ما در این مقاله قصد داریم شما را با مزایای پنجره دوجداره آشنا کنیم. پنجره های قدیمی معمولا چوبی و یا فلزی هستند. این پنجره ها دارای شیشه های ساده و معمولی هستند.

البته در بعضی از ساختمان ها هنوز هم از پنجره های قدیمی استفاده می شود و در حقیقت این پنجره ها منسوخ نشده اند اما خوب نسل جدید هر محصولی طبیعتا ویژگی هایی متفاوت و بهتری نسبت به گونه های قدیمی دارد و در طراحی آن سعی شده است که کاستی های مدل های قدیمی برطرف شود.

در مورد پنجره دوجداره هم که نسل جدیدی از پنجره های قدیمی هستند همین موضوع درست است. پنجره های upvc ضریب انتقال حرارت خیلی پایینی دارند (حرارت را خیلی کمتر به بیرون انتقال می دهند)، از طرف دیگر در ساختار این پنجره ها نوار پلاستیکی به کار رفته است که وظیفه عایق بندی را بر عهده دارند.

این پنجره ها دارای شیشه دو جداره هستند که نقش مهمی را در عایق صوت و گرما سرما در پنجره های دوجداره را دارند.

این نوع ساخت باعث می شود که پنجره دوجداره عملکرد خیلی بهتری نسبت به پنجره های معمولی داشته باشند. پنجره upvc به یراق آلات خاص خودشان احتیاج دارد. اگر این یراق آلات و ابزار مورد نیاز را از انواع درجه یک و با کیفیت انتخاب کنیم تا اندازه زیادی عملکرد پنجره را بالا خواهند برد.

بیشتر بدانید: عایق بودن پنجره upvc

پروفیل های upvc سفيد هستند و در صورت بالا بودن كيفيت مواد اوليه از ثبات رنگی بالايی برخوردار هستند، زنگ نمی زنند و جلای آن ها تغيير نمی كند.

مزایای پنجره دوجداره: استحكام و ماندگاری

استحكام و ماندگاری پنجره دوجداره
در و پنجره upvc بسيار محكم هستند و از اين لحاظ با همتای فلزی خود در يک مرتبه قرار دارند.

مزایای پنجره دوجداره: عدم نياز به رنگ آميزی و ثبات رنگ

عدم نياز به رنگ آميزی و ثبات رنگ پنجره دوجداره
پروفیل های upvc سفيد هستند و در صورت بالا بودن كيفيت مواد اوليه از ثبات رنگی بالايی برخوردار هستند، زنگ نمی زنند و جلای آن ها تغيير نمی كند.

مزایای پنجره دوجداره: تنوع رنگی بالا

تنوع رنگی بالا پنجره دوجداره
پروفيل upvc به دو صورت رنگی می شود:

الف) استفاده از پوشش های لمينت بر روی upvc: در اين روش پوشش لمينت با ماندگاری بالا روی پروفيل چسبانده می شود و معمولاً طرح دار است، مانند طرح چوب و… .
ب) رنگ آميزي ماده upvc: در اين روش از رنگ مخصوصی برای رنگ آميزی ماده upvc استفاده می شود.

مزایای پنجره دوجداره ،عايق بندی صدايی و گرمايی

عايق بندی صدايی و گرمايی پنجره دوجداره
يكي از دلايل رشد پنجره های upvc عايق كاری ساختمان است. میزان عایق بندی پنجره های upvc به شیشه، نوع پروفیل، یراق آلات، نصب، فرایند تولید و مونتاژ، ماشین آلات مورد استفاده در خط تولید و نوع پروفیل گالوانیزه درون پنجره و … بستگی دارد كه در پروفيل های با كيفيت بالا و عالی و استفاده از شيشه های چندجداره اين عايق كاری به بهترين حال انجام می پذيرد.

