پنجره دوجداره ریلی تراس که بالکن شیشه ای نیز نامیده می شود به عنوان محافظ و پوششی برای تراس آپارتمان ها و برج های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. پنجره رنگی بالکن ها به هیچ عنوان جلوی دید شما را نمی گیرند.

پنجره تراس قدی با وجود اینکه دید شما از بالکن یا تراس به محیط بیرونی را حفظ می کند، اما به عنوان پوششی برای موارد مضر و آزار دهنده بیرونی عمل می کند. سیستم بازشوی پنجره ریلی به صورت sliding در هر دو جهت چپ و راست می‌باشد.

در پنجره های ریلی عمل آب بندی توسط درزگیرهای مویی انجام می گیرد. از پنجره های ریلی در تراس ها بیشتر استفاده می شود.پنجره ریلی هیچ فضایی را اشغال نمی کند و به راحتی به موازات بر روی لنگه کناری خود حرکت می کند.

پنجره دوجداره ریلی نسبت به دیگر انواع پنجره های ریلی از جمله آلومینیومی و چوبی قویتر است و آبندی و هوابندی بهتری نسبت به اینگونه پنجره های دوجداره ریلی دارد اما نسبت به پنجره upvc دوجداره لولایی دارای آبندی و هوابندی ضعیف تری است.

 

 پنجره دوجداره ریلی نسبت به دیگر انواع پنجره های ریلی از جمله آلومینیومی و چوبی قویتر است و آب بندی و هوابندی بهتری نسبت به اینگونه پنجره های دوجداره ریلی دارد اما نسبت به پنجره upvc دوجداره لولایی دارای آبندی و هوابندی ضعیف تری است.

 

کاربرد پنجره دوجداره ریلی تراس

 پنجره دوجداره ریلی تراس
خانه هایی که در مجاورت خیابان های پرتردد قرار می گیرند و صدای زیاد و مشرف بودن آنها به منازل دیگر باعث می شود تراس کارایی زیادی نداشته باشد و صرفا از آن به عنوان یک انباری استفاده شود،

پس با بستن این بالکن ها می توان استفاده بهینه ای از این فضا نمود، با استفاده از پنجره دوجداره ریلی جلوی صدا و دید منازل مشرف گرفته خواهد شد.

منزلی که از لحاظ متراژ کوچک بوده و با اضافه شدن تراس به منزل فضای خوبی به خانه می دهد، برخی از ساختمان ها از لحاظ نقشه طوری ساخته شده اند که اگر متراژ بالکن به داخل اضافه شود، نقشیه زیباتر و بهینه ای خواهیم داشت، می توان برای بستن بالکن با پنجره دوجداره ریلی اقدام نمود.

بعض ها استفاده خاصی از تراس نمی کنند و همیشه این فضا بدون استفاده می باشد خوب با برداشتن درب قبلی بالکن و گذاشتن درب کشویی جدید جلوی تراس می شود از این فضا استفاده بهتری نمود.

در بعضی از تراس ها رفت و آمد پرنده ها زیاد است که این امر باعث کثیفی و آلودگی تراس می گردد البته علاوه بر پرندگان سوسک و حشرات هم در آنجا لانه می کنند حتی باران و خاک هم همیشه عامل کثیفی این فضا می شود با پوشاندن این قسمت از خانه می توانید تراس تمیزی داشته باشید.

پنجره های کشویی برای ورودی تراس به اتاق خواب ها، آشپزخانه، مطبخ، همچنین حمام و اتاق خواب (حداقل عرض برای پنجره کشویی در هر مکان ۲ متر می باشند) مناسب است. در صورتی که برای آشپزخانه خود دنبال اشغال فضایی کمتر و کاربرد آسان تر هستید این نوع پنجره های بسیار مناسب می باشند.

این نوع پنجره های ریلی یا کشویی مناسب مناطق با آب و هوای معتدل هستند که با باز کردن پنجره ها بتوانید از تهویه و آب و هوای طبیعی نیز استفاده کنید.

 

مزایای پنجره دوجداره ریلی تراس

 پنجره دوجداره ریلی تراس

  • باز و بسته شدن بازشو بر روی ریل بدون اشغال کردن فضای داخلی منزل.
  • نصب راحت و آسان پرده‌های داخلی منزل بدون هرگونه مزاحمت توسط بازشوی پنجره.
  • تنوع نوع بازشوها.
  • قابلیت نصب کتیبه بالای بازشوها.
  • نمای شیک و زیبا و دلنشین با توجه به اینکه هیچ‌گونه یراقی قابل رویت نمی‌باشد.
  • دامنه قیمت پنجره دوجداره ریلی متوسط می باشد.
  • به دلیل نوع ریلی بودن آن از محبوب ترین انواع پنجره های می باشد.

