پنجره های دوجداره در هر دو نوع آلومینیوم و uPVC این روزها بسیار پرکاربرد هستند و در مدل هایی گوناگون یافت می شوند. البته فاکتور دیگری که پنجره دوجداره بر اساس آن تولید می شود ابعاد آن است. از همین رو مزایا و معایب پنجره دوجداره بزرگ برای خیلی ها محل سوال است.

پنجره دوجداره بزرگ یکی از انواع مدل های این پنجره ها است که بر حسب معماری داخلی و نمای ساختمان مورد استفاده و نصب قرار می گیرد.

نگاهی به پنجره دوجداره

پیش از پرداختن به مزایا و معایب پنجره دوجداره بزرگ بهتر است نگاهی به مزایای پنجره دوجداره داشته باشیم. این پنجره ها در مقایسه با انواع پنجره های معمولی، در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و ضربه های شدید بسیار مقاوم هستند و آسان تر و سریع تر نصب می شوند.

پنجره های دوجداره عایقی مناسب برای سر و صدا، گرما و سرما محسوب می شوند. این پنجره ها کمتر از تغییرات جوی تاثیر می پذیرند و رنگ پریده نمی شوند. به این موارد مقاومت در برابر آب و انتقال حرارت را نیز می توانید اضافه کنید.

بیشتر بدانید: تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست؟

مزیت پنجره دوجداره بزرگ

مزیت پنجره دوجداره بزرگ

دامنه کاربری پنجره های دوجداره بسیار گسترده است و ساختمان های مسکونی، اداری و ویلایی را شامل می شود. این پنجره ها در بسیاری از ساختمان ها مشاهده می شوند و در نوردهی و تبادل هوای ساختمان نقش بسزایی دارد.

این پنجره ها می توانند میدان دید وسیع تری به بیرون از ساختمان بدهند و همچنین به نمای بیرونی ساختمان زیبایی بیشتری می بخشند.

پروفیل پنجره دوجداره بزرگ

نکته ای که در پنجره دوجداره بزرگ بسیار اهمیت دارد، جنس پروفیل آن است. در واقع برای این پنجره ها باید از پروفیل سنگین تر استفاده کرد و اگر جنس این پنجره ها از uPVC باشد باید در بدنه آن از ورق گالوانیزه ضخیم تر استفاده کرد.

در حقیقت باید به خاطر داشته باشید که اگر برای پنجره های دوجداره بزرگ از پروفیل های معمولی استفاده کنید قطعاً پس از گذشت زمان با مواردی منفی از جمله افتادگی پنجره مواجه خواهید شد. دلیل اصلی ایجاد این مشکل به وزن بالای لنگ ها، عدم تحمل پروفیل و تغییر شکل آن باز می گردد.

پروفیل پنجره دوجداره بزرگ

جنس شیشه در پنجره های دوجداره بزرگ

نکته با اهمیت دیگر در پنجره دوجداره بزرگ به جنس شیشه آن باز می گردد؛ شیشه های این نوع پنجره باید سکوریت یا لمینیت شود تا با توجه به ابعاد زیاد، خطر جانی نداشته باشد.

همچنین در این نوع پنجره ها از علاوه بر پروفیل و شیشه باید از یراق آلات بسیار مستحکم تر استفاده شود. در حقیقت هر چقدر پنجره دوجداره بهتر در قاب خود فیکس شود، دوام و طول عمر آن نیز بیشتر خواهد بود و این در مورد هر نوع پنجره دوجداره از جمله پنجره های بزرگ نیز صدق می کند.

مدل های پنجره دوجداره بزرگ

پنجره دوجداره بزرگ می‌تواند در مدل های متنوعی طراحی و تولید شود. در حقیقت پنجره های دوجداره دارای مدل های متنوعی از جمله دوجداره کشویی، آکاردئونی (accordion window)، لولایی، فولکس واگنی، ثابت و… هستند.

شما می توانید با استفاده از پنجره های دوجداره بزرگ را در شکل های مربع، مستطیل یا چند ضلعی بیابید.

بیشتر بدانید: انواع گاز داخل شیشه پنجره دو جداره

مدل های پنجره دوجداره بزرگ

نکته پایانی

به طور کلی با رعایت مواردی که در این راهنما به آن اشاره شد می توانید بهره برداری خوبی از پنجره دوجداره بزرگ داشته باشید. شما می توانید برای سفارش انواع پنجره دوجداره از وبسایت مانا پنجره بازدید کنید.

ماناپنجره  تولیدکننده انواع درب و پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی است. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است. اگر قصد خرید درب و پنجره آلومینیومی دارید، می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top