برای بسیاری که قصد خرید پنجره دوجداره دارند نام هایی همچون وین تک مطرح است اما همچون هر جنسی، وین تک تقلبی نیز در بازار وجود دارد. سؤال همینجا شروع می شود که چگونه وین تک اصلی بخریم؟

مهم ترین نکته در زمینه تشخیص وین تک تقلبی و خرید وین تک اصل این است که نسبت به رتبه بندی پنجره ها آگاه باشیم و مشخصات کلی برخی از اجزایی آن را بشناسیم.

شناسایی وین تک تقلبی

برای دریافت درجه A انرژی یک پنجره، فریم آن باید از آلومینیوم یا فولاد به یک آرماتور گرمتر تغییر یابد تا با این کار میزان هدر رفت گرما و انرژی کاهش یابد. البته برچسب انرژی به طور نشان دهنده خوب بودن پنجره نیست.

پنجره upvc به دلیل دارا بودن فریم از جنس یو پی وی سی به تغییر قاب نیازی ندارند. در کنار این مورد دو جداره کردن شیشه و پر کردن فضای بین آن با گاز آرگون لازم است و همین مورد شیشه می تواند یکی از مشخصه های وین تک تقلبی باشد که در جلوتر بررسی می شود.

شناسایی وین تک تقلبی

گارانتی پروفیل وین تک

داشتن گارانتی معتبر مهمترین موضوع برای تشخیص پنجره اصل از وین تک تقلبی است. پلاستیکی است که برای ساخت پروفیل های پنجره به کار برده می شود در وین تک اصلی حدود حداقل ۱۰ سال ضمانت دارد. این گارانتی پروفیل باید شامل پوشش دهی تغییر رنگ و شکل پروفیل ها بشود.

گارانتی شیشه

دیگر نکته مهم در مورد تشخیص وین تک اصل از وین تک تقلبی گارانتی شیشه های دوجداره مورد استفاده در آن است. گارانتی شیشه‌های دوجداره معمولاً هفت سال است؛ البته اخیراً این شیشه ‌ها با گارانتی ۱۵ سال نیز فروخته می شوند.

شیشه های دوجداره غیر استاندارد یکی از مشخصه های وین تک غیر اصل است. در ادامه به این شیشه های غیر استاندارد اشاره شده است.

شیشه های دوجداره تقلبی

شیشه های دوجداره تقلبی

شیشه های دوجداره استاندارد باید به روش صنعتی ساخته شوند و همه مراحل ساخت مانند برش شیشه، تزریق عایق بوتیل، تزریق عایق پلی سولفاید، تزریق مواد جاذب رطوبت و گاز آرگون از ماشین های اتوماتیک در آن ها رعایت شده باشد.

در وین تک تقلبی شیشه ها به صورت دستی مونتاژ می شوند و در نتیجه غیر استاندارد هستند. بهره‌برداری از این شیشه ها اشکالاتی همچون بخار گرفتن شیشه ها را در پی دارد. مهمترین مخصه تفاوت شیشه های دوجداره صنعتی از دستی به اسپیسر آن است.

اسپیسر یا فاصله گذار در شیشه های دوجداره استاندارد یک تکه است اما در روش دستی و غیر استاندارد این اسپیسر ها چهار تکه می شوند.

یراق آلات

دیگر مشخصه تشخیص وین تک تقلبی از اصل، یراق آلات این پنجره ها از جمله لولا و قفل های آن است. به طور کلی در بازار قفل های ارزان قیمت موجود است که پنجره های فیک از آن استفاده می کنند.

اگر امنیت پنجره برایتان مهم است، قفل‌های پیچ و مهره‌ای انتخاب درست و مناسبی هستند. همچنین قفل های داخلی نیز به صورت دو قرقره در گوشه پنجره قرار دارند و به استحکام قاب یو پی وی سی کمک می کنند. پنجره های وین تک تقلبی معمولاً این قفل ها را ندارند.

دسته ‌ها و لولای پنجره تقلبی

دسته ‌ها و لولای پنجره تقلبی

در مورد دسته ها باز و بست پنجره تنوع زیادی وجود دارد؛ وین تک تقلبی دارای دسته هایی است که معمولاً بیش از ۶ ماه عمر نمی کنند و از جمله دلایل خراب شدن پنجره upvc هستند.

دسته های معتبر برای عمر بیش از پنج سال یا بیشتر طراحی شده‌اند. برای تشخیص این دو از یگدیگر باید مطمئن شوید دو سال گارانتی برای تمام اجزای متحرک پنجره در نظر گرفته شده است. این موضوع برای لولای پنجره نیز صدق می کند.

نکته پایانی

در این مطلب به این سؤال پاسخ دادیم که وین تک تقلبی چیست و چگونه وین تک اصلی بخریم؛ به عبارتی دیگر برای خرید وین تک اصل باید به اصلی ترین مورد یعنی گارانتی پنجره توجه کنید.

شما می توانید برای خرید وین تک اصل و سایر پنجره های با کیفیت از وبسایت ماناپنجره دیدن کنید. ماناپنجره  تولیدکننده انواع درب و پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی است. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top