آشنایی با علت باز نشدن پنجره دو جداره می تواند به شما عزیزان کمک کند تا هنگام مواجه شدن با این مشکل خیلی سریع برای رفع آن اقدام کنید. در واقع باز نشدن پنجره دوجداره ممکن است برای هر پنجره ای اتفاق بیافتد و غالبا به آسانی برطرف می شود.

بنابراین ما در این مطلب قصد داریم به بررسی علت باز نشدن پنجره دو جداره و راه های برطرف کردن آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: علت بسته نشدن پنجره دوجداره

گاهی ممکن است واشر لاستیکی هوا که سبب می شود ناصافی ها بیرون نگه داشته شوند در بعضی از پنجره های upvc قدیمی کمی ذوب شود و در نتیجه سبب به هم چسبیدن ارسی و قاب شود.

۱) چسبیدن واشر پنجره به قاب

علت باز نشدن پنجره دو جداره: چسبیدن واشر پنجره به قاب
گاهی ممکن است واشر لاستیکی هوا که سبب می شود ناصافی ها بیرون نگه داشته شوند در بعضی از پنجره های upvc قدیمی کمی ذوب شود و در نتیجه سبب به هم چسبیدن ارسی و قاب شود. معمولا هنگامی که پنجره برای مدت طولانی در معرض هوای گرم قرار بگیرد، این اتفاق رخ می دهد.

برای این که واشر گیر کرده را تعمیر کنیم باید از یک کارت اعتباری و یا چاقوی مسطح استفاده کنیم. در این صورت فقط کافی است که چاقو را بین قاب و ارسی بکشید تا این دو از هم جدا شوند. توجه کنید که با اعمال زور پنجره را باز نکنید، چرا که این کار سبب از بین رفتن واشر می شود.

۲) کثیف بودن لولاهای پنجره

علت باز نشدن پنجره دو جداره: کثیف بودن لولاهای پنجره 
کثیف بودن لولاهای پنجره یکی از شایع ترین علت های باز نشده پنجره دو جداره بشمار می رود. چنانچه در کنار یک جاده ی شلوغ ساکن هستید و پنجره ی خود را برای مدت طولانی باز می کنید در چنین شرایطی مقدار زیادی گرد و غبار در لولاها انباشته شده و سبب مسدود شدن پنجره شما می شود.

برای برطرف کردن این مشکل تنها کافی است مقداری روغن و یا گریس را بررروی لولاها بپاشید و مشاهده می کنید که در عرض چند دقیقه پنجره ی شما مانند اول باز و بسته می شود. در برخی از موارد ممکن است لولای پنجره شکسته شده باشد که در این صورت به یک جفت لولای جدید احتیاج دارید.

۳) از بین رفتن دوک دستگیره

علت باز نشدن پنجره دو جداره: از بین رفتن دوک دستگیره 
دوک دستگیره زمانی از بین می رود که اسپیندل درون دسته ی پنجره ساییده شده و در نتیجه مکانیسم قفل را نمی چرخاند. بنابراین چنانچه قصد دارید پنجره خود را باز کرده و دستگیره را بچرخانید ولی پنجره هنوز قفل است، احتمالا اسپیندل پنجره ی شما ساییده شده است. برای این که اطمینان پیدا کنید که مشکل چیست یک دستگیره را از یک پنجره ی دیگر برداشته و آن را روی پنجره شکسته امتحان کنید. اگر روشن شود که مشکل تنها دسته است، تعویض دستگیره هزینه ی زیادی برای شما ندارد.

تنها چیزی که هنگام تعویض دستگیره باید در نظر داشته باشید این است که دستگیره جدید در همان وضعیتی باشد که در می آورید. برای مثال چنانچه قفل پنجره در وضعیت قفل شده است، بعد از آن که دستگیره را قرار دادید مطمئن شوید که دسته در همان وضعیت قفل شده قرار دارد. در غیر این صورت دنده در قفل با دسته قرار نمی گیرد و پنجره شما همچنان باز نمی شود.

۴) شکسته شدن قفل پنجره PVC

علت باز نشدن پنجره دو جداره: شکسته شدن قفل پنجره PVC 
یکی از علت های باز نشدن پنجره دو جداره شکسته شدن قفل پنجره PVC می باشد که در واقع سخت ترین مشکل برای مرتب سازی محسوب می شود. چنانچه بعد از امتحان کردن دسته ها همانطور که در بالا به آن اشاره شد پنجره شما همچنان باز نمی شود به احتمال زیاد قفل پنجره شکسته است. تا هنگامی که از نصب قفل ها بر روی پنجره و چگونگی عملکرد آن ها آگاهی ندارید بهتر است برای به حداقل رساندن آسیب به پنجره خود این کار را به کسی که در کار خود تخصص دارد بسپارید.

بیشتر بدانید: متداول ترین یراق آلات در و پنجره دوجداره upvc

دوک دستگیره زمانی از بین می رود که اسپیندل درون دسته ی پنجره ساییده شده و در نتیجه مکانیسم قفل را نمی چرخاند.

مانا پنجره تولید کننده برتر انواع پنجره های دوجداره upvc در تهران است که با در اختیار داشتن ماشین آلات پیشرفته در خطوط تولید خود و همچنین بهره مندی از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا انواع با کیفیت و مرغوبی از این محصول را با ضمانت به مشتریان ارائه می دهد.

قیمت های شرکتی و استفاده از متریال با کیفیت به همراه خدمات پس از فروش از دیگر مزایای مانا پنجره به مشتریان خود است.

چنانچه پنجره دوجداره خود را از مانا پنجره تهیه نموده و با مشکل باز نشدن آن مواجه شده اید، این شرکت تعمیر پنجره های دوجداره را به عنوان خدمات پس از فروش در دستور کار خود قرار داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های درج شده در وب سایت با کارشناسان بخش فروش تماس گرفته و از مشاوره رایگان مانا پنجره بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top