چه عواملی سبب تشخیص یک پنجره upvc خوب می شود؟ احتمالا فکر کنید امروزه در بازار تشخیص بین پنجره upvc خوب از بد بسیار راحت باشد. برخی از شرکت‌های تولید کننده پنجره دوجداره بر روی پنجره‌های تولیدی خود برچسب انرژی نصب کرده‌اند.

این برچسب جهت رتبه بندی انرژی می باشد تا به شما بگوید این پنجره در نگه داشتن گرما چقدر توانایی دارد. امتیاز از A (بهترین) شروع می‌شود و B در ردیف بعدی قرار می‌گیرد.

اما باید گفت که صرفاً مد نظر قرار دادن این برچسب و داشتن گواهی درجه A برای انتخاب بهترین پنجره دوجداره اشتباه است و کیفیت آن را تضمین نمی‌کند. ما در این مقاله قصد داریم برای شما روشن کنیم که یک پنجره upvc چگونه و بر اساس چه معیاری درجه اعتبار دریافت می کند.

 

بیشتر بدانید: قیمت پنجره upvc

 

برای اینکه درجه A انرژی به یک پنجره دوجداره تعلق بگیرد باید در ساخت آن پروفیل‌ upvc و شیشه دوجداره بکار رود.

 

چگونه یک پنجره upvc خوب رتبه A انرژی را دریافت می‌کند؟

پنجره upvc خوب

برای اینکه درجه A انرژی به یک پنجره دوجداره تعلق بگیرد باید شرایطی که در ادامه مطرح می‌شود را داشته باشد. اولین مورد این است که قالب پنجره از فولاد یا آلومینیوم به یک آرماتور گرمتر مانند کربن تغییر کند. این امر باعث می شود که گرمای کمتری از طریق قاب پنجره به بیرون راه پیدا کند.

استفاده از پروفیل‌های upvc سبب برقراری این شرط می شود. شرط دوم دوجداره بودن شیشه است. با وجود این که معمولاً برای پر کردن فضای بین دو شیشه، گاز آرگون بکار می رود، ولی در برخی از موارد برای کارایی بالاتر از گاز کریپتون هم باید استفاده کرد.

بنابراین اکنون می دانید که چگونه یک پنجره upvc خوب گواهی درجه A دریافت می کند و مانع هدر رفتن گرما می شود. در زیر عوامل دیگری که برای انتخاب یک پنجره upvc خوب باید در نظر گرفت، مطرح شده است.

 

معیارهای انتخاب پنجره upvc خوب: پروفیل upvc

پنجره upvc خوب

پروفیل upvc پلاستیکی است که برای ساخت پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم ترین قسمت پنجره پروفیل محسوب می شود، چون در اسکلت ساختمان بکار می رود و تعویض آن کار مشکلی است. مطمئن شوید که گارانتی حداقل ۱۰ ساله یا بیشتر داشته باشد. این گارانتی باید تغییر رنگ و شکل را پوشش دهد.

 

معیارهای انتخاب پنجره upvc خوب: شیشه دوجداره

Good upvc window selection criteria

بررسی کنید که تضمین شیشه دو جداره چقدر است. بسیاری از شیشه‌های قدیمی با ضمانت هفت ساله عرضه شده‌اند. اما بیشتر شیشه های دوجداره جدید با ضمانت پانزده سال یا بیشتر عرضه می‌شوند.

 

معیارهای انتخاب پنجره upvc خوب: قفل پنجره

پنجره upvc خوب

انواع مختلفی از قفل های پنجره در بازار موجود می باشد. برخی از شرکت های پنجره ساز از ارزانترین نوع موجود در بازار استفاده می‌کنند. اگر بخواهید امنیت بیشتری داشته باشید، قفل های پیچ و مهره ای بهتر هستند.

 

نوع اتصال

پنجره upvc خوب

پنجره upvc دارای چهار گوشه قاب جوش داده شده هستند. اما مالچ ها و ترانسوم ها را می توان جوش داده یا مکانیکی کرد. اتصالات مکانیکی بیشتر در سیستم‌های قدیمی‌تر بکار می‌رفتند، اما امروزه هنوز هم وجود دارند. در بعضی موارد در اتصالات مکانیکی اگر نیم میلی‌متر ترانسوم یا مالچ ها بشکنند، می تواند زمینه از بین رفتن قاب پنجره را فراهم کند.

