پنجره آلومینیومی نرمال نامی است که هنگام شنیدنش این سوال را برایتان ایجاد می کند که نرمال نسبت به چه؟ اصلا این پنجره چه کارایی ای دارد؟ در ادامه به این سوال شما پاسخ داده ایم.

در صنعت پنجره های آلومینیومی دو نوع عمده وجود دارد؛ ترمال بریک و نرمال. فرق کلی این دو نیز در یک گزینه است، قاب.

ماهیت پنجره آلومینیومی نرمال

آپارتمان های دهه ۶۰ و ۷۰ و پنجره های کشویی اش را به یاد بیاورید؛ بله! این همان پنجره آلومینیومی معمولی است.

البته این محصول در یکی-دو دهه اخیر تغییراتی داشته و از نظر شکل و قیافه بهتر شده است اما در استحکام ساختاری آن هیچ شک و تردیدی نمی توان وارد دانست.

پنجره آلومینومی نرمال در نمای یک ساختمان

نقطه ضعفی بزرگ

اگرچه پنجره آلومینیومی نرمال برای سالیان سال در بازار یکه‌تاز بود، نقطه ضعف این پنجره نداشتن بهره وری انرژی آن است.

به عبارتی دیگر قاب آلومینیومی این پنجره ها در یک روز گرم، همچون یک رادیاتور شوفاژ داغ می شود و در یک روز سرد نیز به قاتلی برای گرمای خانه تبدیل خواهند شد. هنوز می توان به یاد آور زمستان هایی که مجبور میشدیم جلوی این پنجره ها لایه ای پلاستیک نصب کنیم تا مانع خروج گرما بشوند!

بیشتر بدانید : آیا هر پنجره دوجداره ای عایق می باشد؟

مزیت پنجره آلومینیومی نرمال

با وجود هر آنچه که گفته شد، می توان مزایایی هم برای نوع نرمال پنجره آلومینیومی بر شمرد؛ از جمله:

  • استحکام در عین ظرافت و زیبایی
  • عدم اشتعال
  • پوشش رنگی مقاوم و آنادایز شده
  • طول عمر بسیار بالا
  • قابلیت نصب پنجره های تک جداره، دو و سه جداره
  • نظافت بسیار آسان
  • مقرون به صرفه بودن

زیبایی در پنجره آلومینیومی نرمال

آیا پنجره آلومینیومی نرمال اصلا کاربرد ندارد؟ 

شاید با توضیحاتی که در بالا دادیم بگویید پس لابد باید از انتخاب این نوع نرمال آلومینیومی صرف نظر کرد؛ پاسخ شما قطعا خیر است.

متاسفانه برخی تولیدکنندگان با توجه به ارزان‌تر بودن هزینه تولید این پنجره به سراغ متریال بی کیفیت و حتی ضایعاتی می روند پس در اینجا بسیار مهم است که از چه کسی پنجره آلومینیومی نرمال خریداری می کنید.

این نوع پنجره هم اکنون پیشرفت هایی داشته است و از لحاظ آب بندی و عایق بندی بسیار به روز شده پس همچنان یکی از گزینه های کاربردی با ظاهری بسیار شکیل و قیمت ارزان‌تر از نوع ترمال بریک است.

بیشتر بدانید : بهترین تولید کننده پنجره آلومینیومی 

انواع پنجره آلومینیومی نرمال

حال که از مزایا و معایب پنجره آلومینیومی نرمال گفتیم، بگذارید به چند مدل شاخص از آن نیز بپردازیم. این پنجره ها به طور کلی در انواع زیر قابل استفاده هستند:

  • نوع کشویی: این مدل از دیرباز کاربرد داشته است و برای خانه هایی با فضای متوسط و کوچک و همچنین سلیقه های مینیمالیستی مناسب هستند.
  • نوع باز شو: این مدل نیز برای همگان آشنا است. هر دو مورد کشویی و بازشو می توانند از شیشه های دو جداره بهره بگیرند و در این میان البته نوع آلیاژ به کار رفته مهم است.

مسئله ای به نام گرید ۶۰۶۳

در بالا اشاره ای گذری به این کردیم که برخی از تولیدکنندگان از کیفیت شمش در پنجره آلومینیومی نرمالصرف نظر می کنند.

نکته اینجاست که در ساخت پنجره آلومینیومی نرمال باید یک استاندارد به نام استفاده از شمش با گرید ۶۰۶۳ رعایت شود در این صورت پنجره شما در برابر فشارهای وارده حاصل از باد، طوفان، وزن ساختمان و همچنین وزن شیشه های دو یا سه جداره بسیار مقاوم خواهد بود.

علاوه بر این ها اگر آلیاژ به کار رفته گرید ۶۰۶۳ را پاس کرده باشد، کیفیت رنگ آمیز و پوشش های آنادایز پنجره نیز بسیار بالا خواهد رفت.

قیمت پنجره آلومینیومی نرمال

قیمت پنجره آلومینیومی چقدر است ؟ این نوع از پنجره های آلومینیومی از لحاظ قیمتی دامنه پر فراز و فرودی دارند و بر حسب نوع پروفیل به کار رفته، رنگ آمیزی انجام شده، یراق آلات به کار رفته و البته نوع شیشه ای که بخواهید بر روی آن سوار کنید، قیمت متفاوتی خواهد داشت.

ماناپنجره بهترین تولیدکننده پنجره های آلومینیومی و UPVC با کیفیت های ممتاز در بازار است. این مجموعه از بهترین متریال و همچنین جدیدترین تکنولوژی ساخت برای تولیدات خود استفاده می کند. این واحد تولیدی در کنار تولید پنجره، به طور اختصاصی توری های پلیسه ای بادوام و مستحکمی را نیز به مشتریان عرضه می دارد.

قابل توجه است که مانا پنجره کلیه محصولات خود را با قیمت های شرکتی و ضمانت کیفیت ارائه می دهد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت ها و دیدن مدل های توری پلیسه ای از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top