مزایای پنجره دوجداره ، افزایش امنيت

افزایش امنيت پنجره دوجداره
در پنجره های upvc به علت وجود يراق آلات و چفت های جديد و امكان طراحی پروفيل های امنيتی، ايمنی پنجره چندين برابر شده است.

مزایای پنجره دوجداره ، ساخت پنجره به تمام اشكال هندسی

ساخت پنجره دوجداره به تمام اشكال هندسی
به علت امكان تغيير شكل پروفيل upvc با استفاده از دستگاه، می توان آن را به همه اشكال درآورد و خم های دلخواه را در آن ايجاد كرد. بنابراين بدون هيچ مشكلی می توان پنجره را به تمام اشكال هندسی دلخواه توليد كرد.

شیشه های چندجداره

شیشه های چندجداره پنجره دوجداره
بيشترين اتلاف حرارتی از شيشه های پنجره صورت می پذيرد كه در صورت استفاده از اين شيشه ها و جلوگيری از اتلاف حرارتی، ميزان صرفه جويی انرژی به نحو قابل ملاحظه ای افزايش می يابد.

تنوع بسیار بالا در بازشوها

 تنوع بسیار بالا در بازشوها در پنجره دوجداره
يراق آلات پنجره های upvc حالت های بسياری برای باز شدن پنجره ها را فراهم می آورند. مانند پنجره های بازشو از كنار و بالا و انواع كشويی و … .

امکان استفاده از قفل های اتوماتيک

امکان استفاده از قفل های اتوماتيك در پنجره دوجداره
در در و پنجره های upvc می توان از قفل ها و يراق آلات الكترونيكی و كنترل از راه دور استفاده كرد. امكانی كه در پنجره های قديمی آهنی يا آلومينيومی ممكن نبود.

تعويض آسان با پنجره های قديمی

تعويض آسان پنجره دوجداره با پنجره های قديمی
پنجره های قديمی را می توان بدون عمليات بنايی و يا به هم ريختن نما، به سادگی با پنجره های upvc تعويض كرد.

بیشتر بدانید: پنجره upvc عايق حرارت

در در و پنجره های upvc می توان از قفل ها و يراق آلات الكترونيكی و كنترل از راه دور استفاده كرد. امكاني كه در پنجره های قديمی آهنی يا آلومينيومی ممكن نبود.

مزایای پنجره دو جداره در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی نوع درب و پنجره در نمای کلی ساختمان، نقش مهمی دارد. برای انتخاب شکل و جنس پنجره‌ ها، ابتدا نوع آب و هوای منطقه در نظر گرفته می‌ شود بعد از آن بر اساس سلیقه معمار، محل پنجره ‌ها مشخص می‌ شوند.

یکی از مهم‌ترین مزایای درب و پنجره دو جداره، جلوگیری از اتلاف انرژی می‌باشد چرا که در فصل سرما، گرمای خانه به بیرون منتقل نمی‌شود و همچنین در فصل گرما، هوای خنک و مناسب اتاق‌ها بهتر تأمین می‌گردد. به علاوه درباره مزایای درب و پنجره دو جداره می‌توانیم به عایق بودن این پنجره‌ها در مقابل آلودگی‌های صوتی اشاره کنیم.

حالا دیگر معماران و مهندسان می‌دانند که بیش از ۴۰ درصد از انرژی داخل ساختمان (گرما) از طریق درب و پنجره‌ها به هدر می‌ رود. اهمیت صرفه جویی در انرژی، باعث شده است که راه چاره‌ ای برای این مشکل اندیشیده شود.

پنجره‌ های دوجداره به خوبی این مشکل را حل کرده‌اند و هر ساختمانی که بر اساس استاندارد‌های روز ساخته می‌شود، دارای درب و پنجره دوجداره می‌باشد. حتی بسیاری از ساختمان‌های قدیمی با تعویض درب و پنجره‌های معمولی، در انرژی صرفه جویی می‌کنند و محیط آرام تری بوجود می‌‌آورند.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top