارد های لازم خواهد بود. در تولید با کیفیت هر محصول علاوه بر کیفیت مواد اولیه ، دانش و تجربه لازم جهت تولید آن محصول بسیار مهم و ضروری می باشد ، که اگر عامل دوم مختل شود ، محصول نهایی هرچند هم مواد اولیه با کیفیتی داشته باشد، اصلا کارکرد واقعی خود را نخواهد داشت.

بیشتر بدانید: قیمت به روز انواع پنجره دوجداره upvc

قیمت پنجره دوجداره +محاسبه آنلاین ۱۴۰۲

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top