داشتن آرامش و امنیت در محیط زندگی و کاری یکی از مهمترین دغدغه های افراد است که پنجره ضد سرقت آلومینیومی می تواند آن را بر آورده کند.

با توجه به رشد شهرنشینی و بالا رفتن ریسک سرقت، صنعت ساخت و ساز بیش از هرچیز به محصولاتی مطمئن تر از نظر امنیت نیاز دارد. اگر خواهان داشتن خانه، محل کار یا مغازه ای امن هستید پنجره ضد سرقت آلومینیومی بهترین انتخاب است.

ویژگی های پنجره ضد سرقت

خرید پنجره ضد سرقت آلومینیومی به عواملی همچون پروفیل، یراق آلات، شیشه دوجداره ویژه و دستگیره بستگی دارد. به عبارتی دیگر هر کدام از این اجزا در پنجره های دوجداره با یکدیگر متفاوت هستند.

همین ویژگی ها پنجره را به لایه ای غیرقابل نفوذ در خانه شما تبدیل می کند یا اینکه ریسک ورود سارقین را به حداقل می رساند. در این بین پنجره آلومینیومی ترمال بریک مقاومت بالاتری در برابر سرقت دارد.

ویژگی های پنجره ضد سرقت

پروفیل پنجره ضد سرقت

پروفیل همان بدنه اصلی پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی است؛ در خرید پنجره ضد سرقت آلومینیومی باید به جنس پروفیل دقت ویژه ای داشت. در حقیقت پروفیل پنجره دوجداره ضد سرقت باید از لحاظ ضخامت بالاترین استاندارد را داشته باشد.

همچنین علاوه بر ضخامت، پروفیل پنجره آلومینیومی ضد سرقت نباید به راحتی امکان دسترسی به زهوار پنجره را در اختیار افراد بیرون از آن قرار دهد.

جنس شیشه پنجره ضد سرقت

سارقین برای ورود به خانه معمولاً بیش از هرچیز شیشه را می شکنند. نکته ای که در خرید پنجره ضد سرقت آلومینیومی وجود دارد همین جنس شیشه است.

شیشه تک جداره و همچنین دوجداره معمولی در برابر ضربه از بیرون مقاومت کمی دارد. برای خرید پنجره دوجداره ضد سرقت می توانید از شیشه های لمینت شده یا حتی شیشه های ضد گلوله معروف به V-Guard استفاده کنید.

پروفیل پنجره ضد سرقت

شیشه دوجداره لمینت شده

یکی از گزینه ها برای خرید پنجره ضد سرقت آلومینیومی، سفارش و به کارگیری شیشه دوجداره لمینت شده است. در این شیشه لایه بیرونی از دو لایه شیشه تشکیل شده که این شیشه ها نیز به وسیله طلق های PVB (پلی وینیل بوتیرال) به هم چسبانده شده اند. در توضیح باید گفت که این شیشه چیزی شبیه به شیشه جلوی اتومبیل است.

ویژگی شیشه دوجداره لمنیت شده این است که به هنگام ضربه، سازه شیشه از هم نمی پاشد؛ همچنین به علت چسبندگی شدید لایۀ میانی، ورود سارقان به داخل را سخت می کند.

شیشه دوجداره V-Guard

دیگر شیشه ای که در پنجره ضد سرقت آلومینیومی می تواند به کار برود، شیشه ضد گلوله یا V-Guard است. شیشه دوجداره ضد سرقت یا ویگارد با آزمونهایی متفاوت از جمله پرتاب گلوله فلزی سنجیده می شود.

این نکته را هم باید اشاره کرد که شیشه های دوجداره ضد سرقت و ضد گلوله در طرح ها و رنگ های محتلف به تولید می رسد.

یراق آلات پنجره ضد سرقت

یراق آلات پنجره ضد سرقت

نقش یراق آلات را در پنجره ضد سرقت آلومینیومی نباید نادیده گرفت. در یراق آلاتی که برای پنجره دوجداره ضد سرقت طراحی می شوند، پین ها به صورت قارچی شکل بوده و پس از بسته شدن و چرخاندن دستگیره در پلیت های ضد سرقت قفل می شوند.

نحوه قفل شدگی پین و پیلت در یراق آلات ضد سرقت به نحوی است که حتی در برابر استفاده از دیلم و وسائل قفل شکن دیگر نیز مقاومت دارد.

نقش حفاظ و کرکره

اگر خانه شما در طبقه اول یا هم کف قرار گرفته یا گشت بام خانه بغل هم سطح با پنجره شماست، بی شک باید پنجره دوجداره حفاظ دار از جمله پنجره ضد سرقت آلومینیومی استفاده کنید و حفاظ یا کرکره را نیز برای این پنجره ها دست کم نگیرید تا ریسک ورود سارقین به حداقل برسد.

در این بین یکی از بهترین گزینه ها نصب حفاظ استیل با میلگرد در وسط آن است که مقاومت حفاظ را در مقابل بریده شدن بالا می برد. همچنین برای ویلا و ومکان های کم رفت و آمد می توان از کرکره های برقی استفاده کرد.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد پنجره ضد سرقت آلومینیومی صحبت شود. همانطور که اشاره شد این پنجره ها نقش مهمی در جلوگیری از سرقت دارند.

برای سفارش انواع پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی می توانید به وبسایت مانا پنجره سر بزنید. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top