برای اطلاع از تفاوت توری پلیسه و توری ثابت در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

باز گذاشتن درب ها و پنجره ها یکی از مناسب ترین راه ها برای تهویه هوای محیط است. اما این کار مشکلاتی همچون ورود حشرات موذی و گردوغبار را به داخل به همراه دارد. بسیاری از افراد برای حل این مشکل به ناچار دست به دامان حشره کش ها و مواد شیمیایی می شوند. از آن جا که استفاده از این مواد سلامتی انسان را به خطر می اندازد بهتر است راه حل دیگری پیدا کرد.

نصب توری پنجره یکی از آسان ترین و بهترین راه ها می باشد که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. این توری ها انواع مختلفی دارند. اولین توری ها که به شکل ثابت ساخته شدند با نام توری ثابت شناخته می شوند. اما با گذشت زمان تولیدکنندگان تغییراتی در این توری ها ایجاد کردند که باعث افزایش کارایی و نصب راحت تر آن ها شد.

توری پلیسه یکی از انواع این توری های جدید است که این روزها بسیار محبوب شده است.

برای اطلاع کامل از تفاوت توری پلیسه و توری ثابت در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: نحوه نصب توری پلیسه

توری های ثابت:

توری ثابت، به دلیل ثابت بودن و امکان جابجایی نداشتن به این اسم نامگذاری شده است.

این توری ها به صورت ثابت و فیکس روی پنجره هایی که باز و بسته شدن آن ها چندان اهمیتی ندارد؛ نصب می گردند. توری ثابت، از نظر اقتصادی نسبت به بقیه توری ها به صرفه تر است.

به همین دلیل افرادی که به دنبال یک توری کم هزینه هستند معمولا توری ثابت را انتخاب می کنند. باز و بسته نشدن این توری ها باعث جمع شدن مقدار زیادی گردو خاک روی آن ها می شود.

در نتیجه طول عمر این توری ها کاهش می یابد و این بزرگ ترین عیب این توری ها محسوب می شود.

تفاوت توری ثابت

توری پلیسه:

در ساخت توری پلیسه از فایبرگلاس یا پلی استایرن استفاده می شود.

برخلاف توری های ثابت این توری های امکان جابجایی و حرکت دارند و به راحتی می توان آن ها را از سمت چپ به راست و یا برعکس باز و بسته کرد. این ویژگی امکان نصب این توری ها را روی انواع درب و پنجره فراهم نموده است.

توری پلیسه به دلیل داشتن ویژگی هایی همچون نصب آسان، کیفیت بالا و کارایی زیاد بین مردم بسیار محبوب شده است و تقاضای آن در بازار بسیار زیاد شده است.

این توری ها مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب مانند گرما و رطوبت داشته و طول عمر زیادی دارند.

توری پنجره
توری پلیسه ای رنگ سفید

بیشتر بدانید : معایب توری پلیسه

مهم ترین تفاوت توری پلیسه و توری ثابت

در واقع امکان جابجا شدن و جمع شدن اصلی ترین تفاوت توری پلیسه و توری ثابت محسوب می شود. از آن جایی که توری ثابت امکان جمع شدن ندارد.

بنابراین در تمام فصول سال روی پنجره ها نصب بوده و نمی توان در مواقع ضروری آن را جمع کرد. این موضوع باعث می شود که گردو غبار زیادی روی آن جمع شود و شستشوی آن را مشکل کند.

توری های پلیسه را می توان  به راحتی نصب یا جدا کرد.

شستشوی این توری ها نیز کار راحتی می باشد. البته توری پلیسه در مقایسه با توری ثابت قیمت بالاتری دارد.

نصب توری های ثابت باعث کاهش دید می شود ولی توری های پلیسه این ویژگی را نداشته و با نصب آن ها دید بیرون تا حدود زیادی حفظ می شود‌. این ویژگی یکی از مزیت های توری پلیسه محسوب می شود.

کلام آخر:

با توجه به مطالب بالا و مقایسه تفاوت توری پلیسه و توری ثابت در می یابیم که دلیل تقاضای بیشتر توری پلیسه در بازار مزیت های بیشتر آن نسبت توری ثابت است. بنابراین بهتر است که در صورت مشکل نداشتن در هزینه، توری پلیسه را به جای توری ثابت انتخاب کنید.

ماناپنجره تولیدکننده اختصاصی انواع پنجره های دوجداره و UPVC با کیفیت های ممتاز در بازار است. این مجموعه از بهترین متریال و همچنین جدیدترین تکنولوژی ساخت برای تولیدات خود استفاده می کند. این واحد تولیدی در کنار تولید پنجره، به طور اختصاصی توری های پلیسه ای بادوام و مستحکمی را نیز به مشتریان عرضه می دارد.

قابل توجه است که مانا پنجره کلیه محصولات خود را با قیمت های شرکتی و ضمانت کیفیت ارائه می دهد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت ها و دیدن مدل های توری پلیسه ای از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top