نام پروفیل وین تک برای بسیاری به عنوان یک برند شناخته شده است؛ این پروفیل ها محصولی از کارخانجات WINTECH هستند که در ایران و سایر کشورها از جمله ترکیه، آلمان، روسیه، اکراین، آذربایجان، تونس و هندوستان فعالیت دارند.

در اصل محصولات پروفیل وین تک متعلق به گروه شرکتهای ADO ترکیه به مرکزیت شهر آنتالیا است؛ تاریخچه تأســیس این گروه به دهه ۵۰ میلادی باز می گردد که ابتدای امر بر تولید لاستـیک های مورد استفاده در زیره های کفش فعال بود. در ادامه بیشتر به پروفیل های تولید وین تک پرداخته ایم.

سری و نوع پروفیل وین تک

پروفیل وین تک شامل دو تقسیم بندی در سری و نوع پروفیل می شود که شرح زیر است:

  • دسته بندی سری: پروفیل های وین تک شامل سری ۶۰، سری ۷۰، سری کشویی تک ریل، سری کشویی جفت ریل وی تک، سری کمکی است.
  • دسته بندی نوع: پروفیل های وین تک از لحاظ نوع شامل فریم، ساش (لنگه) پنجره، ساش درب، مولیون، پروفیل کمکی و پنل است.

این دسته بندی از آن نظر اهمیت دارد که بدانیم از جمله عوامل تأثیرگذار بر قیمت پنجره وینتک است. در اصل قیمت سری ۷۰ از سری ۶۰ بیشتر و قیمت سری کشویی از همه آن ها بالاتر است و در انواع پروفیل وین تک، نوع فریم از همه قیمت بالاتری دارد.

سری و نوع پروفیل وین تک

مقایسه پروفیل سری ۶۰ و ۷۰

پروفیل وین تک سری ۶۰ که با عنوان W640 نیز شناخته می شود، عرض ۶ سانتی متری دارد، این عرض در پروفیل های سری ۷۰ یا W700 به میزان ۷ سانتی‌متر است.

همین میزان افزایش عرض افزایش قیمتی حدود ۱۰% به همراه دارد. از لحاظ وزن، استحکام و قیمت، دست برتر با پروفیل های سری W700 است.

سطح مقطع پروفیل های وین تک

دیگر ملاک دسته بندی برای پروفیل ها از جمله پروفیل وین تک، سطح مقطع آن است. پروفیل های وین تک به دلیل داشتن تنوع بسیار بالا در سطح مقطع شناخته شده هستند.

این تنوع سطح مقطع در پروفیل‌های ریلی یا همان کشویی بسیار بالا است و همین موضوع وین تک را به یکی از برندهای برتر جهانی بدل کرده است.

سطح مقطع پروفیل های وین تک

پروفیلهای تقویتی گالوانیزه

دیگر موردی که دربارۀ پروفیل وین تک باید به آن اشاره کرد، پروفیل های تقویتی گالوانیزه است. گالوانیزه در میان پروفیل قرار می گیرد و نقش استحکام میانی آن را ایفا می کند. کیفیت گالوانیزه نقشی بسیار حیاتی در سازه پروفیل دارد.

از همین رو شرکت وین تک از اواسط دهه ۹۰ خورشیدی نسبت به خرید ماشین آلات برش و نورد ورق های گالوانیزه اقدام کرده و تمامی مقاطع پروفیلهای گالوانیزه در کارخانه WINTECH تولید و به بازارهای مصرفی و اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد این تولید کننده، عرضه می شود.

وین تک، دارنده گواهینامه RAL

پروفیل پنجره وین تک به عنوان تنها دارنده‌ی گواهینامه کیفیت رال در ایران شناخته می شود. به عبارتی دیگر شرکت وین تک با رعایت قوانین و آیین نامه های بین اللملی توانسته است استاندارد RALرا دریافت کند.

نشان کیفیت رال برای سیستم های مدیریت کیفیت درب و پنجره UPVC توسط موسسه RAL صادر می شود که مطابقت با مقررات  RAL Deutsches Institut für Gütesicherung بوده و از لحاظ کیفیت و استحکام در محدوده استاندارد RAL GZ 716 باشند.  به بیانی ساده‌تر علامت کیفیت رال اعتباری یعنی پروفیل وین تک از کیفیت بالایی برخوردار و قابل اعتماد است.

مهمترین مزایای پنجره وین تک

مهمترین مزایای پنجره وین تک

به طور کلی استفاده از پنجره های ساخته شده با پروفیل وین تک می تواند مزایایی با ارزش برای ساختمان و منزل شما به همراه بیاورد که به شرح زیر است:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی: با به کارگیری پنجره وین تک صرفه جویی ۳۳ درصدی در مصرف انرژی خواهید داشت که عددی قابل توجه است.
  • تنوع مدل: همانطور که اشاره شد پروفیل های وین تک تنوع بالایی دارند و از این لحاظ دست شما بر حسب کاربری ساختمان تان باز است.
  • عایق صوتی: اگر ساختمان شما در منطقه پر رفت و آمد قرار گرفته، شک نکنید که با به کارگیری پروفیل وین تک آرامش را تجربه خواهید کرد.
  • عایق باران: پنجره های وین تک اصل که در مراکز معتبر از جمله مانا پنجره عرضه می شوند، دارای درز بندی دقیق و دریچه های تخلیه برای آب باران هستند.
  • مقاومت دمایی: پروفیل وین تک در برابر افزایش دما تا ۱۵۰ درجه و کاهش دما تا ۴۰- مقاومت دارد؛ به این ها باید مقاومت در برابر تابش فرابنفش را هم افزود.
  • عدم نیاز به رنگ: پروفیل وین تک دچار پوسیدگی نمی شود و از همین نظر نیازی به رنگ آمیزی و ترمیم نیازی ندارد.
  • نصب آسان: پنجره های وین تک علاوه بر اجرای آسان، این قابلیت را هم دارند که به جای پنجره قدیمی نصب شوند.

پروفیل وین تک در ایران

در سال ۱۳۷۹ خورشیدی مطابق با سال ۲۰۰۰ میلادی، پروفیلهای UPVC با برند تجاری WINTECH به بازار مصرفی ایران عرضه شد، این عرضه همزمان با سیاست های تشویقی بهینه‌سازی مصرف سوخت بود.

از همین زمان به بعد گسترش فعالیت های وین تک در ایران مورد توجه قرار گرفت و طی دو دهه منتهی به ۱۴۰۰ این شرکت کارخانه های خود را گسترش داده و محصولات خود را از طریق عرضه کنندگان به ساختمان شهروندان ایرانی رسانده است.

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد نیم نگاهی به پروفیل وین تک، تاریخچه و کارکردهای آن داشته باشیم. بی شک در بازار درب و پنجره انتخاب محصولات وین تک می تواند آسایش و اطمینان را برای شما به ارمغان بیاورد به شرطی که وین تک اصل را از فروشنده ای معتبر تهیه کرده باشید.

شما می توانید برای خرید محصولات وین تک به وبسایت ماناپنجره مراجعه کنید. در ماناپنجره سعی بر این است که با بالا بردن میزان تولید، پنجره دوجداره وین تک با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top