انواع مدل پنجره دوجداره به لحاظ مکانیسم باز شدن وجود دارد. اگر قصد بازسازی منزل قدیمی خود را دارید یا منزل پیش ساخته ای را خریداری کرده اید، برای انتخاب پنجره دوجداره شما می توانید با توجه به نوع کاربری خود، میزان عایق بودن هر مدل و همچنین تناسب قیمت پنجره با بودجه خود اقدام به انتخاب مناسب ترین مدل نمایید. کلیه این مدل پنجره ها هم با پروفیل upvc و هم با پروفیل آلومینیوم قابل تولید می باشند. در ادامه این مطلب به تفصیل ویژگی های هر مدل پنجره را شرح داده ایم.

 

از میان مدل های مختلف پنجره دو جداره، مدل لولایی پر کاربرد ترین است. زیرا در عین حال که یک عایق قوی در برابر صوت و اتلاف حرارت محسوب می شود، به علت داشتن قیمت مناسب کاربرد آن برای بسیاری از مکان ها مقرون بصرفه است.

 

۱٫ انواع مدل پنجره دوجداره: لولایی

انواع مدل پنجره دوجداره

این مدل از پنجره upvc یکی از پر کاربرد ترین مدل های پنجره دوجداره است. مدل لولایی برای تمام قسمت های یک ساختمان مسکونی و یا اداری مناسب است. کاملا عایق است، می تواند به صورت تک حالته و دو حالته باشد. دو حالته به این صورت است که از سمت بالا هم باز می شود، مثل پنجره قطار.

 

بیشتر بدانید: مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی

۲٫ انواع مدل پنجره دوجداره: ریلی

یکی دیگر از انواع مدل پنجره دوجداره، پنجره دوجداره ریلی است. در این حالت در زیر بازشو پنجره، غلطک هایی وجود دارد که بر روی ریل مخصوص حرکت می کنند و به این ترتیب می تواند به طرف چپ و یا راست به حرکت در آید. پنجره کشویی برای آشپزخانه های که نیاز به عایقی ۱۰۰ درصدی ندارند، مناسب است.

پنجره ریلی برای مصارف اداری نیز مناسب است چون در هنگام باز شدن لنگه آن فضایی را اشغال نمی کند. اما برای ساختمان هایی که در مجاورت خیابان های شلوغ با آلودگی صوتی فراوان هستند مناسب نیست. این پنجره ۷۰ درصد عایق صوت و گرما و سرما است.

 

 

۳٫ پنجره دوجداره سرویسی

انواع مدل پنجره دوجداره

این پنجره از سمت بالا باز می شود و فقط مناسب فضای سرویس بهداشتی و حمام است. در ابعاد بزرگ دارای محدودیت ساخت است.

 

۴٫ انواع مدل پنجره دوجداره: درب سویچی

انواع مدل پنجره دوجداره

این مدل پنجره درواقع شبیه درب است. از دو طرف دستگیره دارد با قفل سوییچی. برای درب های رو به بالکن، رو به حیاط و یا نورگیر مناسب است. هم به سمت داخل باز می شود و هم به سمت بیرون.

 

۵٫ پنجره دوجداره مدل فولکس واگنی

انواع مدل پنجره دوجداره

این مدل پنجره مشابه مدل sliding و یا همان کشویی است با این تفاوت که ۱۰۰ درصد عایق است. عملکردی مشابه با درب ماشین فولکس واگن دارد و به همین خاطر به این نام معروف است. با توجه به بالا بودن هزینه این نوع پنجره دوجداره معمولا کمتر استفاده می شود. برای فضاهای ویلایی بسیار مناسب است. قابلیت تولید در ابعاد بزرگ را دارد. پنجره فولکس واگنی در هنگام باز شدن ۱۵ سانت به سمت داخل می آید، سپس در ریل خود به سمت راست و چپ حرکت می کند.

 

۶- پنجره دوجداره مدل آکاردئونی

انواع مدل پنجره دوجداره

این مدل همانند آکاردئون به یک طرف جمع می شود. یک پنجره ۳ تا ۶  لنگه است که عرض هر لنگه حداکثر باید ۸۰ سانت و ارتفاع آن ۲٫۴۰ متر باشد.. همه لت ها بر روی هم بسته می شوند و بر روی لنگه آخر که ثابت است قرار می گیرند. هزینه این نوع پنجره بسیار بالا است. بهترین کاربرد این نوع پنجره برای یکی کردن دو فضا است. به لحاظ عایق بودن نیز پتانسل بالایی دارد.

 

۷٫ انواع مدل پنجره دوجداره: لیفت اند اسلاید

انواع مدل پنجره دوجداره

این مدل پنجره دوجداره نیز یکی از مدل های sliding است با این تفاوت که این مدل پنجره ۱۰۰ درصد عایق است. تنها پنجره دوجداره است که در ابعاد خیلی بزرگ تا عرض ۸ متر و ارتفاع ۴ متر قابلیت تولید دارد.

یک پنجره لوکس است و بسیار مناسب برای فضاهای ویلایی و خانه های لاکچری است. پنجره در حالت اول با چرخش دستگیره لیفت می شود و به سمت بالا حرکت می کند و سپس slide می شود. به همین دلیل به آن لیفت اند اسلاید گفته می شود. این مدل از پنجره دوجداره تنها در مدل های پنجره های  آلومینیومی قابلیت تولید را دارد.

 

بیشتر بدانید: انواع پنجره دوجداره به لحاظ جنس پروفیل

۸٫ پنجره دوجداره مدل فرانسوی

انواع مدل پنجره دوجداره

 

مهمترین خصوصیت ظاهری این نوع پنجره آن است که هر دو لنگه آن باز می شود درحالیکه هیچ ستونی در وسط دیده نمی شود. از انواع پنجره لولایی است. قدرت عایقی بالایی دارد و برای مصارف مسکونی ایده آل است.

 

مدل پنجره هایی چون فولکس واگنی، آکاردئونی و لیفت اند اسلاید جز پنجره های دوجداره گران قیمت محسوب می شوند که برای استفاده در خانه های ویلایی و مجلل مناسب است.

 

نتیجه گیری

یکی از عوامل موثر در تقسیم بندی انواع مدل پنجره دوجداره مکانیسم باز شدن است که بر این اساس به انواعی چون لولایی، ریلی، فولکس واگنی، آکاردئونی، فرانسوی و غیره تقسیم بندی می شود.

این مدل پنجره ها به لحاظ ضعف و قوت در عایق بودن نسبت به صوت و حرارت پتانسیل های مختلفی دارند. برخی از آنها صرفا جنبه زیبایی داشته و یا تنها برای تراس مناسب هستند. بنابراین برای انتخاب بهترین مدل پنجره دو جداره بهتر است آن را متناسب با نیاز، شرایط محیطی منزل خود به لحاظ میزان آلودگی صوتی و از همه مهمتر بودجه خود انتخاب کنید.

مانا پنجره یکی از تولید کنندگان پنجره های دو جداره upvc و آلومینیومی است که در ساخت محصولات خود از تکنولوژی ساخت پیشرفته، متریال و یراق آلات باکیفیت و استاندارد استفاده می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top