یراق آلات در و پنجره دوجداره از تنوع بالایی برخوردار است و با توجه به مدل پنجره های دوجداره ، میزان وزن وارد شده به یراق ، شرایط آب و هوایی منطقه محل نصب پنجره ، انتخاب می گردد. ممکن است شما هم تجربه استفاده از پنجره های دوجداره غیر استاندارد که بازشو های آنها روان نیستند و یا عایق نیستند را داشته باشید؟ دلیل بروز این موارد استفاده از یراق نامناسب می باشد.

متداول ترین یراق آلات در و پنجره های دوجداره upvc
یراق آلات در و پنجره دوجداره با برند vorne ترکیه

 متداول ترین یراق آلات در و پنجره دوجداره در بازار بر اساس کیفیت کدام است ؟

یراق آلات یکی از مهمترین اجزاء در و پنجره دوجداره محسوب می شود. مصرف کنندگان می توانند با توجه به سلیقه ، بودجه و محل کاربرد استفاده پنجره upvc، یراق آلات مورد نظر خود را انتخاب کنند.
برندهای مختلف یراق آلات که معمولاً در پنجره دوجداره یو پی وی سی استفاده می گردند عبارتند از ، در واقع متداول ترین یراق آلات در و پنجره دوجداره upvc عبارتند از:

• روتو Roto ساخت کشور آلمان
• زیگینیا Zifginiya ساخت کشور آلمان
• جی یو آلمان Gu
• ورنه Vorne ساخت کشور ترکیه
• وی اچ اس Vhs ساخت کشور ترکیه

شما می توانید باتوجه به نوع بازشو پنجره خود و با توجه به بودجه خود نوع یراق آلات خود را انتخاب نمایید. اگر به دنبال پنجره با کمترین آپشن و قیمت مناسب هستید که حداقل نیاز های شما را از یک پنجره دوجداره برطرف نماید، از یراق آلات تک حالته ترک استفاده نمایید، با توجه به مکانیزم ساده یراق آلات تک حالته، شما نیازی به استفاده از نوع آلمانی را ندارید و با یک هزینه کم یک پنجره دوجداره تک حالته عایق را خواهید داشت.

اما اگر می خواهید پنجره شما دو حالته باشد و ابعاد باز شو آن بزرگ است بهتر است در ابعاد بزرگ از یراق آلات دوحالته آلمانی استفاده شود، اگر ابعاد بازشو شما کوچک باشد، یراق آلات ترک هم گزینه بسیار مناسبی می باشد.

اما اگر خواهان یراق های پیچیده مثل فولکس واگنی هستید حتما حتما از مدل آلمانی آن استفاده نمایید چون بخاطر عملکرد پیچیده این یراق آلات ، فقط مدل آلمانی آنها از کیفیت خوب برخوردار است و مدل های ترک اصلا کیفیت ندارند. بهترین پنجره دوجداره از نظر هزینه پنجره دوجداره تک حالته می باشد.

بیشتر بخوانید :پنجره upvc ثابت یا فیکس

 نکته مهم یراق آلات در و پنجره دوجداره را حتما باید از نمایندگی های مجاز و انحصاری فروش این محصول تهیه نمایید و نکته مهم دیگر این است که یراق آلات به صورت ست کامل خریداری شود که تمامی قطعات از یک برند باشند تا کارکرد  و روانی بازشو های پنجره دوجداره تضمین شود. این طور نباشد که دستگیره از برند roto باشد و لولا ها ترک انتخاب شده باشد.

متداول ترین یراق آلات در و پنجره دوجداره upvc
یراق آلات در و پنجره دوجداره

در بازارهای داخلی بعضی مواقع جهت کاهش هزینه تولید و افزایش سودآوری، از یراق آلات بی کیفیت استفاده می کنند. جهت انتخاب درست لازم است شما مصرف کنندگان عزیز اطلاعات و دانش کافی جهت انتخاب یراق آلات استاندارد و با کیفیت را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم انواع یراق آلات را به صورت مختصر و مفید به شما معرفی کنیم.

