عایق بودن پنجره upvc نسبت به سایر انواع پنجره بر همگان روشن است. پنجره عایق معمولا به پنجره هایی گفته می شود که با نام پنجره دوجداره یا سه جداره و شیشه دوجداره شناخته می شوند. این مدل از پنجره ها از نظر انتقال حرارت نسبت به پنجره های فلزی عایق تر می باشند. پنجره های عایق دو یا سه قاب شیشه ای هستند که به وسیله گاز آرگون جهت کاهش انتقال حرارت جدا شده اند.

 

عایق بودن پنجره upvc
عایق بودن پنجره upvc در برابر سرما و گرما

عایق بودن پنجره upvc در برابر صوت:

استفاده از پنجره دوجداره، مخصوصاً پنجره دوجداره عایق صدا، کمک قابل توجهی به فراهم کردن محیط کم صدا و آرام خواهد داشت. ساختار خاص پنجره upvc باعث ایجاد شدن عایق بندی مناسبی در برابر گرما، سرما و صوت شده است.

شاید قیمت پنجره upvc کمی گرانتر از سایر مدل های پنجره باشد ولی با توجه به مزایای زیاد این مدل از پنجره از جمله صرفه جویی در مصرف انرژی به این نتیجه خواهیم رسید که استفاده از پنجره upvc به میزان ۱۰۰ درصد مقرون به صرفه است.

بیشتر بخوانید :مقایسه پنجره upvc با پنجره آلومینیومی

عوامل تأثیرگذار در عایق بندی بهتر پنجره دوجداره upvc در برابر صوت:

عایق بودن پنجره upvc و پنجره دوجداره
عایق بودن پنجره upvc از نظر صوتی

• نوع پروفیل:

وجود حفره های خالی در پروفیل های upvc باعث می شود علاوه بر سبک تر شدن سازه، پنجره مانند یک عایق طبیعی عمل نماید. در صورت استفاده از پروفیل upvc استاندارد و شیشه صنعتی می توان شدت آلودگی صوتی را ۴۰ تا ۷۵ دسیبل کاهش داد. کانال ها و حفره های بیشتر در پروفیل upvc باعث عایق بندی مناسب تر جهت صدا می شود.

بیشتر بخوانید : جلوگيري از ورود گردوغبار با پنجره upvc

• یراق آلات:

در صورتی که عایق صدا بودن پنجره upvc برای شما از اهمیت بسزایی برخوردار است بهتر است از یراق آلات دوحالته استفاده نمایید. در صورتی که تمایل به استفاده از پنجره های ریلی دارید بهتر است از نوع یراق آلات فولگس واگنی که عایق بندی بهتری نسبت به یراق آلات کشویی دارند استفاده نمایید البته قیمت این یراق آلات نسبت به یراق آلات کشویی معمولی گرانتر می باشند.

• شیشه دوجداره :

ضخامت شیشه دو یا سه جداره مصرفی در پنجره upvc به کار رفته تأثیر زیادی در عایق بودن در برابر صدا دارد. استفاده از شیشه های لمینیت، باعث بهبود عملکرد پنجره upvc در برابر صدا می شود. حتما از شیشه دوجداره استاندارد استفاده نمایید.

 

• نصب:

بهتر است قبل از نصب پنجره فوم پلی ارتان را دور تا دور پنجره تزریق نمایید تا تمام حفره ها وو شیارهای پروفیل پر شود. انجام این کار تأثیر بسزایی در عایق بندی پنجره upvc در برابر صدا خواهد داشت. البته نصب پنجره upvc باید توسط تیم متخصص نصب صورت پذیرد. شما می توانید جهت پنجره دوجداره خود از توری پنجره نیز استفاده نمایید.

 

 

عایق بودن پنجره دوجداره مدل upvc
عایق بودن پنجره upvc

 

جهت کسب سفارش محصول پنجره دوجداره عایق با واحد فروش مانا پنجره تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top