آلومینیوم امروزه به یکی از پر استفاده ترین مصالح ساختمانی تبدیل شده است، از همین رو قیمت درب آلومینیومی یکی از موارد جستجو برای بسیاری از افراد است.

برای محاسبه قیمت درب آلومینیومی باید فاکتورهایی مختلف از جمله جنس پروفیل، شیشه خور بودن، رنگ و طرح، یراق آلات و قفل را در نظر  بگیرید.

مزایای استفاده از درب آلومینیومی

پیش از پرداختن به قیمت درب آلومینیومی بهتر است نگاهی به چرایی استفاده از این جنس به مصالح ساختمانی داشته باشیم. نخستین اهمیت آلومینیوم مقاومت آن در برابر آب و رطوبت است از همین رو در سرویس بهداشتی بسیار به کار گرفته می شود.

این انتخاب به ویژه در مورد مکان های شرجی و اداری بیشتر صدق می کند، زیرا میزان سر و کار داشتن سرویس با آب و رطوبت بیشتر است. در ادامه بیشتر با عوامل دخیل در قیمت درب آلومینیومی آشنا می شوید.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی

ابعاد و قیمت درب آلومینیومی

ابعاد و قیمت درب آلومینیومی

تولید درب های آلومینیومی در اندازه های مختلفی صورت می گیرد از جمله ۶۰ ، ۶۵ و ۷۰ در ۲ متر. البته افراد در صورت تمایل می توانند ابعاد سفارشی مورد نظر خود را برای ساخت درب آلومینیومی اعلام کنند.

طبیعتا قیمت درب آلومینیومی تابعی از میزان پروفیل مصرفی است و ابعاد می تواند میزان پروفیل به کار رفته برای ساخت درب را افزایش یا کاهش دهد.

قیمت درب آلومینیومی و فاکتور وزن

وزن دیگر فاکتوری است که می تواند بر میزان مصرف پروفیل و در نتیجه قیمت درب آلومینیومی تاثیرگذار باشد. به طور کلی درب های آلومینیومی با دو نوع پروفیل سبک و سنگین ساخته می شوند.

بر این اساس وزن درب آلومینیومی نیز بین ۸ تا ۱۱ کیلوگرم متغییر است. به کارگیری پروفیل های سبک یا سنگین به کاربری ساختمان و همچنین سلیقه بهره بردار بستگی دارد.

قیمت درب آلومینیومی شیشه خور

قیمت درب آلومینیومی شیشه خور

همانطور که برای همه آشناست، قسمت پایینی درب آلومینیومی از پروفیل تشکیل شده و روی آن شیشه نصب می شود. درب های آلومینیومی دارای دو نوع تمام پروفیل و شیشه خور هستند.

معمولا قیمت درب آلومینیومی شیشه خور به نسبت نوع تمام پروفیل ارزان تر است هرچند که این موضوع ممکن است تحت تاثیر قیمت شیشه و جنس آن قرار بگیرد. با این حال بدیهی است که میزان پروفیل به کار رفته در درب آلومینیومی شیشه خور کمتر خواهد بود.

طرح و رنگ در محاسبه قیمت درب آلومینیومی

بسیاری به غلط عنوان از مد افتاده و نا زیبا را به درب های آلومینیومی اطلاق می کنند در حالی که درب های آلومینیومی علاوه بر کیفیت و مقاومت بالا از تنوع رنگ و طرح نیز برخوردار هستند.

بنابراین دامنه رنگ درب آلومینیومی تنها محدود به سفید و نقره ای نمی شود. از همین رو فاکتور رنگ نیز به محاسبه قیمت درب آلومینیومی وارد می شود. شما می توانید این درب ها در رنگ ها و طرح های مختلف سفارش دهید. از جمله مهمترین و محبوب ترین طرح هایی که برای درب های آلومینیومی سفارش داده می شود، طرح چوب است.

طرح و رنگ در محاسبه قیمت درب آلومینیومی

نقش یراق آلات و قفل در محاسبه قیمت درب آلومینیومی

یراق آلات به کار رفته از جمله فاکتورهای مهم در تعیین قیمت درب و پنجره است. درباره پنجره موضوع یک حالته و دو حالته بودن یراق آلات مطرح است اما این موضوع درباره درب متفاوت است.

در مورد درب تنها یراق آلات تک حالته وجود دارد، با این حال باید در نظر گرفت که جنس یراق آلات متفاوت بوده و درجه بندی های خاص خود را دارد از این رو قیمت درب آلومینیومی تابعی از قیمت یراق آلات است.

علاوه بر موضوع یراق آلات، نوع قفل انتخابی نیز قیمت درب آلومینیومی را تحت تاثیر قرار می دهد. درب آلومینیومی معمولاً با قفل های ساده و چرخشی ثابت عرضه می شود اما چنانچه بخواهید از قفل های سوئیچی استفاده کنید، قیمت درب آلومینیومی بیشتر خواهد شد.

بیشتر بدانید: ارزانترین قیمت پنجره

نکته پایانی

با توجه به آنچه گفته شد، قیمت درب آلومینیومی تابعی از پروفیل، وزن، ابعاد، رنگ و یراق آلات است. شما می توانید برای انتخاب درب آلومینیوم با قیمت های متنوع به ماناپنجره رجوع کنید.

ماناپنجره  تولیدکننده انواع درب و پنجره آلومینیوم و یو پی وی سی است. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است.

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top