در این نوشته می خواهیم به مقایسه قیمت پنجره دوجداره کشویی با مدل لولایی بپردازیم. شما هم ممکن است در هنگام خرید و یا سفارش پنجره دوجداره به این اختلاف قیمت بر خورده باشید.

ابتدا به  قیمت پنجره دوجداره کشویی و عوامل تاثیر گذار بر آن را محاسبه و بررسی می نماییم . در کل قیمت پنجره دوجداره کشویی نسب به مدل لولایی به میزان ۱۵ درصد بیشتر می باشد و رنج قیمت پنجره دوجداره کشویی با توجه به نوع یراق آلات و نوع پروفیل از هر متر مربع یک میلیون و پانصد هزار تومان  شروع می شود.

پنجره دوجداره کشویی

 

پنجره دوجداره کشویی یکی از قدیمی ترین و پر استفاده ترین انواع پنجره دوجداره می باشد که افراد در فضاهای کوچک، از این نوع  پنجره دوجداره احساس رضایت دارند. این نوع مدل از پنجره دوجداره  با یک لنگه بازشو یکی از مدل های پرکاربرد و پر فروش می باشد. پنجره دوجداره ریلی با دو لنگه بازشو و فضای بازشو بیشتر که ایجاد فضای مزاحم و پرت جهت باز شدن ندارد، از مزایای مهم این نوع پنجره می باشد.

 

پنجره دوجداره کشویی مدل upvc

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره دوجداره کشویی :

۱-نوع پروفیل کشویی در قیمت و کیفیت پنجره دوجداره کشویی بسیار موثر می باشد. بهترین پروفیل های کشویی موجود در بازار جهت ساخت پنجره کشویی ویستابست ، وینتک و بوتیا می باشند.

۲-یراق آلات بکار رفته در پنجره کشویی، اگر ابعاد پنجره شما بزرگ است از یراق آلمانی استفاده کنید تا پنجره ای روان تر داشته باشید. یراق آلمانی باشد و یا ترک قیمت آن متفاوت است.

۳- کیفیت تولید، پنجره کشویی خیلی پنجره حساسی می باشد اگر خوب تولید نشود اصلا نه عایق صدا هست و نه سرما و گرما، در بهترین حالت پنجره ریلی تا ۷۰ درصد عایق می باشد حال چه رسد به اینکه تولید آن خوب انجام نشود.

 

در تولید پنجره دوجداره کشویی پروفیل فریم از ریل هایی تشکیل شده که لنگه بازشو با غلطک روی آن حرکت می کند. مابین پروفیل فریم کشویی و پروفیل لنگه بازشو، غلطک هایی جهت آسان شدن حرکت لنگه بازشو قرار می گیرد.

پنجره کشویی در دو نوع تک ریل و جفت ریل تولید می گردد که از لحاظ کارایی و عایق بندی تفاوت و شباهت هایی دارند. پنجره دوجداره کشویی تک ریل و جفت ریل دارای یراق آلات یکسانی هستند و قابلیت استفاده از شیشه تک جداره و دوجداره و یا سه جداره را دارند.

تفاوت پنجره دوجداره ریلی جفت ریل و تک ریل در این است که عایق بندی پنجره تک ریل دارای ساختار و طراحی بهتر از پنجره کشویی جفت ریل است. در پنجره کشویی جفت ریل، قابلیت حرکت هر دو لنگه بازشو وجود دارد.

پنجره دوجداره آلومینیومی کشویی

 

عایق بندی پنجره دوجداره ریلی به دلیل ریلی بودن و وجود منافذ بین غلطک ها از عایق بندی  کمتری نسبت به دیگر مدل های بازشو پنجره دوجداره دارد. اما نسبت به پنجره های قدیمی دارای عایق بندی بالاتری می باشد.جهت عایق بندی بهتر پنجره دوجداره ریلی از نوارهای هوابندی و نوار درزگیر مویی مابین لنگه و فریم کشویی استفاده می گردد و عایق بندی را تا حدود زیادی افزایش می دهد.

