در این مطلب سعی داریم به مقایسه پنجره آلومینیومی با UPVC بپردازیم تا به کمک شناخت تفاوت های بین این دو پنجره، انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. آلومینیوم به عنوان متریال بکار رفته در ساخت پنجره آلومینیومی، نسبت به UPVC بسیار قوی‌تر می باشد. فریم های آلومینیومی حتی زمانی که ظاهر باریکی داشته باشند، دارای این میزان از توان هستند که سطح زیادی از شیشه را تحمل کنند. به همین خاطر استفاده از پنجره آلومینیومی برای خانه هایی که سطح وسیعی از پنجره را دارند، گزینه مناسبی می باشد. همچنین استفاده از آن برای ساختمان های اداری و تجاری گزینه خوبی است.

مقایسه پنجره آلومینیومی با UPVC

پنجره آلومینیومی دارای قابلیت بازیافت می باشد.  آلومینیوم بازیافت شده نیز دارای کیفیت بالایی است. از این جهت می توان گفت این پنجره ها با محیط زیست سازگاری خوبی دارند.

در مقایسه پنجره آلومینیومی با UPVC می توان گفت؛ انعطاف پذیری آلومینیوم از UPVC بیشتر است. تنوع رنگی آلومینیوم بالا بوده و دست شما را برای انتخاب رنگ بازتر می کند. آزمایشات مختلفی بر روی این فلز صورت گرفته که نتیجه آنها میزان بالای مقاومت آلومینیوم در شرایط آب و هوایی و جوی خاص می باشد.

 

ویژگی های پروفیل پنجره های آلومینیومی نرمال

 

انواع مختلف درب و پنجره آلومینیومی با رنگ‌بندی های متنوع و با مقاطع ۴۰ و ۶۰  در قالب های سفارشی ساخته می شوند. یکی از سیستم های پیشرفته آلومینیومی، درب و پنجره آلومینیومی نرمال می باشد. این پنجره ها در مقابل بادهای شدید و باران و سایر عوامل جوی مقاومت بالایی دارند و دچار لرزش نمی شوند. در زمان وزش باد و بارش باران، گرد و غبار در لبه این پنجره ها ایجاد نمی شود و آب باران نیز در آن جمع نمی گردد. دلیل این امر، هوابندی و آب‌بندی کامل پنجره آلومینیومی می باشد. تمیز کردن این پنجره ها نیز بسیار راحت و سریع می باشد.

 

پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک

بررسی پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک

 

در چارچوب قسمت خارجی پنجره آلومینیومی دوجداره، از ماده عایقی به نام پروفیل آلومینیومی ترمال بریک استفاده می شود. در واقع این عایق در پنجره به عنوان پوشش دهنده حرارتی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و از ایجاد جریان حرارتی در فلز قاب ها، جلوگیری می کند.

این ماده به عنوانی مانعی در برابر هدایت و انتقال حرارت عمل می کند. از ترمال بریک به منظور جداسازی دو متریال بکار رفته در دو سازه که قدرت هدایت حرارت بالایی دارند، استفاده می شود.

از جمله جدیدترین دستاوردهایی که در دنیا در صنعت آلومینیوم سازی وجود دارند، همین درب و پنجره های دو جداره ترمال بریک هستند. عایق موجود در آنها ارتباط آلومینیومی سطوح درونی و بیرونی را قطع می کند.

ویژگی دیگر پنجره آلومینیومی ترمال بریک، این است که فضای داخلی ساختمان را نیز به طور صد در صد عایق‌بندی می کند.  نکته ای که ذکر آن لازم است، این است که پروفیل ترمال بریک، با وجود ظرافت هایی که دارد، دارای قابلیت های پنجره UPVC نیز می باشد.

