احتمالاً شما هم نام پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید را شنیده و به دنبال جستجو برای آن به این مطلب برخورده باشید؛ لیفت اند اسلاید به عنوان یکی از مدل های تمام عایق و با کیفیت از پنجره های نوع آلومینیومی شناخته می شود.

پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید در ابعاد مختلف همراه با قیمت های مناسب تولید و عرضه می شود که همین موضوع به محبوبیت آن می افزاید. در ادامه بیشتر با این پنجره آشنا خواهید شد.

سیستم بازشو لیفت چیست و چگونه کار می کند؟

ظاهر پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید در برخی از مدل ها به صورت کرکره ای افقی است که در عکس زیر می توانید ببینید.

سیستم بازشو لیفت چیست و چگونه کار می کند؟

در این مدل وقتی شما یکی از اسلاید ها را به سمت عقب هل بدهید، اسلاید های بعدی را با خود می کشد و همین مکانیزم برای بستن پنجره نیز اتفاق می افتد.

اما فرقی نمی کند چه اسلایدها به صورت کرکره ای باشد و چه به صورت درب جفت، یراق آلات در این نوع از پنجره ها در کف آن قرار دارد و از همین ناحیه آن را قفل یا باز می کند.

پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید و تفاوت با پنجره کشویی

شاید در نگاه اول پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید شبیه به پنجره کشویی به نظر برسد و در حقیقت این دو هم خانواده هستند ولی دست برتر به نوعی با پنجره لیفت اند اسلاید است؛ هرچند مزایای پنجره های آلومینیومی در اکثر مدل های دیگر آن نیز بالاست.

در پنجره های آلومینیومی وجود فاصله بین ریل دو یا سه پنجره سبب درز هوا به بیرون می شود و اثر دوجداره بودن را تا حدی ممکن است دچار چالش کند، ولی این اتفاق در پنجره های لیفت اند اسلاید رخ نمی دهد زیرا طراحی یراق آلات به نحوی است که به هنگام بستن، پنجره ها را کاملاً در هم چفت می کند.

تفاوت پنجره لیفت اند اسلاید با کشویی

ابعاد پنجره های لیفت اند اسلاید

به طور کلی سیستم لیفت اند اسلاید برای درها و پنجره‌های بزرگ مورد استفاده قرار نی گیرد و قابلیت باز و بسته شدن آسان و صاف را در آن ها فراهم می کند. به همین دلیل نیز پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید در مقایسه با سایر پنجره ها از قابلیت تحمل وزن بالا برخوردار است.

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد با استفاده از سیستم لیفت اند اسلاید، پنجره یا در می‌تواند به طور مطمئن در موقعیت مورد نظر قرار می گیرد و به حفاظت در برابر نشتی هوا و صدا کمک می‌کند.

عایق بندی در پنجره لیفت اند اسلاید

امتیاز دیگر پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید به عایق بندی آن مرتبط است. به عبارتی دیگر این سری از پنجره ها نسبت به انواع دیگر کشویی دارای عایق بندی بهتری هستند و در دراز مدت جلوی از دست رفتن دمای مطلوب را می گیرند.

برای هوابندی پنجره های آلومینیومی لیفت اند اسلاید از لاستیک های EPDM استفاده شده است که همین موضوع عملکردی بهتر را با به کارگیری این پنجره ها برای شما به ارمغان می آورد.

یراق آلات پنجره آلومینیومی لیفت و اسلاید

در طراحی و ساخت پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید از یراق آلات منحصر به فردی استفاده شده است. این طراحی به نحوی است که به هنگام باز کردن قفل دستگیره، قسمت کشویی پنجره حدود ۵ میلی‌متر از فریم فاصله می گیرد و همین امر سهولت در باز و بسته شدن پنجره را به همراه دارد.

ابعاد پنجره های لیفت اند اسلاید

پنجره لیفت اند اسلاید برای چه ساختمان هایی مناسب است؟

پنجره های کشویی از جمله پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید در تمامی محیط های آب و هوایی می توانند به کار گرفته شوند، ویژگی ای که برای پنجره کشویی معمولی وجود ندارد و از آن تنها در آب و هوای معتدل استفاده می شد؛ این مشکل به مدد یراق آلات خاص لیفت اند اسلاید و درزگیرهای قوی آن بر طرف شده است.

علاوه بر این، همانطور که اشاره شد پنجره های لیفت اند اسلاید برای ابعاد بزرگ می توانند استفاده شوند، هرچند ابعاد آن ها متفاوت است. اگر چارچوب ساختمان شما بزرگ است یا تراس دارید می توانید از در و پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید استفاده کنید.

بیشتر بدانید: پنجره آلومینیومی و نمای کرتن وال

نکته پایانی

در این مطلب تلاش کردیم به پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید و ویژگی های آن بپردازیم. همانطور که گفته شد این پنجره از دسته کشویی است با این تفاوت که می تواند به خوبی چفت شود، وزن بالایی را تحمل کند و البته مقاومتی بسیار مطلوب در برابر هدر رفت انرژی داشته باشد.

شما می توانید برای انتخاب بهترین پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی به وبسایت ماناپنجره سر بزنید. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است.

اگر قصد خرید درب و پنجره آلومینیومی دارید، می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top