نسبت پنجره آلومینیومی و نمای کرتن وال چیست؟ اگر بخواهیم مختصر به این سوال پاسخ بدهیم باید به این نکته اشاره کنیم که کرتن وال با استفاده از یک سری ساختار آلومینیومی در جلوی ساختمان نصب می گردد. این ساختار توسط یک سری اتصالات از پروفیل های افقی به بدنه اصلی وصل می شود.

در تمام این ساختارهای مشبک آلومینیومی، پنجره دوجداره آلومینیومی با امکان نصب باز شو های بیرونی قرار می گردد. به عبارتی دیگر از انواع بازشو های مخصوص پنجره دوجداره آلومینیومی می توان در این سیستم استفاده کرد.

مزیت پنجره آلومینیومی و نمای کرتن وال

آلومینیوم به عنوان فلزی سبک شناخته می شود و همین ویژگی آن در نمای کرتن وال نیز مشهود است. در این سیستم از پروفیل های عمودی و افقی آلومینیومی استفاده می شود که ساختار و سازه ای مجزا از بدنه ساختمان خواهد داشت.

به عبارتی دیگر در پاسخ به این سوال که مزین آلومینیوم در نمای کرتن وال چیست؟ باید به این موضوع اشاره کرد که این نما سازه ای جداگانه دارد که همچون پرده ای زیبا و مقاوم در جلوی بدنه ساختمان استوار می شود و این برابر با واژه لاتین Curtain Wall است.

مزیت پنجره آلومینیومی و نمای کرتن وال

علاوه بر این ویژگی پنجره های آلومینیومی نیز مشخص است، به ویژه درباره پنجره های آلومینیومی دوجداره این نکته واضح است که این پنجره ها علاوه بر زیبایی، نقش بالایی در عایق بندی ساختمان دارند بنابراین ترکیب پنجره آلومینیومی و نمای کرتن وال می تواند گزینه ای بسیار خوب برای ساختمان باشد.

بیشتر بدانید: درب کشویی آلومینیومی تراس

ویژگی نمای کرتن وال چیست؟

همانطور که اشاره شد ترکیب پنجره آلومینیومی و نمای کرتن وال برای ساختمان بسیار مفید است. جدای از این موضوع خود نمای کرتن وال دارای ساختاری خود ایستا است؛ به عبارتی دیگر کلیه وزن شیشه ها بر روی همین سازه و شاسی کشی آن قرار می گیرد و مضاف بر آن هیچ باری بر ساختمان وارد نمی شود.

این نکته یکی از مزیت های مهم پنجره آلومینیومی و نمای کرتن وال نسبت به دیگر نماهای ساختمانی است. نام دیگر این نما همان لامل است. در این سیستم، کلیه فشار های وارد شده از طرف باد بر ساختمان، جذب همین لامل های افقی و عمودی خواهد شد فشاری به بدنه و سازه اصلی ساختمان نمی آید.

اجرای نمای کرتن وال چگونه است؟

اجرای نمای کرتن وال چگونه است؟

برخلاف عنوان این مطلب، همه چیز در بحث پنجره آلومینیومی و نمای کرتن وال مختص نصب پنجره نیست، بنابراین اجرای نمای کرتن وال بسیار تخصصی و نیازمند به به محاسباتی مخصوص نسبت به سازه است. این نمال در اصل سازه ای بر پایه شیشه و آلومینیوم است که در نمای جلویی ساختمان ایجاد می شود.

البته انتخاب نمای ساختمان تابع فاکتورهایی از جمله شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی، تعداد طبقات و بودجه کارفرما است و انتخاب نمای کرتن وال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نسبت سیستم فریم با پنجره آلومینیومی و نمای کرتن وال

نکته دیگری که در مورد پنجره آلومینیومی و نمای کرتن وال باید در نظر بگیریم شیوه های اجرای آن است. در این باره نوعی نمای شیشه ای فریم لس از سالهای قدیمی تر مورد استفاده بوده که امروزه استفاده از آن بسیار کمتر شده است ولی عموم مردم این نما شیشه ای را با نمای کرتن وال اشتباه می گیرند.

نکته اینجاست که نمای شیشه ای فریملس قدیمی داخل قوطی های آهنی و به صورت مشبک قرار گرفته است اما ایراد اصلی اینجاست که که خطای زیر سازی قوطی آهنی سبب از بین رفتن توازن در فاصله بین یونیت های فریم لس می شود و ممکن است لبه های یونیت های فریم لس از بیرون در یک راستا نباشند.

علاوه بر این در سیستم فریم لس قدیمی، قسمتهای بازشوی پنجره آلومینیومی ضعیف تر بودند که همین امر خرابی و شکستگی لولاهای آن را به همراه داشت.

آیا نماهای کرتن وال مقاوم هستند؟

در نهایت باید درباره پنجره آلومینیومی و نمای کرتن وال این موضوع را یادآور شویم که این سازه یکی از کاملترین و مقاوم ترین نوع نماهای شیشه ای است.

از جمله مواردی که باعث می شود این نما دست بالا را داشته باشد باید به مقاومت بالا، ایمنی مناسب، کاهش ضریب تبادل هوا، کاهش محسوس سر و صدا به ویژه برای ساختمان های اداری و نزدیک به اتوبان و در نهایت زیبایی و مدرن بودن اشاره کرد.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی

آیا نماهای کرتن وال مقاوم هستند؟

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد درباره پنجره آلومینیومی و نمای کرتن وال صحبت شود. البته دامنه تنوع پنجره های آلومینیومی بسیار بالا است و مدل های فراوانی را در بر می گیرد. شما می توانید برای مشاهده انواع این پنجره ها از سایت مانا پنجره دیدن کنید.

ماناپنجره  تولیدکننده انواع درب و پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی است. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است. اگر قصد خرید درب و پنجره آلومینیومی دارید، می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has One Comment

  1. سلام وقت بخیر
    یه سوال داشتم ما قصد بازسازی منزلمون رو داریم آیا میشه از پنجره کرتن وال استفاده کنیم یا فقط مخصوص ساختمان های نوسازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top