با وجود کاربرد و کیفیت فراوان پنجره ترمال بریک، برخی نوعی قدیمی را ترجیح می دهند و به دنبال قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی هستند. واقعیت اینکه پنجره های قدیمی هنوز هم در برخی مناطق یا کارگاه ها کاربردهایی دارد.

البته به کارگیری پنجره آلومینیومی قدیمی یا نرمال در صنعت ساختمان سازی کاری چندان اقتصادی‌ نیست زیرا از لحاظ مهار اتلاف انرژی و آلودگی صوتی به پای نوع ترمال بریک نمی رسد.

قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی یا همان نانترمال تقریبا به دو دلیل عمده که در قسمت بعدی به آن اشاره خواهیم کرد تقریبا ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به مدل های ترمال بریک ، پایین تر می باشد.

درباره پنجره آلومینیومی

پیش از پرداختن به قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی بهتر است اصلاً نگاهی داشته باشیم به خود پنجره آلومینیومی. پروفیل آلومینیوم نوعی ماده خاص است که به صورت رول‌های صنعتی یا همان پروفیل پنجره و توسط یک فرآیند خاص تولید می شود. این پروفیل ها علاوه بر خاصیت ضد زنگ بودن، قابلیت شکل پذیری نیز دارد.

پنجره های آلومینیوم در دو نوع نرمال و ترمال بریک تولید می شوند که نوع ترمال بریک نسل جدید این پنجره ها قلمداد شده و امروزه در حال جایگزینی با نوع نرمال است از این رو به پنجره آلومینیومی نرمال، قدیمی نیز گفته می شود.

تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی با ترمال بریک

پنجره‌های آلومینیوم ترمال بریک به خاطر عایق بودن در برابر حرارت و صدا، دارای کاربرد بالایی در صنعت ساختمان هستند؛ این پنجره ها در انواع مختلف از جمله کشویی، دو حالته، تک حالته و… تولید می شوند. مشابهاً پنجره های آلومینومی قدیمی یا نرمال نیز چنین است.

  • نبود تیغه پلی آمید در پنجره های آلومینیومی قدیمی و در نتیجه قیمت ارزان تر نسبت به ترمال بریک
  • قالب پروفیل های قدیمی نانترمال سبک تر هستند در نتیجه وزن کم تری دارند و قیمت آن نیز کمتر خواهد شد.
  • پنجره های آلومینیومی قدیمی با توجه به نبود پلی آمید در آنها ، رسانای گرما و سرما خواهند بود.

اما وجود تیغۀ پلی آمید در میانه ترمال بریک سبب تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی با این مدل می شود می شود. پنجره های ترمال بریک و قدیمی هر دو از لحاظ استحکام عملکردی قابل قبول دارند اگرچه استحکام پنجره‌های آلومینیومی ترمال اندکی بیشتر است. بریک معمولا با یک پروفیل تولید می‌شوند. این پروفیل نقش مهمی در استحکام و زیبایی پنجره آلومینیومی دارد.

بیشتر بدانید: تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست؟

تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی با ترمال بریک

عایق بندی در پنجره آلومینیومی قدیمی

نکته بعدی که در ارتباط با قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی باید در نظر بگیریم، عایق بندی است. به عبارت دیگر اگر از هزینه برای پنجره ترمال بریک چشم پوشی کرده اید و قصد خرید نوع نرمال یا قدیمی را دارید باید حتماً به نکته عایق بندی توجه کنید.

این عایق به ویژه باید برای قسمت شیشه دوجداره لحاظ شده باشد و ضمن انتخاب شیشه ای با کیفیت، باید عایق کاری آن به خوبی انجام شود تا اتلاف انرژی به حداقل برسد.

قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی؛ انواع مدل ها

مهم ترین انواع پنجره آلومینیومی قدیمی که برای ساختمان ها ساخته و نصب می شود عبارت اند از: مدل های لولایی، فولکس واگنی و کشویی که پنجره آلومینیومی کشویی در دو نوع کشویی تنها و کشویی به همراه بازشو ریلی تولید می شود.

قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی بر حسب مدل ها، ابعاد و یراق آلات به کار رفته در آن متفاوت است، به عنوان مثال پنجره آلومینیومی فولکس واگنی از نوع بازشویی به نسبت پنجره لولایی تک حالته قیمت بالاتری دارد.

بیشتر بدانید: استعلام قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک

قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی؛ انواع مدل ها

قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی با شیشه دوجداره

پاسخ به این سؤال مثبت است، البته قیمت پنجره آلومینومی قدیمی با شیشه دوجداره به نسبت نوع ساده آن بالاتر خواهد بود. با این حال پنجره های آلومینیومی عموماً با شیشه ساده نصب می شود زیرا کسی که به سراغ خرید پنجره آلومینیومی نرمال می رود قاعدتاً هزینه کم را مدنظر دارد و احتمالاً ریسک اضافه کردن قیمت شیشه دوجداره را نخواهد پذیرفت.

به هر روی قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی در مقایسه با آن نوعی که از شیشه معمولی استفاده می کند، گران تر خواهد بود.

آیا هزینه برای پنجره آلومینیومی قدیمی به صرفه است؟

فارغ از اینکه اختلاف قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی با نوع ترمال بریک چقدر باشد، این سؤال وجود دارد که آیا خرید پنجره قدیمی به صرفه است؟ پاسخ را می توان اینطور داد که به جای هزینه کرد برای خرید پنجره آلومینیومی قدیمی می توان از پنجره های upvc استفاده کرد و اگر هدف کاهش هزینه است، می توان پنجره ای را خرید که در آن از پروفیل های اقتصادی استفاده شده باشد.

این نکته را در نظر بگیرید که خرید پنجره ای به روز از جنس یو پی وی سی ممکن است اندکی از پنجره قدیمی گران تر تمام شود اما به مدد صرفه جویی در مصرف انرژی و نداشتن هزینه تعمیرات و… این هزینه در مدت کوتاهی باز خواهد گشت.

بیشتر بدانید: پنجره آلومینیومی نرمال

قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی با شیشه دوجداره 

نکته پایانی

ماناپنجره تولیدکننده انواع پنجره آلومینیومی ترمال بریک و قدیمی در مدل های بازشو و متفاوت بر اساس نیاز شما است.

محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع بالایی برخوردار است. پنجره دوجداره آلومینیومی در انواع مختلف لولایی، کشویی و لیفت اسلاید قابلیت تولید دارد.

اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top