امروزه با یک سرج مختصر در فضای گوگل به تعداد بیشماری از شرکت هایی بر می خوریم که ارایه دهنده خدمات پنجره های دوجداره می باشند و همگی مدعی این هستند که پنجره دوجداره عایقی دارند. امروز می خواهیم به جواب این سوال بپردازیم که آیا هر پنجره دوجداره ای عایق می باشد؟

اینکه  آیا هر پنجره دوجداره ای عایق می باشد؟ بستگی به عوامل مختلفی مثل نوع پروفیل ، نوع یراق آلات ، نحوه تولید پنجره و نصب آن دارد. با ما در این نوشته تا انتها همراه باشید.

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق می باشد؟

پنجره دوجداره باید عایق صوت ، گرما و سرما، گرد و غبار و دوده باشد. یعنی یک پنجره دوجداره استاندارد باید تا حد بسیار زیادی از ورود صدا به داخل جلوگیری کند، تا حد بسیار زیادی از ورود سرما و گرما جلوگیری نماید.

اما متاسفانه با بازخوردی که از خریداران و مصرف کنندگان پنجره دوجداره گرفته می شود، همه آنها از پنجره دوجداره خود راضی نیستند و حتی مجددا تصیمیم به تعویض پنجره قدیمی خود با یک پنجره  upvc و یا آلومینیوم جدید  می گیرند تا به خواسته خود که عایق بودن پنجره است دست یابیند و خواستار پنجره ای هستند که نیاز های آنها را برطرف نماید. پس جواب این سوال که آیا هر پنجره دوجداره ای عایق می باشد؟ منفی است. در بین پنجره های دوجداره موجود در بازار که در کارگاه ها  و کاخانجات مختلف و با متریال مختلف تولید می شوند ، پنجره هایی هستند که عایق نمی باشند.

 

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق می باشد؟
آیا هر پنجره دوجداره ای عایق می باشد؟ چه مواردی باید کنترل شود؟

خصوصیات یک پنجره دوجداره عایق:

۱- استفاده از متریال و مواد اولیه استاندارد

۲- تولید استاندارد، تجربه خوب در تولید پنجره دوجداره. اگر تولید پنجره دوجداره بخوبی انجام نگیرد، حتی بهتری متریال هم استفاده شده باشد، پنجره شما عایق نخواهد بود.بعنوان مثال اگر در هنگام نصب یراق و لولاها ، جاسازی لولا ها بخوبی روی پروفیل انجام نپذیرد، از پشت لولاهای پنجره، سرما و صدا و گردو خاک وارد می شود. این یکی از هزاران موارد از تولید استاندارد بود.

۳- ابعاد برداری دقیق پنجره قبل از ساخت. بدین معناست که اگر ابعاد برداری شما دقیق نباشد، پنجره شما یا بزرگ ساخته می شود و یا کوچک، در حالتی که پنجره شما بزرگ ساخته شود، پنجره تحت فشار نصب می گردد و دیگر جای انبساط و انقباض در فصول سرد و گرم بافی نمی ماند و وقتی به پنجره و بازشو فشار وارد شود از رگلاژ خارج شده و خوب باز و بسته نمی شود و عملکرد عایقی خود را از دست می دهد.

 

 

یک نکته بسیار مهم این است که شرکت های تولید کننده پروفیل های upvc که تبلیغات آنها را با نام پنجره دوجداره وینتک پنجره دوجداره هافمن و …… می شنوید و می بینید، تنها تولید کننده شاخه های ۶ متری پروفیل upvc می باشند که تولیدکنندگان از اینها جهت ساخت پنجره upvc استفاده می کنند. زمانی پنجره upvc وینتک و یا پنجره upvc ویستابست ،پنجره دوجداره هافمن و ….. استاندارد هستند که تولید آنها استاندارد باشد.

پروفیل تنها بخشی از مواد اولیه یک پنجره دوجداره می باشد. یک پروفیل خوب باید تغییر رنگ ندهد، وزن استانداردی داشته باشد، از مواد ضایعاتی در تولید آن استفاده نشده باشد، نباید با در شرایط گرم و سرد شده ترک و دفورمگی بر روی سطح آن ایجاد شود، یک پروفیل خوب باید این خصوصیات را داشته باشد ، یک پروفیل به تنهایی نمی تواند عایق صوتی در یک پنجره ایجاد کند.

عوامل بسیار مهم دیگری نیز در این میان دخیل هستند. پس جهت خرید یک پنجره دوجداره خوب اول یک پنجره ساز و تولید کننده استاندارد پیدا کنید.

 

۴-استفاده از یراق دوحالته: یکی از مواردی که باعث می شود پنجره upvc و یا پنجره آلومینیومی عملکرد بهتری از نظر عایق شدن داشته باشند استفاده از یراق دو حالته می باشد.

یراق دوحالته در پنجره دوجداره باعث می شود تا لاستیک های دور تا دور بازشو و فریم در هنگام بسته شدن دور تا دور و سرتاسری کامل به یکدیگر فشرده بشوند و پنجره کاملا عایق شود البته به شرطی که از لاستیک های استاندارد در تولید پنجره استفاده شده باشد که در فصول گرم و سرد سال کیفیت خود را از دست نداده باشند.

 

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوت می باشد؟

۵- استفاده از شیشه دوجداره خوب و استاندارد: شیشه دوجداره انواع مختلفی دارد که هر کدام با توجه به نوع آلودگی صوتی و میزان آن ، می توانند تا درصدی از ورود صدا جلوگیری کنند. با توجه به اینکه ۸۰ درصد یک پنجره دوجداره را شیشه آن تشکیل می دهد، بهتر است جهت بالا بردن عایق صوتی و حرارتی پنجره خود ، حتما از شیشه های دوجداره استاندارد با ترکیب های مناسب استفاده نمایید. شیشه دوجداره در عایق صوتی و حرارتی پنجره نقش بسیار مهمی دارد.

 

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق سرما می باشد؟
آیا هر پنجره دوجداره ای عایق می باشد؟ نقش شیشه دوجداره به چه میزان می باشد؟

بیشتر بدانید: قیمت پنجره دوجداره وینتک

یک نکته بسیار مهم این است که شرکت های تولید کننده پروفیل های upvc که تبلیغات آنها را با نام پنجره دوجداره وینتک پنجره دوجداره هافمن و …… می شنوید و می بینید، تنها تولید کننده شاخه های ۶ متری پروفیل upvc می باشند که تولیدکنندگان از اینها جهت ساخت پنجره upvc استفاده می کنند. زمانی پنجره upvc وینتک و یا پنجره upvc ویستابست ،پنجره دوجداره هافمن و ….. استاندارد هستند که تولید آنها استاندارد باشد.

پروفیل تنها بخشی از مواد اولیه یک پنجره دوجداره می باشد. یک پروفیل خوب باید تغییر رنگ ندهد، وزن استانداردی داشته باشد، از مواد ضایعاتی در تولید آن استفاده نشده باشد، نباید با در شرایط گرم و سرد شده ترک و دفورمگی بر روی سطح آن ایجاد شود، یک پروفیل خوب باید این خصوصیات را داشته باشد ، یک پروفیل به تنهایی نمی تواند عایق صوتی در یک پنجره ایجاد کند. عوامل بسیار مهم دیگری نیز در این میان دخیل هستند. پس جهت خرید یک پنجره دوجداره خوب اول یک پنجره ساز و تولید کننده استاندارد پیدا کنید.

 

 

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top