احتمالاً شما هم به هنگام نظافت به دنبال طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی گشته اید؛ با توجه به ساختار پنجره های کشویی که جهت نظافت شیشه باید یکی از لنگه ها باز شود، آموزش طریق در آوردن لنگه بسیار پرکاربرد  است.

پنجره های ریلی یکی از انواع پنجره های دوجداره به شمار می روند که در دو نوع آلومینیومی و upvc عرضه می شود. در این مطلب به طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی و همچنین پرداخته ایم.

نظافت پنجره دوجداره ریلی

کاربری بسیار آسان و عدم اشغال فضای داخلی واحد مسکونی مهترین دلایل انتخاب مردم برای پنجره ریلی یا کشویی است. همین امر باعث شده است درخواست پنجره کشویی در نسلهای جدید این پنجره اعم از upvc یا آلومینیومی ترمال بریک بالا باشد.

مزایا و معایب پنجره های ریلی همچون هر وسیله دیگری وجود دارد؛ به عبارتی دیگر این پنجره ها جدا از کاربری آسان و عدم اشغال فضا دارای ایراداتی هم هستند که می تواند مشکل ساز باشند.

مهمترین مسله در پنجره های ریلی نظافت و تمیز کردن آن است به ویژه اینکه در پشت پنجره ریلی شما فضایی همانند تراس یا بالکن وجود نداشته باشد که در این صورت برای تمیز کردن لنگه ثابت  پنجره ریلی دچار مشکل خواهید شد.

در اینجاست که عموم افراد برای نظافت سطح شیشه و پنجره ریلی به فکر در آوردن لنگه آن می افتند و به دنبال طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی هستند.

نظافت پنجره دوجداره ریلی

طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی جهت نظافت

پنجره دوجداره ریلی و یا کشویی همانند سایر انواع پنجره ها احتیاج به نظافت دارد اما همانطور که گفته شد تمییز کردن شیشه دوجداره پنجره کشویی با توجه به قرار گرفتن لنگه ها بر روی هم، کمی دشوار است. بنابراین جهت تمیز کردن شیشه در این مدل از پنجره باید لنگه پنجره کشویی را در آورد.

قاعدتا به علت وجود انواع پنجره های ریلی با جنس و نوع متریال مختلف، طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی در همه مدل ها یکسان نخواهد بود. از این حیث می توان پنجره کشویی و درآوردن آن را به موارد زیر تقسیم کرد:

  • پنجره ریلی آهنی که عموما قدیمی و با شیشه تکجداره هستند
  • پنجره آلومینیومی ریلی قدیمی (اس تی کرنت) با شیشه تک جداره
  • پنجره آلومینیومی ریلی قدیمی (اس تی کرنت) با شیشه دوجداره
  • پنجره دوجداره ریلی upvc
  • پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی نانترمال
  • پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی ترمال بریک

طریقه درآوردن پنجره ریلی آهنی

طریقه درآوردن پنجره ریلی آهنی

پنجره های ریلی آهنی از جمله پنجره های غیر دوجداره هستند و در طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی جای نمی گیرند ولی ممکن است شما کاربر این پنجره بوده باشید و به واسطه جستجو برای درآوردن آن به این مطلب رسیده اید. در این باره باید به شما بگوییم که در آوردن پنجره ریلی آهنی تقریبا سخت و در مواردی غیر ممکن است.

در برخی موارد حتی بعد از در آوردن امکان قرار دادن در حالت اولیه بسیار دشوار خواهد بود. تولید پنجره ریلی آهنی امروزه متوقف شده است و پنجره های موجود از نوع قدیمی می باشد که در ساختمانهای قدیمی و بازسازی نشده دیده می شوند.

دفرمه شدن و آشکار شدن مشکلات ناشی از پوسیدگی از جمله مواردی است که با بیرون آوردن پنجره ریلی آهنی رخ خواهد داد.

درآوردن پنجره ریلی آلومینیومی قدیمی تک جداره

این مورد نیز اگرچه دوجداره نیست ولی می توان در طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی به صورت ضمنی به آن اشاره کرد. پنجره ریلی آلومینیومی قدیمی ( اس تی کرنت) با شیشه تک جداره هنوز هم در بافت های شهری نیز دیده می شود.

به علت وزن کم پروفیل و شیشه تکجداره کافیست با کمی فشار لنگه را با بالا فشار داده تا پنجره از روی ریل اصلی جدا شده و سپس نظافت به راحتی صورت پذیرد و دوباره لنگه بازشو پنجره به همان سادگی بر روی ریل اصلی قرار بگیرد.

درآوردن پنجره ریلی آلومینیومی قدیمی دوجداره

طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی قدیمی (اس تی کرنت) همانند پنجره تکجداره است اما به علت وزن بیشتر شیشه دوجداره و پروفیل آلومینیومی باید میزان فشار برای جداسازی لنگه بازشو ار فریم اصلی بیشتر باشد. با این حال و به طور کلی در آوردن این نوع پنجره نیز دشواری خاصی ندارد.

درآوردن پنجره ریلی آلومینیومی قدیمی دوجداره

درآوردن پنجره های ریلی نانترمال، ترمال بریک و upvc

به طور کلی طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی برای نوع upvc، پنجره ریلی آلومینیومی نانترمال و پنجره ریلی آلومینیومی ترمال بریک متفاوت است و جهت در آوردن لنگه نیاز به یک نصاب در و پنجره دوجداره است.

برای باز کردن این پنجره ها به آچار آلن نیاز است، سپس باید لنگه بازشو را به سمت بالا حرکت داد تا از جای خود در بیاید، اما رگلاژ مجدد لنگه کمی پیچیده است. همچنین به دلیل بالا بودن وزن لنگه، به هنگام بالا آوردن آن خطر شکستن شیشه وجود دارد.

نکته پایانی

در این مطلب به طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی پرداختیم. همانطور که اشاره شد، درآوردن پنجره ریلی برای پنجره های دوجداره قدیمی آسان است اما در پنجره های ترمال بریک و upvc به دلیل دشواری در رگولاژ و همچنین وزن بالا و خطرات حاصل از آن باید از نصاب پنجره کمک گرفت.

شما می توانید برای خدمات مرتبط با انواع پنجره دوجداره و همچنین خرید بهترین جنس و نوع در و پنجره به وبسایت مانا پنجره سر بزنید.

محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است. اگر قصد خرید درب و پنجره آلومینیومی دارید، می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top