طول عمر پنجره دوجداره یکی از سوال های استفاده کنندگان از این پنجره ها است. اگرچه استفاده از پنجره‌ های دوجداره به واسطه مزایای آن رو به افزایش است اما نیز همچون هر وسیله ای دیگر طول عمر مشخصی دارد.

معمولا طول عمر پنجره دو جداره بسته به کیفیت مواد اولیه، نصب درست و حرفه‌ ای و محل قرار گرفتن پنجره‌ ها بین ۱۰ تا ۳۵ سال متغیر است.

فاکتورهای موثر بر طول عمر پنجره دوجداره

عملکرد و طول عمر پنجره های دوجداره ارتباطی مستقیم با یکدگیر دارند. با این حال همانطور که اشاره شد طول عمر پنجره های دوجداره با توجه به کیفیت مواد استفاده شده، اندازه شکاف بین قاب درونی و بیرونی، نوع کاربری و حتی موقعیت جغرافیایی متفاوت خواهد بود.

بیشتر بدانید: پنجره سه تکه کشویی دوجداره

فاکتورهای موثر بر طول عمر پنجره دوجداره

نقش شیشه در طول عمر پنجره دوجداره

شیشه های بر حسب نوع گاز تزریق شده، درزگیر، اسپیسر و جنس شیشه طول عمری بین ۱۰ تا ۲۵ سال دارند. بنابراین این شیشه ها را می توان به مثابه شیشه عمر در طول عمر پنجره دوجداره به حساب آورد.

اگر در طول بهره برداری از شیشه های دوجداره بخار در میان شیشه ها مشاهده کردید به معنی آن است که درزگیر بین دو شیشه در حال از بین رفتن بوده یا از بین رفته است. همچنین اگر تفاوت ‌های دمایی بین قاب درونی و بیرونی زیاد باشد می تواند سبب شکست شیشه بشود.

کیفیت یراق آلات و طول عمر پنجره های دوجداره

دیگر عامل موثر بر طول عمر پنجره دوجداره، کیفیت یراق آلات است. به عبارتی دیگر برای هر پنجره دوجداره باید یراقی متناسب با وزن و ابعاد آن پنجره انتخاب شود تا شاهد خارج شدن لنگه از رگلاژ و همچنین مشکلات باز و بسته شدن پنجره دوجداره نباشیم.

علاوه بر این، عملیات فیتینگ و آب بندی میان لاستیک و پروفیل باید به درستی انجام شود. از لحاظ ایمنی نیز ساختار یراق ها اجازه باز کردن پنجره از بیرون را ندهد. در نهایت این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که یراق ها باید در برابر شرایط آب و هوایی از جمله سرما، گرما و رطوبت مقاوم باشند.

کیفیت یراق آلات و طول عمر پنجره های دوجداره

روش هایی برای افزایش طول عمر پنجره های دوجداره

همچون هر وسیله ای، نگهداری صحیح از پنجره‌های دوجداره نیز باعث افزایش طول عمر آن ها می شود. نکته مهم در مورد پنجره روغن کاری یراق آلات آن است تا از خشک شدگی و شکستن یراق جلوگیری کند.

برتی شستشوی پنجره نیز باید این نکته را در نظر گرفت که از هرمایعی استفاده نشود؛ به عنوان مثال مواد شوینده استون دار، بنزین و الکل بر طول عمر پنجره دوجداره اثری منفی خواهند گذاشت و به مرور زمان باعث پوسیدگی پروفیل می شود.

همچنین هنگام چرخاندن اهرم دستگیره پنجره به زوایای ۳۰، ۹۰ و ۱۸۰ باید به آهستگی رفتار کنید تا اهرم نشکند. به این موارد پوشاندن شیشه های دوجداره هنگام جوشکاری و نظافت مرتب پروفیل به ویژه با آب و صابون و در بازه زمانی ۶ ماه را اضافه کنید. همچنین گاهی لازم است پنجره برای بهبود عملکرد، مجدد عایق بندی شود.

چه زمانی وقت تعویض پنجره های دوجداره رسیده است؟

به طور کلی شواهدی همچون ترک خوردن شیشه، نفوذ مداوم بخار آب به میان شیشه و باز و سخت باز و بسته شدن به معنی این است که طول عمر پنجره دوجداره شما تمام شده یا نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

اگر شیشه ترک خورده باید هرچه سریعتر عوض شود تا دچار شکستگی کامل نشود. همچنین اگر شیشه بخار می گیرد نیز باید از لحاظ درزگیر ها بررسی شود. همچنین سخت باز و بسته شدن در بیشتر مواقع با رگولاژ کردن درست می شود مگر آنکه پروفیل دچار افتادگی شدید شده باشد.

بیشتر بدانید: بورس پنجره دوجداره در تهران

چه زمانی وقت تعویض پنجره های دوجداره رسیده است؟

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد به مواردی در مورد طول عمر پنجره دوجداره، راه های افزایش این طول عمر و همچنین نگهداری پنجره دوجداره اشاره شود. اگر حس می کنید پنجره دوجداره شما نیاز به تعویض دارد و می خواهید از مدل های جدید مطلع شوید به شما توصیه می کنیم از وبسایت مانا پنجره دیدن کنید.

ماناپنجره  تولیدکننده انواع درب و پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی است. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است. اگر قصد خرید درب و پنجره آلومینیومی دارید، می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top