در این مطلب به  مشخصات پنجره دوجداره آلومینیومی می پردازیم.  یکی از انواع پنجره‌ هایی که در برابر حرارت، به عنوان عایق عمل می‌کند، پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک می‌باشد. به این علت که در آلومینیوم ضریب انتقال حرارت بالا می ‌باشد، شیشه‌ها دوجداره بوده و علاوه بر آن پروفیل آلومینیومی نیز دوجداره به حساب می‌آید. دلیل این امر، اتصال آن از طریق تیغه ‌های پلی آمید، می‌باشد. همین امر باعث عدم انتقال حرارت در پروفیل شده است.

نکته حائز اهمیت این است که در پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک، اتلاف انرژی کمتری نسبت به پنجره‌ های آلومینیومی نرمال اتفاق می‌افتد. توجه به این نکته نیز ضروری می ‌باشد که در صورت انتخاب اشتباه این نوع پنجره از نظر نوع و جنس، پنجره ترمال بریک اتلاف انرژی را در پی خواهد داشت.

از مشخصات پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک،این است که  مابین جدار داخلی و خارجی پروفیل خود، دارای لاستیک پلی آمید می ‌باشد. به همین علت موجب کاهش نفوذ سرما، گرما و لرزش به حداقل شده است. این پنجره دارای طول عمر بالا و استحکام زیادی می ‌باشد. دلیل این طول عمر بالا این است که پلی آمید قادر است در مقابل مواد شیمیایی، اشعه یووی، آب و حتی در حرارت‌ های بالا، خواص مکانیکی خود را حفظ کند. نسبت دادن عنوان ترمال بریک به این نوع از پنجره‌ها به علت وجود تیغه پلی آمید می‌ باشد که از انتقال حرارت جلوگیری می‌ کند.

در رابطه با کاهش اتلاف انرژی به وسیله پنجره های ترمال بریک، سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، آماری منتشر کرده است که بر اساس آمار اعلام شده، این پنجره ها تا میزان ۳۴ درصد اتلاف انرژی را کاهش می دهند. بنابراین مصرف سوخت کاهش پیدا می کند و به دنبال آن در هزینه ها صرفه‌جویی می شود.

 

مشخصات پنجره دوجداره آلومینیومی

مشخصات پنجره دوجداره آلومینیومی

 

مزیت ‌های استفاده از سیستم‌ های ترمال بریک

  • از مزیت ‌های پروفیل‌ های ترمال بریک، مقاومت بالای این درب و پنجره ‌ها در مقابل اشعه فرابنفش خورشید و همچنین مقاومت در برابر مواد شیمیایی و ضربه می ‌باشد.
  • یکی از مشخصات پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک این است که در کنار اینکه فوق‌العاده سبک می ‌باشد، مقاومت بالایی در برابر فشار باد دارد.
  • همچنین  این سیستم ها در مقابل گرد و غبار و آلودگی دارای مقاومت بالایی هستند.
  • این سیستم ‌ها قابلیت اشتعال نداشته و به علت قابل بازیافت بودن، سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست دارند.
  • این پنجره ها به عنوان عایق صوتی و عایق رطوبتی عمل می کنند. همچنین در برابر حرارت نیز عایق خوبی محسوب می شوند.
  • این پروفیل ‌ها طول عمر بسیار بالایی دارند. پنجره‌ های ترمال بریک به تعمیر و نگهداری نیاز کمی دارند.

 

  • یکی دیگر از مزیت ‌های این سیستم، ایمنی بالای آن در حوادثی مانند سرقت و زلزله می ‌باشد.
  • این سیستم‌ ها دچار تغییر رنگ نمی شوند. همچنین دارای مقاومت بالایی در مقابل عوامل محیطی همچون باران، آفتاب و… هستند.

مشخصات پنجره دوجداره آلومینیومی

 

پنجره دوجداره آلومینیومی

درب و پنجره‌های ترمال بریک

از دیگر مشخصات پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک، می توان به  تنوع گسترده‌‌ای که در انواع بازشو دارد، اشاره کرد. همچنین موجب ایجاد تنوع در انتخاب یراق ‌آلات می‌ شود. کشویی دو حالته فولکس واگنی از نوع بازشو نمونه‌ای می ‌باشد که می ‌توان به آن اشاره کرد.

مشخصات درب و پنجره‌های ترمال بریک

سیستم پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک با تنوع فوق‌العاده‌ای که در رنگ، فرم و همچنین تنوع بالایی که در به کار بردن یراق آلات دارد، به بر‌آوردن نیاز‌ های صنعت ساختمان کمک شایانی نموده است. همانطور که گفته شد؛ پروفیل ترمال بریک از انتقال گرما و سرما جلوگیری می ‌کند. همین مسئله باعث می شود که با به کار بردن این سیستم در درب و پنجره‌ ها، به مقدار ۳۸ درصد در فصل سرما، اتلاف انرژی حرارتی کاهش خواهد یافت. در فصل گرما نیز ۳۲ درصد از به هدر رفتن انرژی برودتی جلوگیری می‌ کند. در مورد کاهش مصرف سوخت نیز ۲۸ درصد موفق بوده ‌است. همچنین در سرمایه‌گذاری اولیه تاسیسات ساختمان موجب کاهش هزینه به مقدار ۲۰ درصد شده است.

مشخصات ترمال بریک

در دنیای امروز فریم‌ های آلومینیومی به علت شکل‌پذیری بالا و سبک بودن فوق‌العاده آنها، رواج بسیاری دارند. با به کار بردن شیشه ‌های زیاد در ساختمان، باید نسبت به کاهش وزن ساختمان اقداماتی به عمل آوریم. بنابراین به علت سبک بودن آلومینیوم، این آلیاژ انتخاب خوبی خواهد بود. رنگ ‌های پودری الکترواستاتیک به دلیل قرار گرفتن در کوره در مقابل ضربه مقاوم بوده و ضد ریختگی می ‌باشند. این رنگ‌ ها بسیار متنوع بوده و با بیش از ۲۵۰ رنگ به مصرف‌کنندگان پروفیل آلومینیوم عرضه می ‌گردند. ذکر این نکته نیز لازم است که نوع دیگر رنگ‌آمیزی با نام آنادایز فقط برای پروفیل آلومینیوم قابلیت اجرا دارد.

مانا پنجره  تولیدکننده  پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نانترمال با پروفیل آکپا است . پروفیل آلومینیومی مورد استفاده از برند آکپا می باشد. محصولات آکپا با توجه به قدمت و سابقه در تولید پروفیل های آلومینیومی ، از تنوع خوبی برخوردار می باشد.

پنجره دوجداره آلومینیومی در انواع مختلف لولایی ، کشویی ، و لیفت اسلاید قابلیت تولید دارد. اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top