امروزه مزایای پنجره آلومینیومی از جمله شکل پذیری بالا و سبُکی، استفاده از آن را متداول کرده است چرا که با افزوده شدن تعداد شیشه های موجود، لازم است به طریقی وزن ساختمان را کاهش دهیم، بنابراین پنجره آلومینیومی این روزها یکی از محبوب ترین مصالح و ابزار ساختمانی است.

در ادامه بیشتر به دلایل محبوبیت این نوع پنجره ها خواهیم پرداخت.

بنیادی ترین مزایای پنجره آلومینیومی

بنیادی ترین مزایای پنجره آلومینیومی

عمر مفید و ماندگاری بالا در کلیه مصالح و ابزار آلات ساختمانی از جمله مزایای مهم است.

با توجه به خاصیت ضد زنگ، آلیاژ آلومینیوم در برابر خوردگی استحکام و مقاومت بالایی دارد از این رو به راحتی زنگ نمی زند و می‌توان سال‌های بسیار از پنجره آلومینیومی در ساختمان استفاده کرد؛ به ویژه در مناطق با آب و هوای مرطوب.

این نوع پنجره‌ها جهت استفاده در آشپزخانه، حمام و اتاق خواب گزینه خوبی هستند. در ادامه برخی از مزایای پنجره آلومینیومی برشمرده شده است.

  • خاصیت غیرقابل اشتعال پنجره آلومینیومی: درب و پنجره های آلومینیومی در مقابل آتش‌سوزی و حریق نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این قابلیت در هنگام آتش‌سوزی از وارد آمدن خسارت زیاد به ساختمان جلوگیری می کند.
  • آلودگی هوا و مزایای پنجرۀ آلومینیومی: با توجه به اینکه آلومینیوم دارای عایق بندی خوبی است، می تواند از ورود گرد و خاک به فضای جلوگیری کند. با این مزیتی که پنجره های آلومینیومی دارند، در شهرهای آلوده ای همچون تهران ذرات معلق کمتری به درون  خانه راه خواهد یافت.
  • سازگاری با محیط زیست: آلیاژ آلومینیوم می تواند بازیافت شده و مجددا مورد استفاده قرار بگیرد. سازگاری این نوع پنجره ها با محیط نسبت به نوع یو پی وی سی بیشتر است.

آلیاژ آلومینیوم با ظاهر ساختمان جلوه زیباتری را ارائه خواهد داد. برای اینکه ساختمان خود را مدرن و شیک کنید بهتر است از مزایای پنجره آلومینیومی بهره‌مند بشوید.

علاوه بر این سیستم پنجره های آلومینیوم با برخورداری از تنوع زیاد در فرم، رنگ و گستردگی استفاده از یراق آلات و تنوع بازشو، نیازهای مورد استاندارد صنعت ساختمان را برآورده ساخته است.

مزایای پنجره آلومینیومی؛ تعمیر و نگهداری آسان

مزایای پنجره آلومینیومی؛ تعمیر و نگهداری آسان

با توجه به اینکه پنجره آلومینیومی تغییر رنگ نمی دهد و زنگ نمی زند، نیاز به تعمیرات خاص نداشته و نگهداری از آن آسان است، این دیگر مزایای پنجره آلومینیومی در کنار مقاومت بالای آن باعث شده است تا این نوع پنجره ها طرفداران زیادی داشته باشد.

البته برای نظافت و نگهداری پنجره دوجداره UPVC نیاز به مواد پاک کننده مخصوص است.

بیشتر بدانید : بورس پنجره دوجداره در تهران

مصرف بهینۀ انرژی، ویژه ترین مزایای پنجره آلومینیومی

به دلیل ضریب انتقال حرارت بالا در آلومینیوم علاوه بر دو جداره بودن شیشه ها، پروفیل آلومینیومی نیز از طریق تیغه های پلی آمید به هم متصل و دو جداره می شوند.

همچنین ترکیب آلومینیوم با شیشه‌های مخصوص صرفه‌جویی در انرژی (ترمال بریک یا دو جداره) باعث شکل‌گیری یکی دیگر از مزایای پنجره آلومینیومی یعنی مقاومت در برابر عبور انرژی شده است.

مصرف بهینۀ انرژی، ویژه ترین مزایای پنجره آلومینیومی

چه موارد دیگری در باب مزایای پنجره آلومینیومی جذاب است؟

از دیگر مزایای پنجره آلومینیومی می توان به وزن آن اشاره کرد که بسیار کم است به طوری که هر یک متر از پنجره‌ی آلومینیومی چیزی نزدی به ۲ کیلو وزن دارد.

هم چنین همانطور که گفته شد آلومینیوم دچار پوسیدگی نمی‌شود و قابلیت بازیافت ۱۰۰ درصدی دارد و زیبایی و ظرافت ظاهری آن بسیار بالاست.

از همین رهگذر می توان به آخرین فاکتور و البته شاید تصمیم سازترین آن یعنی قیمت رسید ک هاین مورد هم در مورد پنجره آلومینیومی به یک مزیت تبدیل شده است.

بیشتر بدانید : قیمت پنجره دوجداره معمولی

مزیت قیمت پنجره آلومینیومی

قیمت پنجره‌ آلومینیومی به عوامل گوناگونی بستگی دارند و طبیعتاً نخستین متر و معیاری که در قیمت گذاری هر محصولی تأثیرگذار خواهد بود، نوع و کیفیت متریال مورد استفاده در آن است.

هر چه آلومینیوم مورد استفاده در پنجره‌ها مرغوب‌تر و دارای آپشن‌های بیشتری باشد، به تبع آن هزینه‌ی پنجره نیز بالاتر می‌رود.

پنجره‌های آلومینیومی در انواع مختلفی عرضه می‌شوند؛ از جمله انواع ثابت، بازشو و کشویی، که هر کدام از این قیمت‌های متفاوتی دارند و همین تنوع قیمتی برای مشتری از مهمترین مزایای پنجره آلومینیومی است.

اگر آلومینیوم مورد استفاده در پنجره‌ها رنگ‌آمیزی شده باشند، قیمت متفاوت خواهد بود. رنگ آمیزی پنجره‌های آلومینیومی بیشتر برای جلوگیری از خوردگی و آسیب دیدگی آن صورت می‌گیرد.

در بین مدل‌های مختلف پنجره نیز، مدل ترمال بریک از نوع معمولی آن گران‌تر است. در نوع ترمال بریک، نوع قاب مورد استفاده و مرغوبیت مواد پلیمری استفاده شده در آن‌ها تفاوت قیمت را ایجاد می کند.

نوع شیشه‌ی مورد استفاده در پنجره‌ آلومینیومی نیز می‌تواند در قیمت گذاری آن‌ها تأثیرگذار باشد. اگر در این پنجره‌ها از شیشه‌های دوجداره استفاده شود، واضح است که هزینه بالاتر می‌رود.

مجموعه مانا پنجره  تولیدکننده  پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نانترمال با پروفیل آکپا است.

محصولات آکپا با توجه به قدمت و سابقه در تولید پروفیل های آلومینیومی ، از تنوع خوبی برخوردار می باشد. پنجره دوجداره آلومینیومی در انواع مختلف لولایی ، کشویی ، و لیفت اسلاید قابلیت تولید دارد.

اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top