لاستیک پنجره یکی از مواردی محسوب میشود که باید به آن دقت شود و تعویض لاستیک پنجره دوجداره باید در مدت زمانی معین انجام گیرد در اینجا به چگونگی و همچنین زمان تعویض این لاستیک اشاره می شود و همچنین فواید این لاستیک نیز ذکر خواهد شد.

در همین ابتدا باید گفت که اگر لاستیک‌های استفاده در پنجره‌ها از نوع epdm باشد به هیچ عنوان نیازی به تعویض این لاستیک نمی‌باشد.
اگر این احساس را پیدا کردید که از لای پنجره upvc صدا و همچنین گرد و خاک وارد میشود باید این مورد را در نظر بگیرید که چسب مورد استفاده دیگر کیفیت قبل را ندارد و زمان تعویض آن است.

موارد نشان دهنده زمان تعویض لاستیک پنجره

۱٫ از بین بازشو پنجره شما گرد و خاک وارد می شود. یکی از دلایل میتواند فرسوده شدن لاستیک باشد و دلیل دوم نیازمند رگلاژ مجدد

۲٫ در هنگام شستشو آب از بین بازشو و فریم وارد می شود، یکی از دلایل دیگر نفوذ آب علاوه بر فرسوده شدن لاستیک، بهم خوردن رگلاژ پنجره می باشد

۳٫عبور صدا از پنجره

۴٫ ورود سرما از بین بازشو های پنجره

اگر وجود هر کدام از این موارد را احساس کردید بدین معنا است که زمان تعویض چسب پنجره شما فرا رسیده است و نیاز به تعویض دارد . تعویض به موقع لاستیک پنجره دوجداره باعث میگردد تا آن انتظاراتی که از یک پنجره دوجداره داریم بهتر برآورده شوند.

 

نوع TEP لاستیک پنجره دوجداره

بیشتر بخوانید: در و پنجره‌های upvc برای گلخانه‌ها

نوع TEP لاستیک پنجره دوجداره

لاستیک TPE  را ضعیف ترین نوع لاستیک ها میدانند که در پنجره دوجداره upvcاستفاده می شود.این لاستیک که عموما به رنگ خاکستری است در هنگام اکسترود پروفیل UPVC بر روی پروفیل UPVC قرار می گیرد.

استفاده از پروفیل های upvc با لاستیک های TPE یا سرخود قیمت پنجره را کاهش داده همچنین زمان تولید پنجره را برای تولید کننده بسیار کم خواهد کرد.عمر مفید این لاستیک نهایت ۲ سال تخمین زده شده است و در قبال سرما و گرما بسیار ضعیف است و به مرور دچار شکست و ترکیدگی خواهد شد.

 

مهمترین مسئله در لاستیکهای TPE این است که امکان تعویض لاستیک پنجره دوجداره وجود ندارد. علت این امر اتصال و چسبندگی لاستیک در هنگام تولید پروفیل UPVC به آن است.

نوع EPDM لاستیک پنجره دوجداره

بیشتر بخوانید: مدل‌های پنجره دوجداره مشکی

نوع EPDM لاستیک پنجره دوجداره

استاندارد ترین ، مقاوم ترین و همچنین پر استفاده ترین نوع لاستیک پنجره دوجداره مورد استفاده در پنجره دوجداره UPVC و آلومینیومی مدل EPDM آن است. این لاستیک نسبت به لاستیک های TPE و PVC کیفیت بسیار بهتری دارد .
میزان دوام این لایه چسب‌ها بین ۱۵ تا ۱۷ سال است. در حالتی که بعد از این تاریخ نیز همانند لاستیک های قبلی کلیت ماهیت خود را از دست نمی دهد.

لاستیک EPDM در قبال سرما ، گرما و اشعه خورشید مقاوم بوده و همیشه حالت استاندارد و طراوت خود را حفظ کرده است و عملیات آب بندی و هوابندی پنجره دوجداره را به بهترین نحو انجام می دهد.

مطالب مرتبط: تعویض اسپانیولت پنجره 

با توجه به نکاتی که گفته شد بهتر است همیشه در زمان مورد نیاز چسب پنجره دوجداره خود را تعویض نمایید تا از کیفیت بالاتر پنجره خود اطمینان حاصل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top