امروزه برندهای مطرحی همچون هافمن و وین تک در عرصه upvc وجود دارند؛بسیاری می پرسند که پنجره دوجداره هافمن بهتر است یا وین تک؟ در حقیقت پروفیل upvc مصارف زیادی در ساختمان‌سازی پیدا کرده است و امروزه پنجره های upvc نقش مهمی در جلوگیری از ورود سر و صدا و آلودگی به ساختمان ها ایفا می کنند.

در مورد اینکه پنجره دوجداره هافمن بهتر است یا وین تک باید گفت که هر دو برند از با کیفیت ترین ها هستند و در برخی جزئیات میان این دو تفاوت هایی وجود دارد. در ادامه بیشتر به این موارد پرداخته ایم.

پنجره دوجداره وین تک

شعبه اصلی وین تک توسط گروه شرکت های ADO و در سال ۱۹۵۶ در ترکیه به مرکزیت شهر آنتالیا تاسیس شده و به مرور توسعه بازارهای هدف در بیش از ۵۴ کشور، وینتک را تبدیل به یکی از ۲۸۰ شرکت برتر ترکیه نمود.

ای شرکت در سال ۲۰۰۰ میلادی (۱۳۷۹ شمسی) به بازار مصرفی ایران وارد شد و در یک دهه و نیم بعد با گسترش خود به یکی از شناخته شده ترین شرکت های بدل شد و در سال ۲۰۱۰ نیز کارخانه تولید پروفیل آن در تبریز افتتاح شد.

پنجره دوجداره وین تک

اما ابرای اینکه بدانیم پنجره دوجداره هافمن بهتر است یا وین تک باید نگاهی نیز به پنجره هافمن داشته باشیم. هافمن سال ۱۳۸۶ به ایران وارد شد و در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ با گسترش کارخانه تولیدی خود، ظرفیت تولید سالانه نیز افزایش داد.

سطح مقطع و وزن پروفیل

یکی از معیارها برای این که بدانیم پنجره دوجداره هافمن بهتر است یا وین تک، سطح مقطع و وزن پروفیل آن است.

از لحاظ سطح مقطع، پروفیل وین تک به دلیل داشتن تنوع بسیار بالا، سطح مقطع بیشتری نسبت به پروفیل‌های هافمن دارد. این موضوع به ویژه در مورد پروفیل‌های ریلی یا همان کشویی اهمیت دارد.

از لحاظ وزن اما این دو پروفیل تنها حدود ۱۰۰ گرم در هر یک متر طول با یکدیگر اختلاف داشته و رتبه آن ها از این نظر نزدیک به هم است.

سطح مقطع و وزن پروفیل

گواهینامه بین المللی

معیار دیگر برای این موضوع که پنجره دوجداره هافمن بهتر است یا وین تک، گواهینامه بین المللی آن ها است. هر دو برند دارای گواهینامه بین المللی هستند؛ برند هافمن دارای گواهینامه SKZ آلمان است که تحت استانداردهای جی کی اف پی قرار دارد.

از سویی دیگر شرکت وین تک نیز تنها دارنده گواهینامه رال آلمان است که شامل همان استانداردهای جی کی اف پی است. به عبارتی دیگر این شرکت پروفیل های تولید می کند که از نظر استحکام و کیفیت در محدوده استاندارد RAL GZ-716 هستند.

خط تولید

شرکت کراس مافی آلمان که یک برند مشهور در صنعت تولید ماشین آلات اتوماسیون و تزریق پلاستیک شناخته می شود در کارخانه وینتک ۲۴ دستگاه اکسترودر فراهم کرده است که تماما بصورت اتوماتیک با تلفیق پودر پی وی سی و سایر موارد پروفیل ها را تولید می کنند.

این معیار به عنوان سنگ محکی برای اینکه بدانیم پنجره دوجداره هافمن بهتر است یا وین تک به ما نشان می دهد که هافمن ۹ دستگاه اکسترودر را به حالت نیمه اتوماتیک در کشور اتریش مستقر کرده که این یعنی فرآیند تولید وین تک تمام اتوماتیک است.

مزایای استفاده از وین تک

مزایای استفاده

اکنون ممکن است بپرسید، به کارگیری پنجره دوجداره هافمن بهتر است یا وین تک؟ و اصلا بهترین مارک پنجره upvc چیست؟ در این زمینه باید گفت که هر دو محصول بر تولید با کیفیت متمرکز است.

کارشناسان فنی در هر سیستم تولیدی و در سراسر جهان برای ارتقای کیفیت محصولات خود تلاش می کنند زیرا این موضوع تضمین کننده فروش و بقای شرکت است و پروفیل های upvc تولیدی هافمن و وین تک نیز از این قاعده مستثنی نیست و هردو در جهت افزایش راندمان انرژی و کاهش آلودگی صوتی و هوایی منزل عمل می کنند.

عملکرد

همانطور که گفته شد عملکرد هر دو برند مطلوب است. هافمن و وین تک روز به روز در حال پیشرفت و توسعه خط تولید خود بوده و مطابق با استاندارد های جهانی عمل می کنند.

در نهایت و برای پاسخ به اینکه عملکرد پنجره دوجداره هافمن بهتر است یا وین تک باید گفت، هر دو این شرکت ها از نام های آشنا و با کیفیت در صنعت در و پنجره هستند. به طور کلی اما با داده های موجود و از لحاظ تنوع و راندمان عملکرد شاید با درصدی بیشتر بتوان گفت که پنجره وین تک از هافمن بهتر است.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد این موضوع صحبت کنیم که پنجره دوجداره هافمن بهتر است یا وین تک. این دو برند رقابتی شانه به شانه با یکدیگر دارند اما از لحاظ ظرفیت تولید، راندمان، تنوع و همچنین استاندارد جهانی وین تک اندکی از هافمن بالاتر است.

برای سفارش انواع درب و پنجره می توانید به وب سایت مانا پنجره سر بزنید. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است.

Rate this post

This Post Has One Comment

  1. در واقع با توجه به توضیحات بالا شما پیشنهاد میکنید از وینتک استفاده کنیم درسته؟من شنیدم وینتک رو خیلیا که ارزون میدن از سرو تهش میزنن از کجا تهییه کنیم که نسبت به اصالت کالا مطمئن باشیم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top