پنجره های آلومینیومی از دیرباز به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای ساختمان به شمار می رفتند. امروزه نیز شما می توانید بر حسب جنس پروفیل پنجره آلومینیومی از ویژگی های ارزشمندی چون عایق بودن در برابر صدا و انرژی، مقاومت در برابر رطوبت و زنگ زدگی، عدم تغییر رنگ به مرور زمان و … بهره‌مند شوید.  

البته علاوه بر پروفیل پنجره آلومینیومی، شیشه و یراق آلات نیز در کیفیت پنجره تأثیر بسزایی دارند، اما در این بین نقش پروفیل به دلیل اینکه قاب و اسکلت پنجره را تشکیل می دهد، بیش از هر جزء دیگری است.  

ویژگی های پروفیل آلومینیومی 

پروفیل پنجره آلومینیومی دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که همین ویژگی ها برای سالیان متمادی سبب حفظ این نوع پنجره ها در بازار شده است؛ برخی از این ویژگی ها عبارتند از:  

  • شکل پذیری و انعطاف آلومینیوم و امکان ساخت طرح ها و مدل های متنوع 
  • جلوگیری از هدر رفت انرژی و ایجاد عایق صوتی در مدل های جدید 
  • تنوع رنگ و جلوه بخشی به نمای ساختمان  
  • استحکام و مقاومت در برابر تابش آفتاب  
  • خاصیت عدم اشتعال و در نتیجه جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی  

انواع پروفیل پنجره آلومینیومی 

انواع پروفیل پنجره آلومینیومی 

در یک تقسیم بندی معروف، پروفیل های پنجره آلومینیومی  به دو دسته نرمال و ترمال بریک تقسیم می شود. پروفیل نرمال در پنجره های آلومینیومی دارای ظاهری باریک بوده و خاصیت عایق بودن ندارد.  

اما در سویی دیگر پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک در برابر انتقال گرما و سرما مقاومت بالایی دارد و این خاصیت به مدد تعبیه تیغه پلی آمید درون ساختار پنجره است. 

مزیت پروفیل ترمال بریک برای پنجره آلومینیومی 

همانطور که اشاره شد تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال در عایق بودن است؛ پنجره ترمال بریکدر نقش عایقی فوق‌العاده قوی ظاهر شده که می تواند انرژی حرارتی و برودتی و همچنین آلودگی صوتی را فیلتر کند.  

همچنین پروفیل آلومینیومی ترمال بریک دارای عمر مفید طولانی است و از همین لحاظ در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد.

شما همچنین می توانید رنگ قسمت خارجی پروفیل را با توجه به سبک معماری و رنگ داخلی آن را با توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان انتخاب کنید. 

مزیت پروفیل ترمال بریک برای پنجره آلومینیومی

پروفیل دوحالته آلومینیومی 

یک دسته بندی دیگر پروفیل پنجره آلومینیومی را بر اساس حالت باز شو تقسیم بندی می کند که یکی از این حالت ها به صورت باز شدن پنجره از طرف بالا یا پایین است.  

علاوه بر این حالت، می توان بازشو را به صورت معمولی و ۱۸۰ درجه نیز طراحی کرد. مزیت بازشو دو حالته این است که نیاز به نصب دستگیره اضافی نیست و هر دو حالت به کمک یک دستگیره باز می شوند. 

پروفیل آلومینیومی استاندارد 

شرط ماندگاری و همچنین عملکرد مطلوب پروفیل پنجره آلومینیومی این است که این پروفیل دارای چند ویژگی باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است:  

  • به کارگیری متریال مرغوب و با کیفیت 
  • مقاومت بالای پروفیل در برابر رطوبت، گرما، زنگ زدگی، خوردگی و تابش اشعه خورشید  
  • توانایی  تحمل وزن لنگه های پنجره و شیشه های آن 
  • ویژگی ترمال بریک، زیرا استفاده از پنجره های نرمال تقریباً رو به منسوخ شدن است.  

ضخامت و روکش پروفیل آلومینیومی 

دیگر موردی که درباره پروفیل پنجره آلومینیومی باید مدنظر قرار بدهید، میزان ضخامت ورق پروفیل است. این ضخامت باید به گونه ای باشد که بتوان شیشه دوجداره را بر روی آن سوار کرد.  

همچنین به جنس روکش  پروفیل های پنجره آلومینیومی نیز باید توجه داشته باشید. این روکش ها  باید براق و صاف باشد و بعد از مدتی دچار خط و خش نشود. در غیر اینصورت نشان دهنده عدم کیفیت پروفیل است.

پروفیل آلومینیومی استاندارد  

پروفیل آلومینیومی آنادایز شده  

آنادایز پروفیل پنجره آلومینیومی، شامل فرآیندی است که نمای آلومینیومی ساختمان را در مقابل اشعه شدید آفتاب مقاوم می کند. 

در حقیقت فرآیند آنادایز پنجره آلومینیومی با ایجاد یک سطح فعال شیمیایی، قدرت چسبندگی رنگ را دو صد چندان می کند. این سطح ظاهری کارکرد محصول آلومینیومی شما را به جهت استفاده در چیدمان، دکوراسیون خانگی، نماسازی و تزئینات خارجی بسیار مناسب می کند. 

نکته پایانی 

در این نوشتار سعی شد در مورد پروفیل پنجره آلومینیومی راهنمایی هایی ارائه بدهیم. همانطور که گفته شد مهم است که این پروفیل ها از جنس ترمال بریک باشند و همچنین بهتر است مورد آنادایز قرار بگیرند تا رنگ آن در برابر عوامل محیطی بهتر حفظ شود.  

در کنار این عوامل شما باید پنجره آلومینیومی را از فروشندگانی معتبر تهیه کنید تا کیفیت آن تضمین شده باشد. از این رو شما می توانید مانا پنجره را انتخاب کنید. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است. 

 اگر قصد خرید درب و پنجره آلومینیومی دارید، می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top