پنجره‌های آلومینیومی امروزه به یکی از انواع متداول پنجره های دوجداره در خانه‌ها تبدیل شده‌اند. با توجه به حضور پرشمار انواع مختلف این پنجره‌ها، شناسایی بهترین نوع پنجره آلومینیومی می‌تواند مفید باشد.

یکی از بهترین نوع پنجره آلومینیومی که می توان آن را از جمله پیشرفته‌ترین نوع پنجره آلومینیومی به حساب آورد، فریم ترمال بریک است که خواص متعددی دارد. در این مقاله به بررسی مزایای این پنجره می‌پردازیم تا نشان دهیم چرا ترمال بریک بهترین انتخاب است.

عایق‌بندی در بهترین نوع پنجره آلومینیومی

فریم ترمال بریک به دلیل داشتن لایه‌های عایقی پلی اورتان یا پلی آمید، دارای بهترین عایق‌بندی در بین پنجره‌هاست. این لایه‌ها مانع هدایت گرما و عبور صدا می‌شوند.

طبق آزمایش‌ها، کاهش هدایت حرارتی تا ۲۰ درصد و سطح صوتی تا ۳۵ دسیبل گزارش شده است. بنابراین این پنجره می‌تواند هزینه گرمایش و سروصدا را کم کند.

عایق‌بندی در بهترین نوع پنجره آلومینیومی

مقاومت زیاد پنجره های آلومینیومی ترمال بریک

دیگر مزیتی که فریم آلومینیومی ترمال بریک را به بهترین نوع پنجره آلومینیومی بدل می کند، وجود لایه‌های اضافی عایق است که علاوه بر ایجاد خاصیت عایق صدا و حرارت سبب ایجاد مقاومت بسیار بالاتری در این پنجره نسبت به فریم‌های ساده می شود.

این پنجره در برابر شرایط سخت آب‌وهوایی از جمله باد، باران، برف و همچنین ضربات مقاوم است. به‌طوری‌که می‌تواند برای مدت بسیار طولانی‌تر از ۲۵ سال دوام داشته باشد و یکی از بالاترین اعداد را در بین طول عمر پنجره دوجداره به خود اختصاص داده است.

پنجره ترمال بریک و جلوگیری از ورود گرد و غبار

دیگر مزیت بهترین نوع پنجره آلومینیومی که در محیط های آلوده شهری بسیار به چشم می آید، جلوگیری از ورود گرد و غبار است. برخی ویژگی‌ها و مشخصات پنجره آلومینیومی ترمال بریک که باعث این قابلیت می‌شوند عبارتند از:

  • فاصله بین دو جداره شیشه‌ای که امکان تلکس ذرات را فراهم می‌کند.
  • لایه‌های عایق پلی اورتان/ پلی آمید که مانع ورود گرد و غبار می‌شوند.
  • ساختار بسته و فضای خلأ بین لایه‌ها که عبور ذرات را محدود می‌کند.
  • اتصالات بسته و بدون شکاف که فرصت ورود گرد و غبار را نمی‌دهند.

پنجره ترمال بریک و جلوگیری از ورود گرد و غبار

متریال ساخت بهترین پنجره آلومینومی

شاید بپرسید که در بهترین نوع پنجره آلومینیومی از چه نوع متریالی استفاده می شود؟ در این باره باید گفت که اصولاً پنجره آلومینیومی ترمال بریک از ترکیب دو ماده اصلی ساخته می‌شود:

  • فریم آلومینیومی: فریم اصلی پنجره از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود که از نظر مقاومت و ضد زنگ بودن بسیار مناسب است.
  • لایه‌های عایق: دو لایه عایق حرارتی و صوتی در درون و بیرون فریم آلومینیومی قرار می‌گیرد که معمولاً از پلی اورتان یا پلی آمید برای ساخت آن بهره گرفته شده است.

بهترین پنجره آلومینیومی و حفاظت از محیط زیست

از آنجایی که فریم ترمال بریک از مواد سنتتیک و غیرآلاینده همچون پلی اورتان استفاده می کند، ریسک رشد باکتری و قارچ را به حداقل می رساند.

بنابراین بهترین نوع پنجره آلومینیومی می تواند انتخاب محیط‌دوستانه‌ای برای ساختمان شما به شمار برود. ضمن اینکه همچنین عمر بسیار طولانی‌تر این پنجره، نه تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه تعداد ضایعات تولید شده را نیز کم می‌کند.

صرفه‌جویی اقتصادی با انتخاب پنجره ترمال بریک

انتخاب فریم ترمال بریک به عنوان بهترین نوع پنجره آلومینومی در بلندمدت، باعث صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود. این پنجره ضمن صرفه‌جویی در انرژی گرمایش و سرمایش به دلیل عایق‌بندی بالا، هزینه تعمیرات و تعویض آن در طول عمر مفید بسیار کمتر است.

علاوه بر این ارزش فروش آن نیز بیشتر است؛ بنابراین با وجود هزینه نصب بالاتر، توجیه اقتصادی بهتری دارد.بنابر آنچه گفته شد، هزینه نصب پنجره ترمال بریک مقرون‌به‌صرفه است.

به عبارتی دیگر، این پنجره علی‌رغم اسم و ظاهر پیچیده‌اش، هزینه کمتری در طول بهره‌برداری و به ویژه از لحاظ مصرف انرژی و تعمیرات روی دست شما خواهد گذاشت.

بهترین نوع پنجره آلومینیومی و زیبایی

بهترین نوع پنجره آلومینیومی و زیبایی

دست آخر و علاوه بر مواردی که در مورد بهترین نوع پنجره آلومینیومی ذکر شد، باید به ویژگی زیبایی خاص این پنجره های آلومینیومی نیز اشاره کرد.

پنجره های ترمال بریک دارای بهترین رنگ آمیزی هستند؛ علاوه بر این سطح صاف و براق شیشه‌های دوجداره این پنجره، نور بیشتری راهی خانه می کند، همچنین در صورت نیاز می توانید از شیشه های دوجداره رنگی نیز برای این پنجره ها استفاده کنید.

در این زمینه شما می توانید به مقاله بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره نیز نگاهی بیندازید.

نکته پایانی

در این مطلب به بهترین نوع پنجره آلومینیومی پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد این پنجره دارای مزایای فراوانی از جمله عایق‌بندی بالا، مقاومت زیاد، صرفه‌جویی انرژی و اقتصادی، حفاظت از محیط زیست و طول عمر زیاد است و از این رو می‌توان گفت فریم ترمال بریک بهترین گزینه برای انواع ساختمان‌هاست.

البته ناگفته نماند که این پنجره ها به نسبت نوع نرمال هزینه نصب بیشتری دارند اما در میان مدت و بلند مدت یک سرمایه گذاری برای خانه شما به حساب می آیند.

شما می توانید برای خدمات مرتبط با انواع پنجره دوجداره و همچنین خرید بهترین جنس و نوع در و پنجره به وبسایت مانا پنجره سر بزنید.

محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است. اگر قصد خرید درب و پنجره آلومینیومی دارید، می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top