در و پنجره آلومینیومی سال هاست که در ساختمان ها به کار می روند؛ سازندگان درب و پنجره آلومینیومی امروزه از پروفیل های نرمال و ترمال بریک برای ساخت محصول خود بهره می برند.

انواع پنجره هایی که سازندگان درب و پنجره آلومینیوم عرضه می کنند شامل نوع دوحالته، کشویی، لولایی، لیفت اسلاید، در آلومینیومی تراس و انواع مدل های دیگر در و پنجره آلومینیومی می شود که در ادامه بیشتر به معرفی آن ها پرداخته ایم.

سازندگان درب و پنجره آلومینیوم و پروفیل ترمال بریک

پروفیل آلومینیومی در دو نوع نرمال و ترمال بریک تولید می‌شود. نوع نرمال در پروفیل‌های قدیمی می رفت و هنوز هم در نوع ساده پنجره آلومینیومی به کار می رود و مقاومت مطلوبی در برابر عبور صوت و اتلاف انرژی ندارند.

تفاوت اصلی بین این دو پروفیل در این است که در مدل ترمال بریک، یک تیغه از جنس پلی‌آمید در میان پروفیل‌های آلومینیوم دوخته می‌شود.

امروزه برترین سازندگان درب و پنجره آلومینیوم با به کارگیری این پروفیل ارتباط میان قسمت داخلی و خارجی پروفیل و به عبارتی دیگر تبادل حرارت، آلودگی صوتی و آلاینده‌های هوا را کاهش می دهند.

بیشتر بدانید: فریم پنجره آلومینیومی چیست؟

سازندگان درب و پنجره آلومینیوم و پروفیل ترمال بریک

پنجره ترمال بریک آلومینیومی لولایی

یکی از انواع محصولات سازندگان درب و پنجره آلومینیوم، پنجره لولایی است که برای همه آشناست. در پنجره لولایی با توجه به ساختار یراق، عایق صوتی و حرارتی خوبی اتقاق می افتد. این نوع پنجره در انواع تک حالته و دوحالته تولید می شود.

در مدل ۲ حالته بازشو همانند پنجره قطار می تواند ۲۵ درجه به سمت داخل باز شود. پروفیل مورد استفاده در این نوع پنجره آلومینیومی سری ۶۰ یا TH60 است.

مشخصات فنی سیستم  TH 60:

  • عرض فریم مورد استفاده: ۶۰ mm
  • عرض لنگه مورد استفاده: ۶۵ mm
  • اندازه پلی آمید مورد استفاده: ۱۵-۲۴ mm
  • ضخامت شیشه مورد استفاده: ۲۴ mm

در این پنجره تیغه حرارتی و لاستیک های آب بندی از جنس پلی آمید و نوارها از جنس ای پی دی ام میباشد.

پنجره ترمال بریک آلومینیومی کشویی

پنجره دوحالته چیست؟

پنجره دوحالته نوعی پنجره لولایی است  که علاوه بر باز شدن به سمت چپ یا راست، از سمت عرض بالا نیز باز می شود. این پنجره عملکردی مانند پنجره قطار دارد که از سمت بالا باز می شود.

سازندگان درب و پنجره آلومینیوم باید از یراق آلات خاص در تولید پنجره دو حالته بهره بگیرند که در این صورت به نسبت پنجره تک حالته عایق تر است.

پنجره ترمال بریک آلومینیومی کشویی

پنجره کشویی با توجه به نوع سیستم بازشو آن که در هنگام باز شدن فضایی را اشغال نمی کند یکی از پر طرفدار ترین انواع تولیدات سازندگان درب و پنجره آلومینیوم به شمار می رود.

پنجره آلومینیومی کشویی در مجموعه مانا پنجره از سری TS77 و TS94 است. سری ۷۷ با نشیمن ۷۷ میلیمتر و سری ۹۴ با نشیمن ۹۴ میلیمتر می باشد.

