آشنایی با علت زوزه کشیدن پنجره دو جداره به افرادی که قصد دارند در ساختمان منزل یا محل کار خود از این نوع پنجره بهره ببرند کمک می کند تا بتوانند در انتخاب و خرید پنجره دوجداره مناسب نهایت دقت و توجه را داشته باشند. با افزایش زندگی شهرنشینی، قرار گرفتن ساختمان ها با ارتفاع بلند در کنار جاده ها، زیاد شدن تعداد ماشین ها، ترافیک و صدای بوق اتومبیل ها سبب شده است تا سر و صدای زیادی در اطراف محیط زندگی و محل کار ما وجود داشته باشد.

یکی از مهمترین راهکارهای حل این مشکل استفاده از پنجره upvc می باشد. این نوع پنجره ها به گونه ای طراحی شده اند که مانع از ورود فرکانس های مختلف صدا به محیط داخل خانه می شوند.

در واقع وجود شیشه های دوجداره که دارای لایه بندی های مخصوصی هستند سبب ایجاد چنین خاصیتی در آن ها شده است که علاوه بر زیبایی محل زندگی شما باعث ایجاد عایق صوتی مناسب نیز می شود.

بنابراین ما در این مقاله قصد داریم به بررسی علت زوزه کشیدن پنجره دو جداره بپردازیم، پس با ما همراه شوید.

بیشتر بدانید: بهترین پنجره عایق صدا

 

عایق صوتی پنجره دو جداره یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب انواع این نوع پنجره محسوب می شود.

علت زوزه کشیدن پنجره دو جداره

علت زوزه کشیدن پنجره دو جداره
علت زوزه کشیدن پنجره دو جداره/ به علت عدم رگلاژ درست پنجره

یکی از مشکلاتی که ساکنین در بعضی از ساختمان ها با آن روبه رو هستند شنیدن صدای زوزه باد است. علت زوزه کشیدن پنجره دو جداره عبارتند از:

۱) قرار گرفتن در ارتفاع زیاد
چنانچه شما در برج های چندین طبقه و یا ساختمان های بسیار بلند زندگی می کنید به سبب آن که وزش باد در طبقات بالا افزایش می یابد، شما صدای زوزه باد را بیشتر می شنوید.

۲) قرار گرفتن پنجره در نمای ساختمان
معمولا پنجره های دوجداره از یک شیار راه آب برخوردار هستند که سبب می شود آب در هنگام شستشو و یا بارش باران از طریق آن تخلیه شود. چنانچه پنجره های شما در زاویه ی مناسبی نصب نشود شما از طریق این شیارها صدای زوزه باد را خواهید شنید.

۳) نصب غیر استاندارد پنجره دو جداره
همچنین اگر پنجره دو جداره به صورت استاندارد نصب نشود شما صدای زوزه باد را احساس خواهید کرد.

علت شنیدن صدای زوزه باد با وجود استفاده از پنجره های جداره :

حالت دیگر این قضیه این است که حتی با وجود داشتن پنجره دوجداره اما باز هم در طبقات بالای ساختمان در هنگام وزش باد شدید باز هم صدای زوزه باد شنیده می شود. اما چرا این اتفاق می افتد؟

نکات طلایی در ارتباط با علت شنیدن صدای زوزه باد در پنجره های دوجداره :

  • پنجره دوجداره شما مدل کشوی می باشد، در نوشته های قبلی گفته بودیم که مدل کشویی تا میزان ۷۰ درصد عایق می باشد.
  • پنجره دوجداره شما از رگلاژ خارج شده است
  • لاستیک های روی زهوار  و یا لاستیک های شیشه دوجداره که در پنجره های آلومینیومی بین شیشه و زهواد بعدا نصب می شود، کیفیت خود را از دست داده است.
  • در پوش آبره برای پنجره های شما در نظر گرفته نشده است و باد از آن طریق وارد پنجره می شود.
  • نصب غیر اصولی ، بادخور اطراف پنجره به درستی با  فوم و چسب عایق نشده است.

مطالب مرتبط : مزایا و معایب پنجره های دوجدار ریلی 

عایق صوتی پنجره دو جداره

عایق صوتی پنجره دو جداره
علت زوزه کشیدن پنجره دو جداره/ به علت نصب غیر استاندارد

عایق صوتی پنجره دو جداره یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب انواع این نوع پنجره محسوب می شود. امروزه در شهرهای بزرگ و کلان شهرهایی مانند تهران در مناطقی که پر سر و صدا می باشند، صدا حتی از پنجره دوجداره نیز عبور خواهد کرد. بنابراین سازندگان ساختمان تلاش می کنند تا روش های جدیدی را برای کاهش این نوع صداها بکار ببرند.

از عواملی که به کاهش میزان عبور صدا از پنجره دو جداره کمک می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) نوع جنس و طرح فریم پنجره
۲) دار بندی شیشه
۳) ترکیب و جنس نوع لایه شیشه
۴) چگونگی مونتاژ و آب‌ بندی شیشه و محصول پنجره به هنگام نصب

نقش گازها در عایق صدا بودن پنجره دو جداره

نقش گازها در عایق صدا بودن پنجره دو جداره
در مورد نقش گازها در عایق صدا بودن پنجره دو جداره می توان که در واقع برخی از افراد تصور می کنند که تزریق کردن گاز آرگون به جای هوا برروی خاصیت آکوستیک شیشه ها تاثیر زیادی می گذارد، اما در واقع چنین نمی باشد و گاز آرگون تنها یک عایق حرارتی بشمار می رود. حتی فاصله میان جداره ها نیز در جذب صدا و یا عایق صدا بودن تاثیری نمی گذارد.

معمولا اگر درزهای شیشه ها به طور محکم مسدود و یا به خوبی عایق بندی نشوند در برج ها و طبقاتی که در قسمت بالایی ساختمان ها قرار دارند به سبب بادگیر بودن بیشتر این مکان ها، صدای زوزه کشیدن باد در پنجره ها بیشتر به گوش می رسد. در چنین شرایطی مخصوصا در فصل های پاییز و زمستان که باد بیشتری می وزد برای بسیاری افراد ایجاد ناراحتی خواهد کرد.

به طور قطع شما می توانید با انتخاب پنجره دوجداره مناسب و سفت کردن درزهای آن این گونه صداهای آزار دهنده را کاهش دهید.

بیشتر بدانید: علت عبور صدا از پنجره دوجداره

معمولا اگر درزهای شیشه ها به طور محکم مسدود و یا به خوبی عایق بندی نشوند در برج ها و طبقاتی که در قسمت بالایی ساختمان ها قرار دارند به سبب بادگیر بودن بیشتر این مکان ها، صدای زوزه کشیدن باد در پنجره ها بیشتر به گوش می رسد.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (6 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top