ابعاد استاندارد پنجره دوجداره upvc یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در زیبایی ظاهری ساختمان و حتی دوام پنجره دوجداره است. طراحی پنجره ها می تواند به گونه ای باشد که ساختمان شما را عریض تر یا مرتفع تر نشان دهد و یا سبکی مدرن و یا سنتی به آن ببخشد.

از طرفی دیگر با طراحی ابعاد استاندارد جهت پنجره upvc می توانید جلوی بسیاری از هزینه های اضافی را بگیرید. اولین سطح اتلاف هزینه مربوط به متریال مصرفی است. ممکن است با ۵ سانتی متر اضافه تر شما متحمل ساخت پنجره ای با شیشه دوجداره در سایز غیر استاندارد شوید که در این صورت هزینه ای ۲ تا ۳ برابری را به شما تحمیل می کند.

همچنین ابعاد غیر استاندارد جهت پنجره دوجداره از نظر فنی نیز باعث کندی عملکرد باز و بسته شدن و درنتیجه کاهش طول عمر پنجره می شود. در طراحی ابعاد پنجره های باز شو لازم است استاندارد هایی به لحاظ فنی رعایت شود که در ادامه مطلب به تمامی این نکات اشاره خواهیم کرد.

 

چرا دانستن ابعاد استاندارد برای مدل های مختلف پنجره دوجداره مهم است؟

  • طراحی درست و اصولی پنجره دوجداره باعث بالا رفتن کارایی و اثر بخشی محصول می شود
  • جلوگیری از هزینه های اضافی با طراحی درست و اصولی
  • بالا رفتن عمر مفید پنجره
  • پایین آمدن پرت و استفاده بهینه با قیمت مناسب

 

نکته بسیار مهم در طراحی پنجره، ابعاد پنجره و ابعاد بازشوهای آن است که نقش موثری در عملکرد و دوام پنجره ایفا می کند.

 

بیشتر بدانید: انواع پنجره دوجداره به لحاظ جنس پروفیل

 

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره upvc لولایی

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره مدل لولایی

پنجره های بازشو لولایی اصولاً برای درب و پنجره های دارای ابعاد کوچک تا متوسط و نرمال طراحی می شوند و باید ابعادی مطابق با مقدار تحمل وزن لولا ها و یراق آلات مصرفی داشته باشند. بهترین ابعاد در بازشو های لولایی حد اکثر ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ میلیمتر در ارتفاع ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیمتر در عرض می باشد و حداقل آن ۴۰۰*۴۰۰ است.

 

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره upvc مدل کشویی

ابعاد استاندارد پنجره دوجدار مدل کشویی
ابعاد استاندارد پنجره دوجداره مدل کشویی

پنجره های دوجداره بازشو مدل کشویی اصولاً ابعاد بزرگتری دارند و با توجه به بالا بودن وزن بازشو ها بهتر است از ریل های قوی تر و غلطک های سرامیکی استفاده شود تا بازشو ها دچار خشکی و سختی در حرکت نشوند.

ابعاد در پنجره کشویی بهتر است به گونه ای طراحی گردد که عرض و ارتفاع بازشو ها در تناسب باشد. به این معنی که عرض پنجره نهایتاً نصف ارتفاع پنجره باشد و خیلی باریک به نظر نیاید. در مجموع هر چقدر که بازشو های دو پنجره کشویی به شکل مربع نزدیک تر باشد، بازشوی روان تر و استانداردتری خواهید داشت.

بهترین ابعاد جهت پنجره upvc کشویی عرض از ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتر و ارتفاع بازشو حداکثر تا ۲۲۰۰ میلی متر است  ابعاد ذکر شده جهت لنگه بازشو می باشد. ارتفاع پنجره کشویی نیز بهتر است بیشتر از ۲ متر نباشد و لازم است استاندارد های شیشه نیز در آن در نظر گرفته شود.

 

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره upvc فولکس واگنی

ابعاد استاندارد پنجره دوجدار
ابعاد استاندارد پنجره دوجداره مدل آکاردئونی

 

پنجره های لیفت و فولکس واگنی برخلاف پنجره های نام برده برای ابعاد بزرگ با وزن های بالا طراحی می شوند که در صورت وجود باغ و حیاط بزرگ و یا بهره مندی از نمای شهر مناسب ویلاها و یا ساختمان هایی مرتفع و برج ها هستند. استفاده از پنچره های لیفت و فولکس واگنی به خصوص در طراحی های داخلی مدرن بسیار مورد پسند معماران است.