از سری ۷۷ می توان در پنجره های کشویی با سایز متوسط و کوچک استفاده کرد و اگر ابعاد پنجره نسبتا بزرگ بود و در حدی بود که بتوان با سیستم کشویی ساپورت کرد ، سری ۹۴ پیشنهاد داده میشود.

معایب پنجره دوجداره ریلی

اگرچه پنجره دوجداره کشویی یا ریلی یکی از محبوب ترین محصولات سازندگان درب و پنجره آلومینیوم به شمار می رود اما معایبی هم دارد که آن را برای بهره‌گیری در شهرهای پر سر و صدا یا مکان های بسیار سرد با مشکل مواجه می کند. این مشکل به عایق پنجره های کشویی مربوط است.

پنجره کشویی با توجه به نوع سیستم آن، پنجره ۱۰۰ درصد عایقی نیست چون در هنگام بسته شدن، لاستیک های آب بندی توسط یراق آلات به یکدیگر فشرده نمی شوند.

پنجره آلومینیومی لیفت اسلاید

اگر طرفدارپنجره آلومینیومی  کشویی هستید اما ابعاد پنجره شما بزرگ است و یک پنجره کاملا عایق می خواهید که بازشو آن به‌صورت کشویی باز و بسته شود، بهترین انتخاب در میان محصولات سازندگان درب و پنجره آلومینیوم استفاده از پنجره آلومینیومی لیفت اسلاید است.

این پنجره همانطور که از نامش بر می آید ابتدا اسلاید می شود و سپس با چرخاندن دستگیره لیفت می شود و به سمت بالا حرکت می کند و کامل در جای خود قرار می گیرد.

پنجره دوجداره لیفت اسلاید در دو سری TS115 و TS143 قابل تولید است سری ۱۱۵ معروف به لیفت سبک و سری ۱۴۳ لیفت سنگین است و پنجره هایی تا عرض ۸ متر و ارتفاع ۴ متر را ساپورت می کند. سیستم ۱۴۳ در انواع تک ریل، دوریل و ۳ ریل قابلیت تولید می شود.

درب کشویی آلومینیومی تراس

درب کشویی آلومینیومی تراس

امروزه درب کشویی آلومینیومی تراس در ساختمان ها و به ویژه برای تراس کاربرد فراوانی دارد. این درب ها بیشتر در منازل ویلایی و آپارتمان های مسکونی استفاده می شوند.

سازندگان درب و پنجره آلومینیومی، درب کشویی آلومینیومی تراس را در ابعاد مختلفی به تولید می رسانند و این محصول در رنگ ساده یا رنگ بندی های متنوع عرضه می شود.

آنادایز پنجره آلومینیومی

دئامنه تولیدات آلومیونیومی برای درب و پنجره گسترده‌تر از آن چیزی است که در بالا اشاره شد. سازندگان درب و پنجره آلومینیوم علاوه بر تولیدات بالا باید کارهایی دیگر را هم انجام دهند تا محصول بسیار با کیفیت عرضه شود؛ از جمله این کارها آنادایز پنجره آلومینیومی است.

آنادازینیگ (anodizing) در اصل روشی برای افزایش کیفیت و طول عمر محصولات آلومینیومی است. یک پنجره آلومینیومی به خودی خود در برابر ترک و خوردگی مقاومت دارد اما ممکن است در برابر رطوبت و دما زیبایی ظاهری خود را از دست بدهد، در اینجا آنادایز به تقویت پنجره کمک می کند.

بیشتر بدانید: گالوانیزه پنجره دوجداره upvc چیست؟

نکته پایانی

در این مطلب به سازندگان درب و پنجره آلومینیوم پرداختیم؛ همانطور که گفته شد این سازندگان محصولات مختلفی را با بهره‌گیری از تکنولوژی های روز همچون آنادایز عرضه می کنند.

شما می توانید برای آشنایی با بسیاری از مدل های پنجره آلومینیومی که ذکر آن در این مطلب نمی گنجید به وبسایت مانا پنجره مراجعه کنید و همچین ضمن تماس با ما محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top