یراق آلات تک حالته استاندارد جهت پنجره دوجداره شامل قطعات ذیل می باشد:

اسپانیولت:

اسپانیولت از آلیاژهای با کیفیت و از قسمت چرخ دنده تولید می شود تا به مرور زمان فرسوده نشود. اگر در هنگام نصب از یراق آلات غیر استاندارد و بی کیفیت استفاده شود موجب شکسته شدن دستگیره در زمان نصب و یا هرز شدن پیچ دستگیره می شود.

جای پیچ ها در بر روی اسپانیولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پیچ ها باید در فاصله های ۳۰ سانتی متری از یکدیگر قرار گیرند. بهتر است در سمت چرخ دنده جهت استحکام بیشتر پیچ ها به یکدیگر نزدیک تر باشند تا با فشار دستگیره، اسپانیولت از پروفیل جدا نشود.

لولا:

لولا نیز یکی از قطعات متداول در ساخت و تولید پنجره دوجداره یو پی وی سی می باشد. در یراق آلات تک حالته از لولای ۷۵ میلیمتر با وزن استاندارد ۸۰ گرم استفاده می گردد. در یراق آلات نامرغوب و بی کیفیت از لولای سبک تر استفاده می گردد که این کار باعث شکست لولا و در نهایت عدم کارایی و آسیب دیدن پنجره دوجداره می شود.

بهترین نوع یراق در پنجره تک حالته یراق با قابلیت تنظیم می باشد که به یراق آلات قابل تنظیم معروف می باشند. سعی کنید از لولاهای معمولی کمتر استفاده کنید چون هم تحمل وزن کمی دارند و زود شکسته می شوند و بازشو خودش را می اندازد و هم اینکه پنجره شما عایق نخواهد شد.

پروفیل ارزان تری انتخاب کنید اما از یراق با کیفیت استفاده کنید، بسیار نکته مهمی می باشد.

 

یراق آلات در و پنجره دوجداره upvc
لولای قابل تنظیم در بالای لنگه

بیشتر بخوانید : پنجره دوجداره upvc برای تراس

دستگیره:

دستگیره ه بخش دیگری از یراق آلات در و پنجره دوجداره می باشند که نقش مهمی را در پنجره های دوجداره ایفا می کنند و در انتخاب آن باید دقت کرد.

جنس دستگیره های مورد استفاده در پنجره دوجداره upvc معمولاً از آلومینیوم و یا پلاستیک مرغوب می باشد. در هنگام انتخاب دستگیره دقت گردد که از جنس نامرغوب استفاده نشده باشد. ارتفاع دستگیره نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ارتفاع دستگیره مانند اهرم می باشد و باعث فشار کمتر به ناحیه اتصال و پنجره دوجداره می شود.

 یراق آلات در و پنجره دوجداره
یراق آلات در و پنجره دوجداره

جلو قفلی:

جلوقفلی استاندارد و مرغوب باید تقریباً ۱۳ گرم باشد توجه کنید که نوع نامرغوب جلوقفلی ۷ گرم است که بسیار شکننده می باشد و طول عمر مفید پنجره را به شدت کاهش می دهد.

در نهایت باید به این نکته نیز توجه داشت که استفاده از مواد اولیه و متریال های مصرفی مانند نوع پروفیل، یراق آلات و… تضمین کننده کیفیت و طول عمر بالای پنجره دوجداره نیست بلکه مراحل تولید و نصب استادارد و اصولی پنجره دوجداره نفش بسیار مهمی در تأمین کیفیت و طول عمر بلای این محصول را دارد.

یراق آلات در و پنجره دوجداره دارای تنوع بسیاری می باشند که با استفاده از یک مشاور خوب می توانید ، یک پنجره دوجداره استاندارد با کارایی بالا را خریداری نمایید.

شرکت مانا پنجره با استفاده از خط تولید و مونتاژ به روز، همچنین داشتن نصابان دوره دیده و با تجربه بالا، می تواند تضمین کننده بالاترین کیفیت و طول عمر پنجره های دوجداره شما باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top