امروزه انواع مختلفی از یراق آلات پنجره دوجداره در بازار عرضه می شود که شما می توانید به راحتی آن ها را انتخاب کرده و برای پنجره دوجداره ساختمان خود مورد استفاده قرار دهید. در نظر داشته باشید که خرید یراق آلات پنجره upvc باید با مشاوره و راهنمایی یک کارشناس متخصص و حرفه ای در این زمینه صورت بگیرد، زیرا در غیر این صورت شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

بنابراین ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با یراق آلات پنجره دوجداره، انواع و قیمت آنها آشنا کنیم، پس با ما همراه شوید.

بیشتر بدانید: اسپانیولت پنجره دوجداره upvc

اسپانیولت که به اصلاح به آن قفل درب نیز گفته می شود، یکی از مهمترین اجزای یراق آلات پنجره دوجداره محسوب می شود.

یراق آلات پنجره دوجداره چیست؟

یراق آلات پنجره دوجداره چیست؟
امروزه پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که انواع درب و پنجره دوجداره به لحاظ امنیتی در سطح بالایی قرار بگیرد. طرح های زیبا و ایمن یراق آلات پنجره دوجداره به گونه ای طراحی شده است که این گونه درب و پنجره ها را از چهار جهت قفل کرده و امنیت بالایی برای آن ها فراهم می کند.

همچنین درب و پنجره دو جداره به آسانی تنها با چرخش یک دستگیره و توسط قفل هایی قارچ مانند به قاب های شان محکم می شوند. همین امر سبب می شود ایمنی درب و پنجره دوجداره افزایش یابد. صنعت تولید یراق آلات درب و پنجره به صورت روزافزون در حال توسعه و نوآوری می باشد و همین امر سبب شده است تا انواع مختلفی از یراق آلات طراحی و تولید شوند.

انواع یراق آلات پنجره دوجداره

انواع یراق آلات پنجره دوجداره

از انواع یراق آلات پنجره دوجداره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) اسپانیولت
اسپانیولت که به اصلاح به آن قفل درب نیز گفته می شود، یکی از مهمترین اجزای یراق آلات محسوب می شود. کیفیت اسپانیولت به نوع آلیاژ بکار رفته در آن بستگی دارد. این جزء دارای تاثیر مهم و بسیاری بر کیفیت درب و پنجره دوجداره است. اگر آلیاژ بکار رفته در اسپانیولت دارای کیفیت پایینی باشد سبب افزایش فشار بیشتر برروی دستگیره شده و آن را از کار می اندازد.

اسپانیولت هایی که در بازار عرضه می شوند دارای برندهای مختلفی هستند و غالبا توسط کشورهای ترکیه و آلمان تولید شده اند. نوع آلمانی این نوع یراق آلات به سبب دو زبانه بودن دارای کیفیت و امنیت بالاتری می باشند.

۲) دستگیره
چنانچه دستگیره درب و پنجره دوجداره بطور صحیح و مناسب انتخاب شود سبب افزایش طول عمر کلی درب و پنجره و حتی اسپانیولت آن نیز می شود. نصب دستگیره های بلندتر فشار کمتری به اسپانیولت وارد می کند. همچنین دستگیره هایی که از اهرم توپر برخوردارند دارای کیفیت بالاتری هستند.

ضخامت صفحه اصلی دستگیره مورد دیگری است که در انتخاب دستگیره دارای اهمیت بسیاری می باشد. همچنین ماشین کاری اتصال اهرم به صفحه اصلی سبب می شود که نحوه ی حرکت آن آسانتر انجام شود. علاوه بر این کیفیت آلیاژ بکار رفته در ساخت شفت چهار پهلو باعث کارکرد بهتر و طولانی تر دستگیره ها می شود.

چنانچه فنر دارای جنس مناسبی نباشد عملکرد اهرم در زاویه قائم تغییر می کند. زوار جای پیچ آخرین موردی که درباره ی دستگیره ها باید در نظر داشته باشید. این زوار باید از استحکام و مقاومت کافی و بالایی در برابر شکستگی برخوردار باشد.

۳) سیلندر
سیلندر یکی دیگر از یراق آلات پنجره دوجداره بشمار می رود که دارای کاربرد فراوانی است. سیلندرهای برنجی یکی از بهترین انواع سیلندرهای درب و پنجره محسوب می شود که غالبا بوسیله ی آلومینیوم کاور می شود.

۴) زبانه قفل
یکی دیگر از انواع یراق آلات پنجره دوجداره زبانه قفل است. در پنجره های دو جداره زبانه قفل چه کوتاه باشد چه بلند باید به گونه ای نصب شوند که به هنگام باز و بسته شدن پنجره در جای خود فیکس شود و به طور صحیح جا بیافتد.

۵) انواع بازشوها
درب و پنجره دوجداره یراق آلات مختلفی با نام بازشو دارد. بازشوها در انواع گوناگون و با در نظر گرفتن کاربردهای مختلف طراحی و تولید می شوند. از انواع بازشوهای درب و پنجره دوجداره می توان به بازشوهای یک حالته، دو حالته، کلنگی، کشویی، فولکس واگنی، تاشو و فرانسوی اشاره کرد.

قیمت یراق آلات درب و پنجره upvc

قیمت یراق آلات درب و پنجره upvc
قیمت یراق آلات درب و پنجره upvc در مجموعه های مختلف متفاوت است، همچنین این قیمت ها بسته به نوع پنجره نیز تغییر می کنند.

یکی از خدمات شرکت مانا پنجره فروش انواع یراق آلات پنجره دوجداره upvc با قیمت پایین و بالاترین کیفیت می باشد. بنابراین چنانچه قصد خرید یراق آلات upvc را دارید با کارشناسان مانا پنجره تماس گرفته تا شما راهنمایی کنند.

بیشتر بدانید: متداول ترین یراق آلات در و پنجره دوجداره upvc

در پنجره های دو جداره زبانه قفل چه کوتاه باشد چه بلند باید به گونه ای نصب شوند که به هنگام باز و بسته شدن پنجره در جای خود فیکس شود و به طور صحیح جا بیافتد.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top