درب کشویی دفنی نوعی درب و پنجره آلومینیومی که پس از باز شدن در داخل حفره ای که به اندازه آن در دیوار ایجاد شده است پنهان شده و از دید خارج می شود.

در واقع به کارگیری درب کشویی دفنی دیگر نیازی به تخصیص فضا جهت باز شدن درب در داخل یا خارج از اتاق نیست، زیرا پس از باز شدن درب کاملا از سر راه کنار رفته به طور کامل به داخل حفره رانده می شود و تنها چیزی که می بینید ورودی است.

درب کشویی دفنی برای چه مکانی مناسب است؟

درب‌های کشویی دفنی یکی از المان های معماری هستند که علاوه بر شیک و مدرن جلوه دادن فضا به صرفه‌جویی در فضای قابل استفاده نیز کمک می کنند.

به عبارت دیگر این درب ها هم در ظاهر و هم در کاربرد اتاق تفاوتی چشمگیر ایجاد می کنند. درب های کشویی دفنی گزینه ای مناسب برای خانه‌های کوچک یا مکان هایی در ساختمان که به دلیل عدم وجود فضای کافی امکان نصب درهای لولایی سنتی وجود ندارد به شمار می روند.

همچنین بسیاری از معماران و طراحانی که به دنبال ایجاد فضاهای جدید و مدرن در مقیاس بزرگ هستند یا می‌خواهند نواحی مختلف فضای داخلی ساختمان را منطقه‌بندی و مرتب کنند، از این درب ها بهره می برند.

بیشتر بدانید: پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید

درب کشویی دفنی برای چه مکانی مناسب است؟

مکانیزم عملکرد درب های کشویی دفنی

درب کشویی دفنی در دو نوع اجرا می گردد. نوع اول این درب ها داخل کانال از قبل تعبیه شده شامل ریل افقی درب کشویی بهمراه ناودانی و گاتر با ابعاد حدودی ۱۰۰×۱۰۰ میلیمتر در جلوی ریل پنجره قرار می گیرد.

در چنین روش و به هنگام ورود آب به ریل، درب کشویی از محل های از قبل تعبیه شده در درب ، وارد ناودانی شده و از دو انتهای ناودانی از راه آب که با لوله کشی به فاضلاب وصل شده به بیرون هدایت می شود.

در مدل دوم از نصب درب دفنی، پس از تعبیه کانال مورد نیاز، درب کشویی به صورت فلت داخل کانال گذاشته می شود و سطح بیرون و داخلی با ریل آلومینیومی در یک سطح قرار می گیرد؛ این نوع درب عمدتاَ در محل هایی که آبریز بسیار کمی دارد قابل اجراست و اختلاف قیمت این دو روش بسیار زیاد است.

مکانیزم عملکرد درب های کشویی دفنی

اندازه درب های کشویی دفنی

درب کشویی دفنی در اندازه‌های استاندارد تا ارتفاع ۲۰۴۰ میلی‌متر و همچنین با عرض های ۶۲۰، ۷۲۰، ۷۷۰، ۸۲۰، ۸۷۰ و ۹۲۰ میلی‌متر قابل نصب است و یکی از رایج ترین اندازه برای این درب ها ۲۱۰۰×۱۰۰۰ میلی‌متر است.

آیا درب های کشویی دفنی گزینه خوبی هستند؟

درب کشویی دفنی می توانند جایگزینی عالی برای درب‌های لولایی سنتی به حساب بیاید. این درب ها از لولا استفاده نمی کنند، بلکه با لغزیدن بر روی یک ریل، به داخل حفره ای که در میان دیوار مجاور ایجاد شده است می لغزند.

علاوه براینکه درب های کشویی دفنی شیک و عالی هستند، مزایا و کاربردهای بسیار زیادی نیز دارند. در این باره باز هم باید به مزیت این درب ها ارجاع بدهیم. درب کشویی دفنی به شما اجازه می دهند تا میزان فضای قابل استفاده در خانه خود را به حداکثر برسانید.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، درب های وقتی باز می شوند، به داخل دیوار برمی گردند. در واقع در مقابل دهانه درب، به فضای اضافه برای چرخیدن و جابجایی لنگه بازشو نیازی نیست. همچنین قفل درب کشویی دفنی با ترکیب ظرافت و سهولت استفاده، برای هر دکوراسیون منزل و راه حل امنیتی ایده آل است.

اندازه درب های کشویی دفنی

پیش نیاز برای نصب درب کشویی دفنی

به منظور نصب درب های کشویی دفنی، دیواری که قرار است درب دفنی برای آن نصب شود، باید ضخیم‌تر از دیوار داخلی و استاندارد باشد.

یک دیوار آجری استاندارد ۹۰ میلی‌متر ضخامت دارد که برابر با ضخامت یک آجر است اما دیوار مناسب برای نصب یک درب کشویی  از نوع دفنی باید حدود ۲۵۰ میلی‌متر ضخامت داشته باشد.

بیشتر بدانید: پروفیل پنجره آلومینیومی 

نکته پایانی

در این مطلب به این سؤال پاسخ دادیم که درب کشویی دفنی چیست؟ همانطور که اشاره شد این درب های کشویی پس از باز شدن درون دیوار پنهان می شوند و بر همین اساس فضای بیشتری از خانه را در اختیار شما می گذارند با این حال برای اجرای آن به دیواری با ضخامت دست کم ۲۵۰ میلی‌متر نیاز است.

شما می توانید برای انتخاب بهترین پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی به وبسایت ماناپنجره سر بزنید. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است.

اگر قصد خرید درب و پنجره آلومینیومی دارید، می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top