رگلاژ پنجره دوجداره از جمله موارد خدماتی اساسی و حیاتی است که حتما باید توسط یک تیم خدماتی مجرب و متعهد انجام شود. استفاده از پنجره دوجداره این روزها بسیار رایج شده است.

پنجره‌ ای که از تبادل حرارت و ورود گرد و غبار و صدا به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند. اما باید بدانید که این نوع پنجره‌ها زمانی عملکرد خود را به درستی انجام می‌دهند که به درستی رگلاژ شده باشند.

مهمترین نقش درب و پنجره upvc در ساختمان عایق بندی در برابر سرما و گرما و همچنین آلودگی های صوتی می باشد. با این حال در برخی از موارد به علت نصب نادرست پنجره دوجداره و یا سهل انگاری پرسنل نصب در هنگام رگلاژ پنجره دوجداره مشکلاتی بوجود می آید که این مشکلات عملکرد مناسب درب و پنجره دوجداره را مورد ایراد قرار می دهد.

بیشتر بدانید: بهترین روش برای درزگیری پنجره دوجداره

پنجره‌های دوجداره زمانی عملکرد خود را به درستی انجام می‌دهند که به درستی رگلاژ شده باشند.

اهمیت رگلاژ پنجره دوجداره

اهمیت رگلاژ پنجره دوجداره
همان طور که می‌ دانید پنجره دوجداره به منظور حفظ انرژی و جلوگیری از ورود سرما، خاک و صدا به داخل ساختمان مورد استفاده می‌ گیرد. اما علاوه بر جنس و کیفیت اجزای به کار رفته در پنجره، نحوه رگلاژ پنجره دوجداره و نصب آن نیز روی نتیجه کار موثر خواهد بود.

زمانی که شما یکی از بهترین برندهای پنجره دوجداره را خریداری کرده و بهترین تجهیزات را برای نصب آن به کار بگیرید، اما روش رگلاژ پنجره دوجداره را اشتباه انجام دهید، درز پنجره مقداری باز می‌ماند و عملکرد آن دچار اختلال می‌شود.

از طرفی آشنایی با رگلاژ پنجره upvc موجب می‌شود از بروز مشکلاتی نظیر سخت باز و بسته شدن پنجره، روان نبودن دستگیره، وجود فاصله در قسمت باز شونده درب و فریم جلوگیری کنید و بعد از نصب و رگلاژ پنجره upvc عایق‌بندی خوبی برای هوا و صدا داشته باشید.

نحوه رگلاژ پنجره دوجداره

نحوه رگلاژ پنجره دوجداره
۱) در شروع کار لازم است که کاور لولا را خارج کنیم، برای این کار ابتدا پنجره دوجداره را باز کرده سپس با استفاده از پیچ گوشتی یا آلن کاور را آزاد کرده و جابجا می کنیم تا خارج شود.

۲) برای رگلاژ و تنظیم، لنگه بازشو پنجره های upvc باید در محور افقی و عمودی جابجا شود. برای حرکت در محور افقی با استفاده از آچار آلن ۵ میلیمتری پیچ رگلاژ تعبیه شده در درب و پنجره را که بصورت افقی است باز وبسته می کنیم. با باز و بسته کردن پیچ رگلاژی لنگه بازشو درب یا پنجره دوجداره به صورت افقی حرکت می کند و جابجا خواهد شد.

۳) تا زمانی پیچ را حرکت داده و به کار خود ادامه می دهیم که با بسته شدن لنگه بازشو پنجره، در جهت افقی عدم انطباق برطرف شود.

۴) برای تنظیم رگلاژ عمودی از پیچ بالا لولا و آچار آلن چهار میلی متر استفاده خواهیم کرد، در این روش ابتدا با بکارگیری از آلن، پیچ را می گردانیم، با چرخاندن ساعتگرد پیچ، لنگه بازشو پنجره های دوجداره به سمت بالا و در صورت چرخاندن آن در جهت پاد ساعتگرد به سمت پایین حرکت خواهد کرد.

۵) رگلاژ هر دو جهت افقی و عمودی را بصورت موازی و همزمان انجام می دهیم تا به حالت مناسب و صحیح حرکتی برسد.

مهم‌ترین مشکلات قبل از رگلاژ کردن

مهم‌ترین مشکلات قبل از رگلاژ پنجره دوجداره
۱) نفوذ سرما یا گرما به داخل خانه
۲) درست بسته نشدن پنجره
۳) نفوذ آب به داخل خانه در زمان بارش باران
۴) نفوذ باد به داخل خانه
۵) شل شدن لاستیک‌های اطراف پنجره دوجداره
۶) سفت بودن دستگیره پنجره

بیشتر بدانید: جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره upvc

آشنایی با رگلاژ پنجره دوجداره upvc موجب می‌شود از بروز مشکلاتی نظیر سخت باز و بسته شدن پنجره، روان نبودن دستگیره، وجود فاصله در قسمت باز شونده درب و فریم جلوگیری کنید و بعد از نصب و رگلاژ پنجره دوجداره upvc عایق‌بندی خوبی برای هوا و صدا داشته باشید.

رگلاژ پنجره دوجداره بهتر است هر ساله و به طور مرتب انجام شود. برای این کار بهتر است از فردی حرفه‌ ای کمک بگیرید تا مجبور نشوید بعد از گذشت چند ماه دوباره این کار را تکرار کنید. در ارتباط با رگلاژ پنجره های آلومینیومی در نوشته بعدی مواردی را بررسی خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که رگلاژ نکردن پنجره‌ها می‌تواند موجب افزایش مصرف انرژی شود؛ به گونه‌ای که در فصل سرما قادر به گرم کردن خانه با درجه حرارت مورد نظرتان نشوید و در فصل گرما نیز ورود گرمای هوای بیرون به داخل مانع خنک شدن هوا توسط کولرها گردد.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top