ساختار پنجره دوجدارهupvc  ساختار متفاوتی از آلومینیوم دارد؛ میانه این پلاستیک فشرده خالی است و برای همین از گالوانیزه پنجره دوجداره upvc استفاده می شود.

بنابراین در مقایسه پنجره آلومینیومی با upvc، گالوانیزه پنجره دوجداره upvc نقش مقاومت آلومینیوم را ایفا کرده و تأثیر بسیار زیادی بر کیفیت و قیمت محصول نهایی دارد.

استفاده از گالوانیزه پنجره دوجداره upvc

همانطور که در ابتدا اشاره شد، پروفیل‌های یو پی وی سی از آلیاژ پلاستیکی تولید‌ شده اند، بنابراین برای بهسازی مقاومت و استحکام درب و پنجره دوجداره upvc در مقابل وزن و فشار بالا درون آن ها گالوانیزه گذاشته می شود.

با توجه به آنچه گفته شد، این سازه های u شکل که در داخل سطح مقطع پروفیل قرار می‌گیرند، از جمله قطعات بسیار مهم و حیاتی در داخل درب و پنجره دوجداره هستند.

دلیل استفاده از گالوانیزه در پنجره upvc

ساختار گالوانیزه پنجره دوجداره

گالوانیزه پنجره دوجداره upvc از ورق‌ فولادی ساخته شده که با آلیاژی همچون روی، سطح آن را پوشش می دهند. ضخامت گالوانیزه حداقل ۱٫۲۵ میلیمتر است.

ورق های گالوانیزه در ضخامت ‌های ۱٫۲۵ ، ۱٫۵ و ۲ میلیمتر تولید‌ می شوند. انتخاب این ضخامت ها به پارامترهایی همچون ارتفاع، فشار باد و دیگر جزئیات اجرای درب و پنجره ‌های upvc بستگی دارد.

به طور کلی استاندارد گالوانیزه تابعی از شکل پنجره، فشارهای خارجی وارد بر آن، محل کاربرد پنجره یا درب، میزان باز و بسته شدن و استفاده بر حسب مکان کاربری (عمومی ،اداری یا مسکونی)، ایمنی و وزن بازشوی پنجره است.

روش های جایگزین گالوانیزه

در سال های گذشته برخی روش های جایگزین برای گالوانیزه پنجره دوجداره upvc به بازار آمده است. یک نمونه از آن شامل پروفیل های  Fibre-reinforced می شود که از یک روکش UPVC به عنوان عایق بهره می گیرند و ساختار اصلی آن ها از پلیمر سخت تشکیل شده است.

دیگر جایگزین گالوانیزه CRP است که مخفف Composite Reinforcement Profile می شود و به معنای پروفیل تقویت کننده ترکیبی است. این روش دارای خصوصیات فولاد و پلاستیک و جوش پذیر با پروفیل UPVC است که مقاومت بالاتر در برابر خمش، کشش، فشار، ضربه و حرارت را به ارمغان می آورد.

ساختار گالوانیزه پنجره دوجداره

مضرات استفاده نکردن از گالوانیزه

بدون به کارگیری گالوانیزه پنجره دوجداره upvc ، این پنجره ها هیچ ارزشی ندارند. در حقیقت مدت کوتاهی پس از نصب، پنجره دوجداره بدون گالوانیزه ای که در معرض تابش نور آفتاب قرار گرفته، دچار تابیدگی خواهد شد.

این اتفاق سبب می شود که یراق آلات توانایی نگهداشتن لنگه ها را از دست بدهند و در نتیجه لنگه از جای خود بیرون خواهد آمد یا دچار افتادگی خواهد شد.

ارتباط تقسیم های میانی و گالوانیزه

تقسیم ها ستون میانی پنجره را تشکیل می دهند و بر خلاف لنگه و فریم جوش پلاستیک نمی خورند؛ این اجزا با پیچ به داخل پنجره متصل میشوند و پیچ ها باید در گالوانیزه فرو بروند.

در نتیجه، نبود گالوانیزه پنجره دوجداره upvc باعث می شود تقسیم ها از جای خود حرکت کرده و ضمن خطر برای استحکام پنجره، عایق بندی آن را نیز از بین می برد.

پس این نکته را برای نصب درب و پنجره  upvc باید در نظر گرفت که پیچ ها حتماً باید از داخل گالوانیزه رد شود تا اتصال میان درب و پنجره و فریم آن برقرار گردد.

تست گالوانیزه پنجره دوجداره

تست گالوانیزه پنجره دوجداره

اما در پنجره های تقلبی و بی کیفیت کانکتور یا پیچ لولا جایگزین گالوانیزه پنجره دوجداره upvc شده و حتی در مواردی بدتر، برخی از تولیدکنندگان پلاستیک به جای گالوانیزه می گذارند.

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، نبود گالوانیزه خیلی سریع سبب دفرمگی و افتادگی پنجره دوجداره خواهد شد که نقشی منفی در باز و بسته شدن انواع پنجره upvc دارد. یکی از روش های تست وجود گالوانیزه این است که آهن ربایی بر روی پروفیل قرار دهید؛ اگر آهنربا جذب شد، یعنی داخل پروفیل، گالوانیزه به کار رفته است.

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد گالوانیزه پنجره دوجداره upvc توضیح داده شود. همانطور که گفته شد، گالوانیزه نقشی مهم در استحکام پنجره یو پی وی سی دارد.

برای سفارش پنجره های با کیفیت یو پی وی سی می توانید به وبسایت مانا پنجره رجوع کنید؛ محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top