در باب مزایا و اقبال به استفاده از پنجره دوجداره سخن فراوان رفته است. یکی از انواع پرطرفدار این محصول، پنجره سه تکه کشویی دوجداره است.

البته پنجره های کشویی حتی پیش از پدید آمدن نوع دوجداره نیز طرفدار و هواداران خودش را داشت. اما برای اینکه ببینیم پنجره سه تکه کشویی دوجداره چیست، باید به تعریفی از سه تکه برسیم تا موضوع برایمان روشن تر شود.

معنی «تکه» در پنجره سه تکه کشویی دوجداره

اگر از بیرون به دیوار خانه ها نگاه کنید، می بینید که برخی از پنجره ها دو لنگه هستند و برخی دیگر سه لنگه؛ عموماً بالای برخی از آن ها نیز یک فضای خالی غیرقابل بازشو یا بازشو بر محور وجود دارد.

در حقیقت اگر با سه لنگه پنجره بر روی دیوار مواجه هستید، این همان پنجره سه تکه است و به فضای بالاسری آن نیز کتیبه می گویند.

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟

معنی «تکه» در پنجره سه تکه کشویی دوجداره

پنجره کشویی چیست؟

از نظر ظاهری برای همه مشخص بوده که پنجره کشویی چیست! اما از لحاظ ادبیات در و پنجره، کشویی  ها یا Sliding Windows به آن دسته از پنجره هایی گفته می شود که در کف فریم شان یک جفت ریل وجود دارد. بر همین اساس یکی از لنگه ها ثابت یا جفت لنگه ها متحرک است که این خود یک جفت ریل اضافه یا کم می کند.

پنجره کشویی سه تکه دوجداره چگونه است؟

به نمای بیرونی ساختمان بر گردیم؛ سه عدد پنجره را در نظر بگیرید که به صورت اسلاید یا همان کشویی تولید شده است. در این حالت پنجره وسط ثابت بوده و دو پنجره دیگر از کنار آن حرکت می کند.

در پنجره سه تکه کشویی دوجداره ریل ها از کنار پنجره ثابت وسطی عبور می کنند و به این ترتیب دو پنجره چپ و راست از پشت و جلوی آن عبور خواهد کرد.

پنجره کشویی سه تکه دوجداره چگونه است؟

فرق پنجره سه تکه کشویی دوجداره با انواع دیگر چیست؟

پایخ به این سؤال مستقیماً به فضای دیوار شما ارجاع پیدا می کند. در حقیقت هرچه طول دیوار شما بیشتر باشد دو آپشن در مقابل خود دارید. یا دو جفت پنجره استفاده کنید یا اینکه در میانه دیوار از پنجره سه تکه استفاده کنید.

این به سلیقه و همچنین نظر پیمانکار ساختمان بستگی دارد که بخواهد نورگیر ساختمان را تنظیم کرده و بر این اساس از پنجره کشویی سه تکه یا دو تکه استفاده کند.

پنجره سه تکه کشویی دوجداره کتیبه دار

معمولاً برای فضاهایی همچون آشپزخانه از پنجره سه تکه کشویی دوجداره کتیبه دار استفاده می شود. در این حالت سفارش شما با خروجی ویژه تعبیه هواکش ساخته خواهد شد.

علاوه بر این در برخی از مدل هایی پنجره کشویی می توان بازشوی محوری تعریف کرد که همین موضوع نیز به جا به جایی هوا کمک خواهد کرد.

آیا قیمت پنجره کشویی سه تکه دوجداره گران است؟

آیا قیمت پنجره کشویی سه تکه دوجداره گران است؟

پنجره سه تکه کشویی دوجداره مشتریان خاص خود را دارد و از همین رو قیمتش به نسبت پنجره بازشو بیشتر است.

از سویی دیگر قطر پنجره های کشویی از ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر متغیر است اما قطر پنجره های لولایی ۴.۵ سانت است بنابراین پنجره کشویی پروفیل بیشتری مصرف می کند و در نتیجه این مورد نیز قیمت پنجره کشویی سه تکه دوجداره  را بالاتر می برد، به این مورد اضافه وجود یک لنگه اضافی را هم بیفزایید که سرجمع قیمت بالاتری را به دست می دهد.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره دوجداره کشویی

نکته پایانی

ماناپنجره  تولیدکننده  انواع پنجره از جمله پنجره سه تکه کشویی دوجداره است. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است. پنجره دوجداره آلومینیومی در انواع مختلف لولایی، کشویی و لیفت اسلاید قابلیت تولید دارد.

اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top