مقایسه پنجره آلومینیومی با UPVC

مزایای استفاده از پنجره های آلومینیومی

از جمله مزایای پنجره آلومینیومی، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • این پنجره به عنوان عایق صوتی و همچنین عایق حرارتی و رطوبتی عمل می کند.
  • با وجود سبک بودن، در مقابل فشار باد، مقاوم می باشد.
  • پنجره آلومینیومی در مقابل زلزله و سرقت ایمن می باشد.
  • پنجره آلومینیومی در مقابل گرد و غبار و آلودگی ها نیز دارای مقاومت است.
  • از دیگر مزایای این پنجره، رنگ‌بندی متنوع و زیبایی آن است.
  • غیر قابل اشتعال بودن و مقاومت بالای آن در برابر تغییر رنگ نیز از مزایای دیگر آن است.

 

مقایسه پنجره آلومینیومی با UPVC

 

دلیل استفاده از گالوانیزه در پنجره های دوجداره آلومینیومی

 

یکی از الزامات ضروری در پنجره های دو جداره، استفاده از گالوانیزه می باشد. این ادعا که برخی مطرح می کنند که نیازی به گالوانیزه در پروفیل خاصی نیست، کاملا نادرست بوده و اساس علمی ندارد. هیچ استانداری در دنیا وجود ندارد که این مسئله را تایید کند.  از گالوانیزه برای این استفاده می شود که پنجره، تحمل بارهای استاتیکی و دینامیکی که بر آن وارد می شود را داشته باشد. همچنین مستحکم باشد.

مقایسه پنجره آلومینیومی با UPVC

مزایا و معایب درب و پنجره آلومینیومی

در ادامه مطلب مقایسه پنجره آلومینیومی با UPVC به ذکر برخی از مزایا و معایب پنجره آلومینیومی می پردازیم.

  • پنجره آلومینیومی دارای قدرت بالایی است.
  • نصب این پنجره آسان و ساده می باشد.
  • حفاظت و نگهداری از درب و پنجره های آلومینیومی، آسان است.
  • فریم های آلومینیومی در مقایسه با فریم هایی که از چوب های جنگلی یا مس و آهن ساخته شده‌اند، مقاوم‌تر و ارزان‌تر می باشد.
  • انتخاب آلومینیوم برای درب های بیرونی، به دلیل مقاوم بودن آن در برابر شرایط جوی، انتخاب خوبی خواهد بود.
  • مقاومت درب های آلومینیومی در برابر رطوبت بالاست. از این نظر با فایبرگلاس و فولاد ضد زنگ، رقابت دارد.
  • فریم های آلومینیومی به راحتی با اسفنج تمیز می شوند. برای حفظ ظاهر آن نیازی به رنگ‌آمیزی مداوم وجود ندارد.
  • درب فلزی معمولا دچار خوردگی و خش می شود. درب های چوبی نیز مقاومتی در برابر رطوبت ندارند. اما درب های آلومینیومی در مقابل این موارد، بسیار مقاوم هستند.
  • از نظر وزن نیز بسیار سبک هستند. و همین مسئله نصب آنها را ساده‌تر می کند.
  • قاب آلومینیومی نازک نیز به دلیل کششی و مستحکم بودن، کمک می کند که در مقایسه با سایر فریم ها، درب های محکم‌تری داشته باشیم.
  • پوشش آلومینیوم، توان از بین بردن خوردگی را دارد. لذا درب در برابر رطوبت و… ایمن می گردد.
  • فریم های آلومینیومی در خرده فروشی ها با پوشش اکسید، فروخته می شوند.

مانا پنجره  تولیدکننده  پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نانترمال با پروفیل آکپا است . پروفیل آلومینیومی مورد استفاده از برند آکپا می باشد. محصولات آکپا با توجه به قدمت و سابقه در تولید پروفیل های آلومینیومی ، از تنوع خوبی برخوردار می باشد.

پنجره دوجداره آلومینیومی در انواع مختلف لولایی ، کشویی ، و لیفت اسلاید قابلیت تولید دارد. اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top