خوشبختانه برای پنجره های فولکس واگنی یراق های ویژه طراحی شده است که ابعاد متوسط به بالا را پوشش می دهد و بطور کلی در سه نوع مکانیکی، نیمه اتومات و فول اتومات تولید می شوند. در این نوع پنجره محدودیتی تا ارتفاع ۲۴۰۰ میلیمتر و عرض ۱۵۰۰ میلیمتر برای هر لنگه وجود ندارد و تنها محدودیت های که باید در نظر قرار گیرد، جابجایی و ابعاد شیشه است. قیمت یراق فولکس واگنی با عرض بازشو نسبت مستقیم دارد و با زیاد شدن عرض بازشو قیمت آن نیز افزایش می یابد. در بازشو های رنج ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیمتر باید از یراق آلات نوع فول اتومات استفاده کرد.

 

بهترین ابعاد استاندارد برای پنجره های دوجداره upvc مدل کشویی، ابعاد با نسبت یک به یک است زیرا شکل مربعی بازشوی روان تر و راحت تری را ارائه می دهد و به این ترتیب باعث افزایش طول عمر پنجره می شود.

 

بیشتر بدانید: انواع مدل پنجره دوجداره

 

نتیجه گیری

قبل از اینکه اقدام به ساخت فریم های پنجره خود نماییدحتما ابعاد استاندارد جهت پنجره upvc را بررسی نمایید. این فاکتور تاثیر بسیاری در زیبایی ظاهری ساختمان، هزینه های تمام شده پنجره و همچنین دوام و طول عمر پنجره دارد. از آنجایی که پنجره های دوحداره upvc دارای انواع مختلفی چون لولایی، کشویی و فولکس واگنی دارد بایستی به ابعاد استاندارد هر مدل با توجه به نوع خاص یراق آلات آن توجه کنید.

مانا پنجره گروه تولیدی فعال در زمینه پنجره های دوجداره upvc با کیفیت ساخت بالا و ابعاد استاندارد است. چناچنه قصد سفارش این مدل از پنجره های بصرفه را برای منزل و یا ساختمان خود را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت مانا پنجره تماس حاصل فرمایید.

 

سوالات متداول

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره upvc لولایی

پنجره های بازشو لولایی اصولاً برای درب و پنجره های دارای ابعاد کوچک تا متوسط و نرمال طراحی می شوند و باید ابعادی مطابق با مقدار تحمل وزن لولا ها و یراق آلات مصرفی داشته باشند. بهترین ابعاد در بازشو های لولایی حد اکثر ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ میلیمتر در ارتفاع ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیمتر در عرض می باشد و حداقل آن ۴۰۰*۴۰۰ است.

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره upvc مدل کشویی

بهترین ابعاد جهت پنجره upvc کشویی عرض از ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتر و ارتفاع بازشو حداکثر تا ۲۲۰۰ میلی متر است ابعاد ذکر شده جهت لنگه بازشو می باشد. ارتفاع پنجره کشویی نیز بهتر است بیشتر از ۲ متر نباشد و لازم است استاندارد های شیشه نیز در آن در نظر گرفته شود.

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره upvc فولکس واگنی

در این نوع پنجره محدودیتی تا ارتفاع ۲۴۰۰ میلیمتر و عرض ۱۵۰۰ میلیمتر برای هر لنگه وجود ندارد و تنها محدودیت های که باید در نظر قرار گیرد،

تاثیر ابعاد پنجره دوجداره چیست؟

این فاکتور تاثیر بسیاری در زیبایی ظاهری ساختمان، هزینه های تمام شده پنجره و همچنین دوام و طول عمر پنجره دارد. از آنجایی که پنجره های دوحداره upvc دارای انواع مختلفی چون لولایی، کشویی و فولکس واگنی دارد بایستی به ابعاد استاندارد هر مدل با توجه به نوع خاص یراق آلات آن توجه کنید.

 

 

4.1/5 - (9 امتیاز)

This Post Has 2 Comments

  1. باسلام.‌لطفا بفرمایید عدد ذکرشده ۷۰ سانت برای حداقل عرض، داخل به داخل عرض مفید سرامیک هست؟ یا داخل به داخل چارچوب درب؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top