 

دستگیره‌ پنجره

پنجره upvc خوب

انواع مختلفی از دستگیره‌ها در ساخت پنجره استفاده می شود. بعضی از آنها بسته به میزانی که باز و بسته می‌شوند فقط شش ماه تا یک سال عمر می‌کنند. برخی دیگر هم برای پنج سال یا بیشتر طراحی شده‌اند. حال چطور این دو نوع را از هم تشخیص دهیم؟ که نسبتا دشوار هم هست.

بهترین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید دو سال گارانتی برای تمام اجزای متحرک پنجره در نظر گرفته شده است. از چگونگی پیگیری تعمیرات لازم اطلاعات کافی کسب کنید.

 

لولا

پنجره upvc خوب

لولا دقیقاً مانند دسته، انواع مختلفی از آن در بازار موجود می باشد که تا زمانی که از آنها استفاده نکنید، نمی توانید خوب یا بد بودن آن ها را تشخیص دهید. دوباره تاکید می‌شود که از وجود گارانتی دو ساله برای تمام اجزای درب و پنجره upvc اطمینان حاصل کنید. در صورت امکان، با برخی از مشتریانی که در حال حاضر از محصول مورد نظرتان استفاده می‌کنند، مشورت کنید.

 

پین لولا

پنجره upvc خوب

این اجزا ممکن است به چشم نیایند، اما نمی‌خواهید که پنجره خود را بعد از تنها یک سال باز کنید و با زنگ‌های زیادی مواجه شوید یا بدتر از این ناگهان به خاطر پین‌های زنگ زده، نوار پنجره بیفتد.

بسیاری از شرکت‌ها از اجزاء گالوانیزه و ضد زنگ استفاده می‌کنند که عمر بالایی دارند. اما بهتر است که تمام پیچ‌ها، ضد زنگ باشند به خصوص زمانی که محل سکونت شما در نزدیکی دریا یا محیط مرطوبی باشد.

حال از کجا بدانیم که پیچ‌ها ضد زنگ است یا نه. آهنربایی بردارید اگر به پیچ‌ها چسبید یعنی ضدزنگ نیستند و اگر نچسبید یعنی ضد زنگ هستند.

 

قفل داخلی

این قفل در واقع دو قرقره در گوشه است که کمک می‌کند قاب پنجره‌ upvc به درستی و کاملا محکم در مقابل درزگیر قرار گیرد. علاوه بر این، آنها امنیت پنجره را نیز بهتر می‌کنند. همه پنجره‌ها دارای این قطعات هستند مگر این که به خاطر سهل انگاری یا تنبلی سازنده در پنجره‌ها کار نشده باشند، گاهی این اتفاق می‌افتد.

 

بیشتر بدانید: بهترین طرح های پنجره upvc

 

 از معیارهای انتخاب پنجره upvc خوب می توان به پروفیل upvc، شیشه دوجداره، قفل پنجره، نوع اتصال، دستگیره‌های پنجره، لولا، پین لولا و قفل داخلی اشاره کرد.

 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تشخیص تفاوت پنجره مرغوب و بی‌کیفیت در بازارهای امروزی، کار آسانی است. پنجره‌هایی مانند پنجره‌های ایران upvc با گواهینامه‌ تضمین کیفیت ارائه می‌شوند.

این گواهینامه‌ها در واقع رتبه بندی محصولات از نظر حفظ گرما در داخل محیط را نشان می‌دهند. رتبه A به منزله کیفیت بالا و رتبه B به بعد، رتبه‌های کیفی محصول در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد.

برای اینکه درجه A انرژی به یک پنجره دوجداره تعلق بگیرد باید در ساخت آن پروفیل‌ upvc و شیشه دوجداره بکار رود.
از معیارهای انتخاب پنجره upvc خوب می توان به پروفیل upvc، شیشه دوجداره، قفل پنجره، نوع اتصال، دستگیره‌های پنجره، لولا، پین لولا و قفل داخلی اشاره کرد.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دو جداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top