در این نوشته می خواهیم به معایب پنجره upvc بپردازیم، با توجه به اینکه مجموعه مانا پنجره از تولید کنندگان پنجره upvc می باشد اما جهت مشاوره درست به مشتریان بهتر است در بعضی مواقع معایب محصول خود و محدودیت های استفاده از پنجره upvc را مطرح کرد.

پنجره upvc اگر بصورت کاملا استاندارد تولید شود هیچ گونه معایبی نخواهد داشت فقط در برخی ابعاد و مکان ها استفاده از پنجره upvc پیشنهاد نمی گردد. حال به معایب پنجره upvc در تولید غیر استاندارد خواهیم پرداخت.

یک  عیب پنجره upvc در آن است که در هنگام فروش یک پنجره یو پی وی سی قدیمی، به قیمت ضایعات پلاستیک خریداری می شود و ارزش ضایعاتی ندارد این در حالی است که پنجره آلومینیومی و آهنی به قیمت های بهتری خریداری می شوند.

عیب دوم را می توان در تولید پنجره در ابعاد خیلی بزرگ می باشد که در اینحالت بهتر است از پنجره آلومینیومی استفاده شود.

 

معایب پنجره upvc غیر استاندارد

معایب پنجره upvc غیر استاندارد:

  • اگر از پروفیل مرغوب استفاده نشود در طی گذشت زمان دچار تغییر رنگ و دفورمگی خواهد شد و زرد رنگ می شود.

 

  • در داخل پروفیل های upvc حتما باید از گالوانیزه با ضخامت استاندارد استفاده شود . گالوانیزه به پنجره upvc مفاومت و استحکام می دهد و نقش بسیار مهمی دارد. در صورت بکار نبردن گالوانیزه داخلی در پنجره دوجداره یو پی وی سی پنجره اصلا از مقاومت کافی برخوردار نمی باشد و دچار افتادگی در بازشو ها و خمیدگی و شکم دادن در ستون های عمودی و افقی بر اثر فشار های وارد شده بر اثر باد می شود.

 

  • اگر از لاسیتک های استاندارد آب بندی در بین بازشو ها استفاده نشود، پنجره شما هرگز عایق گرما و سرما و صوت نخواهد بود و بکی از معایب مهم پنجره upvc غیر استاندراد می باشد.

 

  • اگز از پنجره شما صدا عبور کرد، شیشه دوجداره استاندارد در پنجره شما استفاده نشده است و یا در تولید از لولاهای معمولی غیر استاندارد استفاده شده است که در هنگام بسته بودن از پشت لولاها صدای بیرون وارد می شود.

 

  • اگر پنجره دوجداره شما بخار گرفت ، بدانید که در شیشه دوجداره شما از مواد رطوبت گیر، گاز آرگون و چسب استاندارد آب بندی ، استفاده نشده است.

 

 

معایب پنجره upvc ارزان

 

هر یک از نشانه هایی که در بالا به آن اشاره شد، اگر در پنجره دوجداره خود دیدید ، بدانید که پنجره upvc شما بصورت اصولی تولید نشده است.

 

 

در طبقات بالاتر اگر قصد داشتن پنجره با ابعاد بزرگ را دارید حتما از پنجره آلومینومی استفاده نمایید که تا ۱۰ الی ۱۵ برابر مقاوم تر در برابر باد نسبت به پنجره upvc می باشند.

 

محدودیت های استفاده از پنجره upvc:

 

  • جهت ابعاد بزرگتر از عرض ۴ متر و ارتفاع ۲/۵ متر بهتر است از پنجره upvc استفاده نشود و از پنجره آلومینیومی استفاده شود که مقاومت آن ۱۰ الی ۱۵ برابر پنجره upvc می باشد.  تولید این ابعاد با پروفیل upvc غیر استاندارد می باشد و پنجره از مقاومت و استحکام کافی برخوردار نمی باشد و در هنگام باز و بسته شدن بازشو ها لرزش بسیاری در کل پنجره احساس می گردد. این بهترین مشاوره است که از یک پنجره ساز upvc خواهید شنید.

 

 

  • در طبقات بالا ، بالای ۱۰ طبقه از پنجره upvc با ارتفاع کمتر از ۱/۴۰ استفاده نمایید و ارتفاع پنجره شما بیش از این عدد تجاوز نکند، عرض آن نیز حداکثر ۲ برابر ارتفاع آن باشد. این بدان جهت است که در طبقات بالا با توجه به فشار زیاد وارد شده از طرف باد، اگر ارتفاع پنجره زیاد باشد مقدار فشار وارد شده بسیار بیشتر از حالتی خواهد بود که ارتفاع پنجره کم است .
  • در طی زمان مصرف بر اثر فشار باد ، پنجره دفورمه می شود و شکم میدهد و کلا کیفیت عایقی خود را از دست داده و در هنگام وزش باد صدای زوزه شنیده می شود.  در طبقات بالاتر اگر قصد داشتن پنجره با ابعاد بزرگ را دارید حتما از پنجره آلومینومی استفاده نمایید که تا ۱۰ الی ۱۵ برابر مقاوم تر در برابر باد نسبت به پنجره upvc می باشند.

 

 

  • در مناطق کویری و گرم و خشک با تابش شدید خورشید اگر می خواهید از پنجره یو پی وی سی استفاده نمایید حتما از نوع درجه یک آن مثل ویستابست استفاده نمایید که دارای استاندارد RAL آلمان می باشد و جهت آن مناطق مقاوم می باشد. در این مناطق هرگز از نوع رنگی و یا طرح چوب این پنجره ها استفاده ننمایید چون گرما را به شدت جذب خود می نمایند و در برابر تابش آفتاب دچار تغییر رنگ خواهند شد.

 

بیشتر بدانید: استاندارد RAL آلمان چیست و چه می گوید؟

 

 

معایب پنجره دوجداره upvc
معایب پنجره upvc در چیست؟

 

 

امیدواریم با مطالعه  مطالب بالا توانسته باشیم مشاوره ای صادقانه که حاصل تجربیات فراوان در این صنعت می باشد را به شما ارائه کرده باشیم و شما را در جهت انتخاب یک پنجره دوجداره استاندارد و خوب با توجه به همه شرایط ، همراهی کرده باشیم.

4.3/5 - (6 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top