 

معایب پنجره دوجداره ریلی تراس

 پنجره دوجداره ریلی تراس

  • این نوع پنجره های نسبت به پنجره های تک حالته یا دو حالته از درصد عایق کمتری برخوردار هستند.
  • این نوع پنجره های به دلیل آب بندی خاص خود در مناطق پر سر و صدا و پر گرد و غبار توصیه نمی شود.
  • نظافت و تمیز کردن این نوع از پنجره ها نسبت به نوع دیگر کمی سخت تر می باشد به دلیل قرار گرفتن ریل ها برروی هم.

 

انواع پنجره ریلی

 پنجره دوجداره ریلی تراس

پنجره دوجداره تک ریل: در این مدل به دلیل وجود یک ریل امکان باز و بسته شدن پنجره از یک طرف وجود دارد.
پنجره دوجداره جفت ریل: در این مدل به دلیل بکار بردن دو ریل امکان باز و بسته شدن پنجره از دو طرف وجود دارد.

 

مقایسه پنجره تک ریل و جفت ریل

 پنجره دوجداره ریلی تراس
در پنجره های کشویی تک ریل عایق بندی نسبت به پنجره کشویی جفت ریل بیشتر است. در پنجره های کشویی جفت ریل بسته به انتخابتان شما می توانید حرکت در هر لنگه بازشو را داشته باشید ولی این امکان در پنجره های کشویی تک ریل وجود ندارد. همچنین سطح مقطع فریم کشویی در سیستم تک ریل نسبت به جفت ریل بزرگتر می باشد.

 

بیشتر بدانید: مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی

 

 در پنجره های کشویی تک ریل عایق بندی نسبت به پنجره کشویی جفت ریل بیشتر است. در پنجره های کشویی جفت ریل بسته به انتخابتان شما می توانید حرکت در هر لنگه بازشو را داشته باشید ولی این امکان در پنجره های کشویی تک ریل وجود ندارد. همچنین سطح مقطع فریم کشویی در سیستم تک ریل نسبت به جفت ریل بزرگتر می باشد.

 

درست است که زندگی آپارتمانی امروزی امکان استفاده و بهره بردن از مناظر و فضای بیرون ساختمان ‏ها را بسیار محدود کرده است اما همین محدودیت‏ ها مسبب ابداعات و نوآوری ‏هایی شده است که نه تنها محدودیت مورد نظر را از بین برده، بلکه مزایای جانبی بسیاری را از جمله پنجره دوجداره ریلی برای تراس با خود به همراه داشته است.

معمولا پنجره های دوجداره ریلی با دو سیستم یو پی وی سی و آلومینیوم در ایران رایج می باشند. پنجره های ریلی یا کشویی به صورت افقی برروی ریل هایی معمولا از چپ به راست یا راست به چپ در حرکت هستند. بصورت کلی می توان گفت قیمت پنجره ریلی نسبت به پنجره های با یراق تک حالته گران تر می باشند، همچنین این نوع پنجره ها نسبت به پنجره های لولایی از درصد عایق صدا و انرژی کمتری برخوردار هستند.

از انواع پنجره دوجداره ریلی می توان پنجره دوجداره تک ریل و پنجره دوجداره جفت ریل را نام برد. مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دو جداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

چرا پنجره ریلی برای بالکن مناسب تر است ؟

پنجره ریلی هیچ فضایی را اشغال نمی کند و به راحتی به موازات بر روی لنگه کناری خود حرکت می کند. پنجره دوجداره ریلی نسبت به دیگر انواع پنجره های ریلی از جمله آلومینیومی و چوبی قویتر است به همین جهت مناسب تر است

پنجره های کشویی یا ریلی برای کدام بخشش ها مناسبتر است ؟

پنجره های کشویی برای ورودی تراس به اتاق خواب ها، آشپزخانه، مطبخ، همچنین حمام و اتاق خواب مناسب است.

انواع پنجره ریلی موجود در بازار ایران کدامند؟

پنجره دوجداره تک ریل: در این مدل به دلیل وجود یک ریل امکان باز و بسته شدن پنجره از یک طرف وجود دارد. پنجره دوجداره جفت ریل: در این مدل به دلیل بکار بردن دو ریل امکان باز و بسته شدن پنجره از دو طرف وجود دارد.

تفاوت پنجره تک ریل و جفت ریل چیست؟

در پنجره های کشویی تک ریل عایق بندی نسبت به پنجره کشویی جفت ریل بیشتر است. در پنجره های کشویی جفت ریل بسته به انتخابتان شما می توانید حرکت در هر لنگه بازشو را داشته باشید ولی این امکان در پنجره های کشویی تک ریل وجود ندارد.

4.9/5 - (33 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top