احتمالا شما هم با شیشه رفلکس دوجداره مواجه شده و این سوال برایتان پیش آمده است که بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره کدام است؟ در این مطلب نگاهی انداخته ایم بهم همین موضوع یعنی رنگ شیشه رفلکس دو جداره.

چرا شیشه رفلکس بهترین است؟

پیش از پرداختن به بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره بهتر است ببینیم که چرا اصلاً شیشه رفلکس بهترین است؟ هم اکنون استفاده از شیشه های دوجداره برای پنجره ساختمان های نوساز الزامی است.

به جهت جلوگیری از ایجاد گرمای زیاد شیشه های رفلکس دوجداره عرضه شده اند. ساختار شیشه های رفلکس به نحوی است که یکی از جداره ها با لایه ای نازک از اکسید های فلزی پوشش داده شده و جداره دیگر شبیه آینه است.

در نتیجه میزان انعکاس خورشید بالاتر رفته و هم سطح آن میزان ورود نور و گرما کمتر می شود.

بیشتر بدانید: قیمت درب آلومینیوم ارزان

نقش رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره

نقش رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره

شیشه های رفلکس عملکردی متفاوت از شیشه های معمولی رنگی دارند به این خاطر که در ساخت این شیشه ها از آلیاژها خاص و همچنین مواد فلزی استفاده می شود.

این شیشه ها طیف وسیعی از نور خورشید را برگشت می دهند، انتخاب بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره خود را همین جا نشان می دهد زیرا مقدار این بازتابش بستگی به رنگ شیشه دارد.

این شیشه های دوجداره در انواع رنگهای برنز، طلایی، دودی، سبز، سوپر سیلور، نقره ای و صورتی تولید می شوند.

ویژگی های انواع شیشه رفلکس رنگی

همانطور که اشاره شد، عملکرد شیشه رفلکس بسته به نوع رنگ آن متفاوت خواهد بود. در زیر مشخصات برخی از شیشه های رنگی رفلکس آمده است تا بر اساس آن بسنجید و ببینید که بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره کدام است.

  • رنگ آبی: مقدار انتقال نور از این پنجره رفلکس ۱۹ درصد و بازتابش نور از آن ۳۶ درصد است.
  • رنگ برنز: مقدار انتقال نور از این پنجره رفلکس ۲۰ درصد و بازتابش نور از آن ۴۰ درصد است.
  • رنگ صورتی: مقدار انتقال نور از این پنجره رفلکس ۲۷ درصد و بازتابش نور از آن ۴۰ درصد است.
  • رنگ طلایی: مقدار انتقال نور از این پنجره رفلکس ۳۷ درصد و بازتابش نور از آن ۳۴ درصد است.
  • رنگ سبز نقره ای: نور از این پنجره رفلکس ۴۱ درصد عبور کرده و در حدود ۲۸ درصد بازتابش دارد.
  • رنگ دودی: در نهایت اینکه مقدار انتقال نور از این پنجره ۵۱ درصد و بازتابش نور از آن ۶ درصد است.

ویژگی های انواع شیشه رفلکس رنگی

توجه به منطقه جغرایایی برای انتخاب پنجره رفلکس رنگی

یکی از ملاک هایی که بر انتخاب بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره تاثیرگذاری دارد توجه به منطقه جغرافیایی است. در حقیقت برای مناطق کویری و گرمسیر که نور خورشید تابشی مستقیم و طولانی مدت دارد، مناسب است که از شیشه های رفلکس دوجداره دودی رنگ استفاده کنید.

از سویی دیگر در مناطق سردسیر که گرمای بیشتری برای خانه نیاز است توصیه می شود که از شیشه های دوجداره ساده استفاده کنید تا بتوانید حداکثر نور خورشید و گرمای حاصل از آن را به داخل ساختمان بیاورید.

ملاک انتخاب نقش رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره

توجه به هارمونی ساختمان، نوع کاربری و همچنین سلیقه پیمانکار از دیگر ملاک ها برای انتخاب رنگ شیشه رفلکس است. بر اساس یک قاعده نانوشته از شیشه های رفلکس دودی برای ساختمان های مسکونی و از شیشه های دوجداره آبی رنگ رفلکس برای برای ساختمان های بلند اداری استفاده می شود.

علاوه بر این باید به هارمونی نمای ساختمان با رنگ شیشه نیز توجه کرد. برای مثال شیشه های رفلکس دودی همخوانی خوبی با نمای تلفیقی چوب، شیشه، آجر و کامپوزیت نقره ای دارند. با این حال اگر بازتابش بالایی می خواهید به سراغ رنگ‌های صورتی و برنز بروید.

بیشتر بدانید: پنجره سه تکه کشویی دوجداره

ملاک انتخاب نقش رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره

نکته پایانی

در این نوشته سعی شد درباره بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره صحبت شود. اگر شما قصد خرید پنجره دوجداره برای خانه یا محل کار خود دارید می توانید از وبسایت مانا پنجره دیدن کنید.

ماناپنجره  تولیدکننده انواع درب و پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی است. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است.

اگر قصد خرید درب و پنجره آلومینیومی دارید، می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top