همانطور که می دانید پنجره های دوجداره در دو نوع تولید می گردند، پنجره upvc و پنجره آلومینیومی. همیشه این سوال مطرح بوده است که پنجره upvc یا پنجره آلومینیومی؟ کدام عایق بهتری می باشند؟

با توجه به اینکه مجموعه مانا پنجره تولید کننده پنجره upvc می باشد اما در این نوشته سعی بر این است که یک مقایسه منصفانه بین پنجره upvc و پنجره آلومینیومی داشته باشیم و بدانیم که کجا بهتر است از آلومینویم استفاده کنیم و کجا از upvc.

 

پنجره upvc یا پنجره آلومینیومی

۱- از نظر عایق بودن:

پنجره دوجداره upvc و پنجره دوجداره آلومینیومی هر دو دوجداره می باشند. اما جنس آلومینیوم طوری است که ذاتا رسانای گرما و سرما می باشد مگر اینکه از نوع ترمال بریک آن در تولید پنجره آلومینیومی استفاده شود.

پس پنجره دوجداره آلومینیومی از پنجره upvc عایقی کمتری دارد مگر اینکه از نوع ترمال بریک استفاده شود که در آن صورت هر دو به یک مقدار عایق خواهند شد. با دوختن یک تیغه از حنس پلی آمید در بین پروفیل های آلومینیومی ارتباط بخش بیرونی با داخلی پروفیل آلومینیوم در پنجره قطع می گردد و در نتیجه پنجره تولید شده با این تکنولوژی همانند پنجره upvc عایق می باشد.

پس می توان نتیجه گرفت که پنجره upvc و پنجره آلومینیومی ترمال بریک هر تو به یک مقدار عایق حرارتی و صوتی می باشند.

 

 

پنجره upvc یا پنجره آلومینیومی ترمال بریک

۲- از نظر مقاومت و دوام:

اکر پنجره upvc در ابعاد استاندارد و به طور استاندارد تولید گردد، از نظر مقاومت هیچ فرقی با پنجره آلومینیومی ندارد. تاکید شد بر ابعاد و تولید استاندارد. منظور از ابعاد استاندارد جهت ساخت پنجره دوجداره این است که ارتقاع بیش از ۲/۴۰ و عرض بیش از ۴ متر نباشد. ضعف پروفیل های upvc در ابعاد بزرگ می باشد.

پنجره دوجداره در ابعاد بزرگ را بهتر است با پروفیل های آلومینومی تولید کرد. اما اگر پنجره در سایزهای استاندارد و معمولی باشد جهت تولید آن با پروفیل upvc هیچ گونه محدودیتی نمی باشد.

یک نکته دیگر این است که در ساختمان های بلند مرتبه، بالای ۸ طبقه اگر ارتفاع پنجره شما از ۱/۸۰ تجاوز کند در طبقات بالا به علت فشار وارد شده از طرف باد به پنجره ، بهتر است از پنجره آلومینیومی ترمال بریک استفاده نمایید. کلا در مقاومت پروفیل آلومینیوم نسبت به upvc بین ۷ تا ۱۰ برابر می باشد که مقاومت بالا تنها چهت ابعاد بزرگ و طبقات بالا مورد نیاز می باشد.

 

پنجره upvc یا پنجره آلومینیومی کشویی

 

۳- از نظر قیمت،پنجره upvc یا پنجره آلومینیومی ؟

از نظر قیمت، پنجره آلومینیوم ترمال بریک حدود ۲ تا ۲/۵ برابر پنجره upvc می باشد. پس اگر ابعاد پنجره شما استاندارد می باشد با توجه به هزینه کمتر پنجره upvc جهت داشتن یک پنجره عایق و خوب شما می توانید پنجره دوجداره upvc استاندارد را خریداری نمایید.

 

پنجره upvc یا پنجره آلومینیومی ارزان تر است

 

از نظر قیمت، پنجره آلومینیوم ترمال بریک حدود ۲ تا ۲/۵ برابر پنجره upvc می باشد. پس اگر ابعاد پنجره شما استاندارد می باشد با توجه به هزینه کمتر پنجره upvc جهت داشتن یک پنجره عایق و خوب شما می توانید پنجره دوجداره upvc استاندارد را خریداری نمایید.

 

بیشتر بدانید: قیمت پنجره upvc استاندارد

 

۴- از نظر زیبایی،پنجره upvc یا پنجره آلومینیومی ؟

تنوع رنگ در پنجره آلومینیومی با توجه به انواع رنگ های پودری و آنادایز بیشتر می باشد. اما زیبایی جنبه شخصی و سلیقه گی دارد. یک فرد ممکن است ذاتا پروفیل آلومینوم را بپسندد و یک فرد دیگر ممکن است از شکل و شمایل پروفیل upvc  و گرمی و سفیدی آن خوشش بیاید.

پنجره upvc هم دارای انواع مختلف طرح های چوب می باشد و جهت هر نوع سیک معماری، انواع مختلفی دارد. در صورتی که خواستید از پنجره upvc زنگی استفاده کنید در هنگام خرید حتما نمونه رنگ شده را رویت نمایید و از کیفت رنگ مطمئن شوید.

 

پنجره upvc یا پنجره آلومینیومی

 

۵-از نظر استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف:

بدون تعارف، جهت مناطق بسیار گرم و کویری مثل یزد و جنوب ایران، بهتر است از پروفیل آلومینیومی استفاده نمایید. ولی جهت سایر مناطق منعی از استفاده از پنجره upvc وجود ندارد. این بدان معنا می باشد که مقامت آلومینویم در آفتاب بسیار شدید بهتر از upvc می باشد.

 

طریقه درآوردن پنجره ریلی آهنی

 

با توجه به موارد ذکر شده در بالا با توجه به هزینه بالای پنجره آلومینومی ، در صورتیکه ابعاد پنجره شما استاندارد است و نیازی به تولید با آلومینوم نمی باشد، جهت خرید یک پنجره مناسب و عایق ، پنجره upvc استاندارد گزینه مناسبی می باشد.

در واقع شما با صرف هزینه کمتر توانسته اید یک پنجره عایق تهیه نمایید. فقط این نکته بسیار بسیار حائز اهمیت می باشد که حتما از پنجره دوجداره یو پی وی سی استاندارد استفاده کنید.

 

در این نوشته ۵ مورد از تفاوت های اصلی پنجره upvc و پنجره آلومینومی بصورت کاملا بی طرفانه بررسی گردیده شد. امیدواریم با بررسی شرایط فوق جهت پنجره دوجداره خود بهترین انتخاب را داشته باشید و توانسته باشیم به سوال ” پنجره upvc یا پنجره آلومینیومی ؟” پاسخ منطقی داده باشیم.

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top