پروفیل اصلی ترین نقش را در سازه پنجره ایفا می کند و قیمت پنجره ارتباطی مستقیم با جنس پروفیل دارد؛ از این رو شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که ارزانترین پروفیل upvc کدام است و چه ویژگی هایی دارد.

پروفیل مناسب باید دارای استانداردهای لازم باشد در غیر این صورت ارزان بودن پروفیل فدای کیفیت آن شده است و خرید ارزانترین پروفیل upvc نه تنها شما را از مزایای پنجره دوجداره بهره‌مند نمی کند بلکه مجبور خواهید بود در طول بهره‌برداری هزینه های بیشتری صرف کنید.

استانداردهای پروفیل upvc

پروفیل های تولیدی در اروپا از دهه ۱۹۶۰ میلادی تحت دو استاندارد اصلی یعنی استاندارد انگلستان (British Standards) یعنی BS EN 12608 و استاندارد آلمان (RAL GZ 716-1) قرار دارند.

این استانداردها ضخامت دیواره های اصلی و رابط پروفیل را بیش از هرچیز مورد تأکید قرار داده اند و بر همین اساس نیز پروفیل را کلاس بندی کرده اند. شناخت این کلاس بندی به ارزیابی بهتر ارزانترین پروفیل upvc کمک می کند.

بیشتر بدانید: نمایندگی پنجره وین تک در تهران

استانداردهای پروفیل upvc

 

کلاس بندی پروفیل upvc

پروفیل های پنجره upvc از لحاظ ضخامت و دیواره دارای سه نوع کلاس بندی هستند که به صورت زیر است:

  • کلاس یک یا نوع A: ضخامت پروفیل های این کلاس در دیواره های اصلی بالاتر از ۲٫۸ میلی‌متر و در دیواره های فرعی ۲٫۵ میلی‌متر است.
  • کلاس دو یا نوع B: ضخامت پروفیل های این کلاس در دیواره های اصلی بالای ۲٫۵ میلی‌متر و در دیواره های فرعی بالای ۲ میلی‌متر است.
  • کلاس C: در این کلاس از پروفیل، ضخامت دیواره های اصلی و فرعی را توافق سازنده و خریدار تعیین می کند.

حال مسئله اینجاست که وقتی می گوییم ارزانترین پروفیل upvc، آیا ضخامت را هم می‌دانیم؟ بی شک تعیین ضخامت پروفیل بر حسب فاکتورهایی تعیین می شود که شناختش دانش افراد متخصص را می طلبد. از این رو به هنگام خرید پنجره باید از افراد آگاه کمک بگیرید.

وجود گالوانیزه در پروفیل

دیگر نکته ای که در خرید پنجره تولید شده با ارزانترین پروفیل upvc باید در نظر بگیرید، این است که در سازه پنجره حتمالا گالوانیزه وجود داشته باشد.

نقش گالوانیزه ارتباطی مستقیم با نگهداری سازه پنجره دارد، در صورت عدم وجود گالوانیزه در سازه پنجره، به مرور شاهد افت و دفرمه شدن فریم پنجره خواهید شد که در این صورت مشکلاتی در باز و بست پنجره نیز به وجود خواهد آمد.

تفاوت پروفیل اقتصادی و ارزانترین پروفیل upvc

تفاوت پروفیل اقتصادی و ارزانترین پروفیل upvc

شرکت های تولید کننده پروفیل بر حسب بودجه مشتری، به تولید پروفیل با درجه متریال متخلف اقدام می کنند. در این بین ممکن است پروفیلی با لحاظ کردن متریال و دستور العمل هایی از قیمتش کاسته شده باشد.

این مهم است که ارزانترین پروفیل upvc اصول و معیار یک پنجره استاندارد را داشته بشد و ترکیبات آن به ضرر کم شدن قیمت دستخوش تغییر نشده باشد.

مباحث مطرح در استاندارد پروفیل

فارق از اینکه ارزانترین پروفیل upvc یا گرانترین را خریداری کنید باید موارد زیر به عنوان اصلی ترین مباحث استاندارد در این پروفیل ها رعایت شده باشد. این موارد عبارتند از:

  • ابعاد و اندازه های پروفیل
  • وزن پروفیل
  • ظاهر و شرایط ارسال
  • شرایط آب و هوایی و آزمون های آن
  • آزمون مواد اولیه
  • ازمون های حرارتی پروفیل
  • مقاومت پروفیل در برابر ضربه

 معایب به کارگیری پروفیل ارزان

 معایب به کارگیری پروفیل ارزان

به کارگیری ارزانترین پروفیل upvc بیش از هرچیز می تواند خود را در افتادگی پنجره نشان دهد. علاوه بر این رنگ پروفیل نیز به سرعت و زیر تابش آفتاب خواهد پرید.

اگر پروفیل استانداردهای لازم را در برابر ضربه پذیری پاس نکرده باشد در برابر درجات متوسط امواج زلزله نیز می تواند دچار مشکل شود، همچنین پس از چندسال تغییر فصول و در پی سرد و گرم شدن پنجره سازه خود را رها کرده و از قواره خواهد افتاد.

در کنار این ها کارکرد عایق پنجره نیز دچار مشکل خواهد شد؛ به عنوان مثال اگر پروفیل به خوبی عایق بندی نشده باشد می تواند داخل ساختمان را در برابر ورود آب باران آسیب پذیر کند، ضمن اینکه سر و صدا و آلودگی نیز به خانه راه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بدانید: پروفیل یو پی وی سی upvc

نکته پایانی

در این مطلب به ارزانترین پروفیل upvc پرداختیم؛ به طور کلی انتخاب پنجره upvc با پروفیلی که به صورت غیرمنطقی ارزان است کاری بسیار اشتباه خواهد بود و بهره بردار را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.

شما می توانید برای خرید پنجره های دوجداره با کیفیتی مناسب و قیمت منطقی به وبسایت مانا پنجره مراجعه کرده و ضمن کسب اطلاعات بیشتر با شماره های وبسایت جهت کارشناسان ما جهت انتخابی بهتر صحبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top