جهت عایق بندی صدرصد پنجره دوجداره upvc بهتر است از یراق آلات دوحالته، فولکس واگنی و یا تک حالته استفاده گردد. البته در بعضی موارد مانند وجود شیر ظرفشویی یا کابینت مجبور به استفاده از پنجره دوجداره کشویی استفاده شود. پنجره کشویی جهت آشپزخانه بسیار مناسب می باشد چون فضا کمتر اشغال می کند و دوم اینکه فضای آشپزخانه نباید ۱۰۰ درصد عایق باشد.

جهت تعیین ابعاد لنگه بازشو در پنجره دوجداره کشویی باید عرض لنگه بازشو، حداقل یک سوم ارتفاع آن باشد تا باعث افتادن لنگه  و خارج شدن آن از ریل نشود.

جهت نظافت پنجره ریلی باید لنگه بازشو را از چهارچوب فریم خارج کنید و سپس لنگه بازشو را به سمت بالا بلند کنید و آن را از ریل پایین خارج کنید. وزن شیشه دوجداره و لنگه کشوی زیاد است، زمان خارج کردن لنگه بسیار مواظب باشید تا از دستتان خارج نشود و سقوط نکند. البته این کار در مدل های دوجداره ریلی کمی برای مصرف کننده مشکل می باشد و همین دلیل یکی از نقاط ضعف پنجره ریلی می باشد که تمیز کردن شیشه آن همواره سخت است.

جهت رفع این عیب باید از پنجره ریلی استفاده نمایید که دو طرف آن بازشو باشد یعنی هر دو لنگه آن بازشو باشد و بصورت یک لنگه ثابت و بازشو نباشد. اگر می خواهید پنجره ریلی داشته باشید آنهم در ابعاد بزرگ بهتر است از نوع آلومینوم آن استفاده نمایید و یا حتما از پنجره upvc وینتک استفاده کنید. . نصب توری پنجره در پنجره ریلی کمی سخت تر از پنجره مدل لولایی می باشد.

پنجره دوجداره کشویی ویستابست

 

مقایسه قیمت پنجره دوجداره کشویی با مدل های لولایی:

با توجه به اینکه هم پروفیل پنجره کشویی و هم یراق آن از پنجره دوجداره لولایی گران تر است از اینرو در مجموع قیمت پنجره upvc کشویی از مدل های لولایی گران تر می باشد. مصرف پروفیل در تولید پنجره کشویی بیشتر می باشد و یکی دیگر از عوامل همین متر طول مصرفی بیشتر نسبت به پروفیل لولایی می باشد.

کلیه قیمت ها با پروفیل وینتک می باشد. پنجره کشویی وینتک یک پنجره ایده آل برای مصرف کنندگان پنجره های دوجداره است . پروفیل کشویی وینتک بیشترین ضخامت را در بین سایر پروفیل ها دارد. قیمت پنجره کشویی تقریبا ۱۵درصد گران تر از مدل لولایی می باشد.

 

                                     

جهت مشاوره بیشتر با واحد فروش مانا پنجره تماس حاصل فرمایید. جهت سفارش محصول پنجره ریلی با شماره های ۰۲۱۲۲۵۶۰۹۱۲ – ۰۲۱۲۲۵۶۰۹۰۷ تماس حاصل فرمایید. 

کیفیت پنجره دوجداره چقدر تاثیر دارد ؟

کیفیت تولید، پنجره کشویی خیلی پنجره حساسی می باشد اگر خوب تولید نشود اصلا نه عایق صدا هست و نه سرما و گرما، در بهترین حالت پنجره ریلی تا ۷۰ درصد عایق می باشد حال چه رسد به اینکه تولید آن خوب انجام نشود.

پروفیل مصرفی در تولیدات مانا پنجره چه مارکی است ؟

پنجره کشویی وینتک یک پنجره ایده آل برای مصرف کنندگان می باشد. پروفیل کشویی وینتک بیشترین ضخامت را در بین سایر پروفیل ها دارد.

انواع پنجره کشویی کدام است ؟

پنجره کشویی در دو نوع تک ریل و جفت ریل تولید می گردد که از لحاظ کارایی و عایق بندی تفاوت و شباهت هایی دارند. پنجره دوجداره کشویی تک ریل و جفت ریل دارای یراق آلات یکسانی هستند و قابلیت استفاده از شیشه تک جداره و دوجداره و یا سه جداره را دارند.

5/5 - (5 امتیاز)

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top