پنجره دو جداره ضد سرقت نقش بسیار مهمی در ایجاد آرامش و احساس امنیت در زندگی مردم ایفا می کند که با توجه به رشد روزافزون جمعیت و گسترش صنعت ساختمان سازی این نقش پررنگ تر می شود.

پنجره دو جداره ضد سرقت از چهار قسمت پروفیل، شیشه، دستگیره و یراق آلات تشکیل شده است که هر کدام دارای ویژگی خاصی هستند. در این مقاله قصد داریم تا اهمیت استفاده از پنجره دو جداره ضد سرقت را برایتان شرح دهیم.

 

خاصیت ضد سرقت بودن این پنجره ها به جنس پروفیل، شیشه و یراق آلات به کار رفته در آن ها بستگی دارد.

 

عوامل تاثیرگذار بر ضد سرقت بودن پنجره دوجداره

از جمله عوامل موثر بر ضد سرقت شدن این نوع پنجره ها می توان به جنس پروفیل، شیشه و یراق آلات به کار رفته در آن ها اشاره کرد.

 

نوع پروفیل به کار رفته در پنجره دو جداره ضد سرقت

پنجره دو جداره ضد سرقت

در ساخت بدنه این گونه پنجره ها باید از پروفیل های استاندارد استفاده شود. پروفیل در این پنجره ها برای نگهداری اجزا به کار می رود.

 

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره یو پی وی سی رنگی و مزایای آن

 

نوع شیشه به کار رفته در پنجره دو جداره ضد سرقت

از آنجائی که سارقان با شکستن شیشه می توانند وارد محیط شوند در ساخت این نوع پنجره ها باید از شیشه هایی استفاده شود که توسط فشار و یا ضربه به راحتی شکسته نشوند.

 

شیشه دو جداره لمینت شده در پنجره دو جداره ضد سرقت

پنجره دو جداره ضد سرقت

این نوع شیشه شامل دو لایه داخلی و بیرونی است که لایه داخلی شامل یک شیشه تک جداره از جنس سکوریت است و لایه بیرونی از دو لایه شیشه که با استفاده از طلق PVB (پلی وینیل بوتیرال) به هم چسبیده اند، تشکیل شده است. با وارد آمدن فشار و ضربه به شیشه لمینت شده به علت وجود طلق بین شیشه ها، لایه بیرونی فرو نمی ریزد و این ویژگی مانع از ورود سارقان به محیط داخلی ساختمان می شود.

 

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره upvc برای تراس

 

شیشه دو جداره ضد سرقت و ضد گلوله

پنجره دو جداره ضد سرقت

این نوع شیشه از خاصیت ضد گلوله ای و مقاومت در سطح بسیار بالایی برخوردار است که با برخورد گلوله به آن هیچ گونه آسیبی به محیط داخلی ساختمان وارد نمی شود.

 

نقش یراق آلات به کار رفته در این نوع پنجره

به علت نقش این گونه پنجره ها در حفظ امنیت و آرامش ساکنین ساختمان، نوع یراق آلات به کار رفته در این پنجره باید به گونه ای طراحی شده باشد که از وارد شدن هر گونه ضربه، فشار و دستکاری توسط افراد غریبه در امان بماند. بنابراین در طراحی این نوع پنجره ها از پین های قارچی شکل استفاده شده است.

 

در ساخت این پنجره ها از پروفیل های استاندارد، شیشه های دو جداره لمینت شده و دو جداره ضد سرقت و ضد گلوله و پین های قارچی شکل استفاده می شود.

 

نتیجه گیری

با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاکم بر جو جامعه، امنیت و آرامش در زندگی انسان از اهمیت والایی برخوردار است. همانطور که گفته شد این نوع پنجره ها یکی از اجزای اصلی ساختمان است که نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت و جلوگیری از نفوذ سر و صدا به محیط داخلی ساختمان ایفا می کند.

این پنجره ها باید به گونه ای طراحی شود که در اثر وارد آمدن هرگونه فشار و ضربه قابل باز و بسته شدن توسط افراد غریبه نباشد.

در ساخت این پنجره ها باید از پروفیل استاندارد استفاده شود. و همچنین از دو نوع شیشه یکی دو جداره لمینت شده و دیگری دو جداره ضد سرقت و ضد گلوله در ساخت آنها استفاده می شود.

این نوع پنجره دارای ویژگی ضد گلوله ای است که دارای مقاومت در سطح بالایی می باشد. همچنین در ساخت این پنجره ها از پین های قارچی شکل استفاده شده است که سبب افزایش امنیت آن نیز می شود.

مانا پنجره تولید کننده انواع در و پنجره های upvc با کیفیت و استاندارد است که بنا به درخواست مشتریان کلیه مدل های تولیدی خود را در فرمت ضد سرقت نیز طراحی می کند. چنانچه تمایل به تهیه این مدل از پنجره های با دوام و ایمن را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top