تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا به این نکته اشاره کنیم که پنجره آلومینیومی به دو نوع ترمال بریک Thermal break و نرمال non-Thermal break تقسیم می شود.

از همین تعریف می توان دریافت که پنجره ترمال بریک، دارای یک ویژگی خاص است، یک شکست و فاصله که خط جداسازی آن از نوع نرمال می شود.

خط و مرزی به نام عایق بندی

فلز آلومینیوم رسانای گرما و سرما است و پنجره آلومینیومی نرمال را یارای مقابله با گرما و سرما نیست. از همین رو تولیدکنندگان پنجره های آلومینیومی با ارائه نوع ترمال بریک ابتکار عمل را به دست گرفتند.

پس اکنون روشن است که تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست؟ بله؛ حائلی از عایق که از میان فلز رد شده و آن را به دو  سوی داخلی و خارجی تقسیم می کند. بنابراین می توان گفت که دو دنیای متفاوت بین پنجره ترمال بریک و نرمال وجود دارد.

تفاوت پنچره ترمال بریک و نرمال چیست

تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست؟ از مهار صدا تا امواج زلزله

علاوه بر عایق بودن دربرابر حرارت، پنجره‌های دوجداره ترمال بریک، حدود صد مرتبه کمتر از نوع نرمال نویز و سر و صدا را انتقال می‌دهند. همچنین لایه ای که در پنجره‌ آلومینیومی ترمال بریک افزوده شده، ساختمان مسکونی یا تجاری شما را تا چند برابر در برابر اشتعال و همچنین امواج ناشی از زلزله ایمن می کند. زیرا این پنجره ها در برابر زلزله نیز مقاومتی خوبی از خود نشان داده اند.

بیشتر بدانید: مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک

جنس عایق پنجره ترمال بریک

تیغه ای که پنجره نرمال را به ترمال بریک تبدیل می کند از جنس پلی آمید است. اگر می خواهید بپرسید پلی آمید و نقش آن در تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست، باید در جواب تان بگوییم که نوعی پلیمر نیمه کریستال است که دم دستی ترینش را در رشته های مسواک می توانید پیدا کنید.

این تیغه شبیه یک لایه ابریشم عمل می کند و مانع از انتقال حرارت بین دو سطح آلومینیوم می شود. از همین رو دیگر خبری از هدر رفت انرژی نخواهد بود و ضریب انتقال حرارت از ۲۰۳ در مدل نرمال به ۴ کاهش می یابد.

 

تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست

مکانیزم ایجاد تفاوت بین پنجره ترمال بریک و نرمال چیست؟

در بالا اشاره کردیم که تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست و عایق آن از چه جنسی درست شده است؛ جالب است در مورد فرآیند نصب تیغه پلی آمید ترمال بریک نیز بیشتر بدانیم.

این تیغه با ماشین آلات مخصوص پانچ، بین دو سطح آلومینیوم دوخته می شود. با این حال برخی به جای استفاده از پلی آمید، پی وی سی استفاده می کنند که این موضوع سبب افت کیفیت و کارایی ترمال بریک می شود.

رنگ بندی پنجره ترمال بریک

برای در و پنجره ترمال بریک گستره ای از طیف های رنگی مورد استفاده قرار می گیرد. سه دسته اصلی شامل رنگ‌های پودری، الکترواستاتیک، آنادایز و طرح چوب است.

وقتی فرایند آنادایز بر روی پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک انجام شود به کارگیری آن برای مناطق گرم و خشک مناسب تر نیز خواهد شد.

اعدادی قابل توجه در باب تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست؟

حالا که بهتر می‌دانید تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست، بیایید این اعداد را هم به مزایای این پنجره اضافه کنیم.

کاهش اتلاف انرژی به میزان ۳۸ درصد در زمستان، کاستن ۳۲ درصدی از اتلاف انرژی در تابستان، بهینگی ۲۸ درصدی مصرف سوخت و کاهش هزینه های تاسیساتی ساختمان تا حدود ۲۰ درصد از دیگر کارایی های این پنجره مرغوب است.

اعداد قابل توجه در تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست؟

سخن آخر

نکته های بسیاری بر شمرده شد تا بدانید تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست، اما شاید هنوز هم در انتخاب بین این دو مردد مانده باشید.

به هر روی قیمت نوع نرمال ارزان تر تمام می شود اما اگر حاصل جمع را با فاکتور هزینه مصرف انرژی ساختمان تان در نظر بگیرید، به کارگیری پنجره ترمال بریک علاوه بر ایجاد محیطی آرام و کم سر و صدا، یک عمر هزینه های جانبی حاصل از مصرف انرژی را برایتان کاهش می دهد.

ماناپنجره  تولیدکننده  انواع پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نرمال با مدل های بازشو متفاوت بر اساس نیاز شما است.

محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید   پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار می باشد. پنجره دوجداره آلومینیومی در انواع مختلف لولایی ، کشویی ، و لیفت اسلاید قابلیت تولید دارد.

اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

This Post Has One Comment

  1. ما پنجرمون آلومینیومی هست ولی فک میکنم نرمال کار کردن
    میشه همینو بهش لاستیک اضافه کرد که ترمال بریک بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top