امروزه پنجره لنگه مخفی یا هیدن ونت  یکی از انواع پنجره‌های پرکاربرد در ساختمان‌های با طراحی مناسب  است.

به طور کلی پنجره‌ها در دید اولیه به عنوان بخش اصلی در نمای ساختمان‌ها، نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا می‌کنند. در واقع زیبایی نمای یک ساختمان، طراحی و نوع پنجره‌های آن می‌باشد.

وجود پنجره‌های بازشو در ساختمان‌ها مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است. یکی از این مشکلات در نمای بیرونی ساختمان‌ها، عدم تقارن فریم لنگه بازشو و مقاطع کناری قاب پنجره است.

پنجره لنگه مخفی یا هیدن ونت

به این صورت که در پنجره‌های بازشو، ضخامت ظاهری قاب به علت وجود فریم لنگه نسبت به سایر مقاطع قاب پنجره بیشتر می‌باشد.

به همین جهت در طراحی پنجره‌های بازشو مخفی، آلومینیومی به نام هیدن ونت به کار رفته است. وجود این آلومینیوم با توجه به طراحی این مدل پنجره‌ها باعث ازبین رفتن این مشکل شده است.

با استفاده از این آلومینیوم، فریم لنگه داخل بازشو به هیچ عنوان قابل دید نمی‌باشد.

بازشو هیدن ونت چیست؟

پنجره‌ی هیدن ونت یا پنجره لنگه مخفی، یکی از انواع پر طرفدار پنجره‌ آلومینیومی محسوب می‌شود. لنگه بازشو و لنگه ثابت پنجره، دارای نمای کاملا یکسان و مشابهی می‌باشند.

به همین دلیل، در زمانی که لنگه پنجره بسته است، پروفیل لنگه به طور کامل پشت پروفیل فریم پنجره قرار می‌گیرد و نمایی صاف و مسطح با قسمت ثابت پنجره ایجاد می‌کند.

بیشتر بدانید:‌ پروفیل بازسازی پنجره دوجداره

این خصوصیت در پنجره‌های هیدن ونت، باعث شده است که در نمای بیرونی یک ساختمان، لنگه پنجره مشاهده نشود و تمامی پنجره ظاهر یکسانی داشته باشد.

این ظاهر یکسان و مشابه سبب آراستگی و نظم بیشتر نمای ساختمان می‌شود. ویژگی پنجره‌های هیدن ونت به گونه‌ای است که اگر در عرض زیاد و تعداد بالا بیش از ۵ واحد در یک ساختمان تکرار شود، نما و ظاهر بسیار خاص و جذابی را ایجاد می‌کند.

پنجره لنگه مخفی یا هیدن ونت

انواع بازشو پنجره لنگه مخفی یا هیدن ونت

  • ثابت
  • لولایی تک لت
  • لولایی دو لت
  • کلنگی
  • دو حالته تک لت
  • دو حالته دو لت
  • پنجره‌های دارای کتیبه

ویژگی‌های بازشو هیدن ونت

از ویژگی‌های برجسته و مهم پنجره لنگه مخفی و یا هیدن ونت، می‌توان امکان استفاده از یراق آلات تک حالته و یا دوحالته معمولی را نام برد.

این ویژگی باعث شده است که در این مدل نیازی به هزینه کردن بیشتر برای خرید مدل‌های ساده تر نباشد. ویژگی مهم دیگری که در این نوع پنجره وجود دارد، آب بندی و هوابندی کامل آن است.

این ویژگی باعث عایق بودن مناسب پنجره می‌شود. از ویژگی‌ها و خصوصیات دیگر این نوع پنجره، وجود یراق آلات با لولای مخفی در آن‌ها می‌باشد.

همین ویژگی سبب می‌شود تا در نمای داخل ساختمان نیز تنها یک دستگیره بر روی پنجره را مشاهده کنیم. این مدل از پنجره‌های بازشو از لحاظ قیمت، هیچ فرقی با سایر پنجره‌های لولایی ندارند.

در نتیجه استفاده از پنجره‌ی هیدن ونت در ساختمان‌ها نمای خاص، جذاب و منظمی را ایجاد می‌کند.

بیشتر بدانید: علت عبور صدا از پنجره دوجداره

ویژگی درب و پنجره‌ی ترمال بریک هیدن ونت لولایی

در واقع پنجره لنگه مخفی، ویژگی‌های بسیاری دارد.

کارایی و مدل بازشو انواع درب و پنجره‌ی هیدن ونت، لولایی بسیار معمولی می‌باشد و در انواع آن‌ها از پروفیل آلومینیوم استفاده شده است.

در انواع این پنجره‌ها تنها تفاوت موجود در نمای بیرونی آن‌ها می‌باشد. در واقع در مدل پنجره‌ی ترمال بریک هیدن ونت لولایی، نمای بیرونی آن در بخش‌های مختلف خود، اندازه و حجم یکسانی ندارد. به طور کلی این مدل از درب و پنجره‌ها نامتقارن می‌باشند و هیچ گونه هارمونی بین لنگه‌ی بازشو و ثابت آن‌ها وجود ندارد.

به این صورت که ضخامت مورد نظر برای پروفیل بازشو آن‌ها از ضخامت بخش ثابت آن بیشتر می‌باشد.

 

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top