پنجره upvc فولکس واگنی یکی از انواع پنجره دوجداره است که دارای طراحی جالبی به لحاظ مکانیسم باز شدن می باشد. بازشو این پنجره عملکردی مشابه به درب ماشین فولکس واگن دارد. این پنجره جز مدل پنجره های گران قیمت محسوب می شود که علاوه بر طراحی ویژه عملکردی کاملا عایق دارد. هر نوع پنجره ای با مکانیسم خاص بازشوندگی از یراق آلات ویژه ای در طراحی آن استفاده می شود. وجه مشخصه دیگر پنجره های فولکس واگنی نیز یراق آلات اختصاصی و گران قیمت آنها است که در ادامه مطلب جزئیات ویژه این مدل پنجره را به تفصیل شرح خواهیم داد.

 

مکانیسم بازشوندگی خاص پنجره های فولکس واگنی سبب شده است که تا یک عایق قوی با توان ۱۰۰ درصدی در برابر انتقال حرارت، صوت و آلودگی های هوا باشد.

 

ابعاد استاندارد پنجره upvc فولکس واگنی

پنجره upvc فولكس واگنی

پنجره upvc فولكس واگني داراي يراقي نسبتا گران تر و لوكس تر نسبت به سایر انواع بازشو ها است. یراق آلات ویژه این مدل پنجره برای ابعاد کوچک دارای عملكرد مكانيكي و برای ابعاد بزرگ دارای مكانیسم اتومات است. حداکثر عرض باز شو در پنجره های فولکس واگنی ۱/۶۰ و حداکثر ارتفاع ۲/۴۰ متر است. دقت كنيد كه اين ابعاد مربوط به بازشو است و محدوديتی در ابعاد کلی پنجره وجود ندارد. البته ابعاد مناسب پنجره فولکس واگنی بسته به نظر كارشناس تعیین می شود.

 

بیشتر بدانید: انواع پنجره دوجداره به لحاظ جنس پروفیل

 

كاربرد پنجره upvc فولكس واگنی در شرايط مختلف

منظور از شرايط استفاده، كاربرد منطقي اين نوع بازشو است. به عنوان مثال در شرايطي كه خريدار مي خواهد منظره بيشتري را از فضاي بيرون در اختیار داشته باشد از این نوع پنجره استفاده می شود. مانند سازه هاي ويلايي كه عموما پنجره هايي بزرگ با باز شو بزرگ در آن طراحي شده است. اين طراحي در خانه هاي شهري نيز اتفاق مي افتد و مطلقا براي سازه هاي ويلايي نيست مانند درب هاي تراس ها با بازشوهاي بزرگ.

بطور کلی اين نوع پنجره معروف به پنجره ای با بازشوهاي بزرگ است. يعني مي توانید حداكثر ابعاد باز شو كه در بالا اشاره شد را به وسيله يراقي ديگر در يك پنجره ایجاد کرد به گونه ای که باز شوها از مقابل يكديگر باز شوند و به این ترتیب فضاي بازشو را به دوبرابر افزايش داد.

اين نوع پنجره upvc آبندی بسیار كاملي دارد و از قطعات زيادي ساخته شده است كه بر روي دو ريل حرکت می کند. به لحاظ مکانیسم بازشوندگی و حرکت، تركيبي از حركت تلسكوپي و افقي دارد (مانند درب خودرو فولكس واگن). این خصوصیت باعث کامل شدن فيتينگ آن مي شود و قفل ها همزمان با بسته شدن از چهار جهت درگير مي شود.

 

بیشتر بدانید: انواع مدل پنجره دوجداره به لحاظ مکانیسم باز شدن

ابعاد شيشه در پنجره upvc فولكس واگنی

از آنجايي كه ابعاد شيشه کاربردی در اين نوع پنجره سایز بزرگی دارد، لازم است تا از شيشه های نوع سكوريت استفاده شود. در تعریف این مدل شیشه باید گفت که نوعی عمليات فيزيكي بر روي شيشه های معمولی انجام مي شود که باعث افزایش مقاومت ٦ برابري در مقابل شكست و ضربه مي شود. همچنین بهتر است که شيشه هایی با ضخامت ٦ ميلی متر  برای این پنجره استفاده شود.

 

اگرچه به لحاظ عایق بودن انواع پنجره های دو جداره لولایی قابلیت رقابت با پنجره های فولکس واگنی را دارند بویژه آنکه به لحاظ قیمت مقرون بصرفه تر هستند، اما امتیاژ ویژه مدل های فولکس واگنی طراحی زیبا، مدرن و منحصر بفرد آنها است که کاربرد آنها را برای ویلاها و آپارتمان های لوکس و مجلل ایده آل می سازد.

 

نتیجه گیری

پنجره upvc فولکس واگنی با توجه به قیمت زیاد یراق آن، یک پنجره دوجداره گران قیمت محسوب می شود. این نوع پنجره بویژه برای ساختمان های ویلایی مناسب است. با توجه به اینکه پنجره کشویی معمولی عایق مناسبی در برابر صوت و آلودگی و همچنین اتلاف حرارت ساختمان نیست، بنابراین این پنجره جایگزین مناسبی برای آن است. اما در هر صورت دارای اختلاف قیمت قابل توجهی نسبت به پنجره upvc ریلی است. علاقه مندان به این مدل پنجره لوکس و استثنایی جهت سفارش می توانند با واحد فروش مانا پنجره تماس بگیرید. مانا پنجره تولید کننده اختصاصی انواع پنجره های دو جداره upvc است که با تولید محصولات باکیفیت و استاندارد همواره توانسته است رضایت مندی مشتریان را بدست آورد.

 

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top