توری پنجره upvc برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و حشرات لازم است. البته این توری ها در فصول گرم سال تا حدودی حرارت وارده به داخل منزل را نیز کاهش می دهند زیرا مقداری از تابش نور خورشید را جذب می کنند. توری های پنجره یو پی وی سی بسته به نوع پنجره و قاب آنها در مدل های مختلفی طراحی می شوند که می توانند ثابت و متحرک باشند. در این مقاله به تفصیل انواع توری پنجره upvc و نحوه تمیز کردن آنها شرح داده شده است.

 

بیشتر بدانید: تفاوت پنجره پی وی سی با یو پی وی سی

 

توری پنجره upvc

توری پنجره upvc

توری پنجره upvc اغلب از جنس فایبر گلاس است که با استفاده از فناوری جدید و پیشرفته تولید می شود. این توری درون یک قاب upvc یا آلومینیومی قرار می گیرد و روی پنجره نصب می شود. ضد گرد و غبار است اما مانع ورود نور خورشید و یا گردش هوا نمی شود. در مقابل تابش نور خورشید مقاوم است و دچار پوسیدگی نی‌شود. در ادامه مطلب انواع توری پنجره upvc شرح داده شده است.

 

از میان انواع مختلف توری پنجره یو پی وی سی، توری امنیتی دارای بیشترین مقاومت در برابر ضربه های احتمالی چون نیروی باد، طوفان، برخورد باران یا تگرگ و شاخه های درختان هستند.

 

توری پنجره upvc: پلیسه ای

این مدل توری که به آکاردئونی نیز معروف است بهترین نوع برای تمامی پنجره ها است. قاب آن ثابت است اما به صورت کرکره ای جمع و باز می شود. مقاومت بالایی دارد و از هر دو جهت قابل نصب است.

توری مگنتیک

تقریبا مشابه نوع پلیسه ای است با این تفاوت که قابل جدا شدن است. نصب ساده ای دارد و با داشتن قفل مگنتی به طور اتومات بسته می شود. دوام و استحکام آن بالاست.

توری رولینگ

توری پنجره upvc

نوعی توری متحرک با قاب ثابت است که بصورت کرکره ای باز و بسته می شود.

توری ریلی

این توری مختص درب و پنجره های ریلی است. قاب آن متحرک است و روی ریل پنجره نصب می شود. از هر دو طرف قابلیت حرکت دارد.

توری لولایی

این توری با استفاده از لولا باز و بسته می شود و به فضای زیادی برای این منظور نیاز دارد. عمر طولانی ندارد و خیلی زود به تعمیر نیاز پیدا می کند. برای درب های ورودی کاربرد دارد.

توری پنجره upvc: ثابت

این نوع توری ثابت است و تنها برای تعویض یا تعمیر آن هم توسط نصاب بایستی باز شود.

توری خورشیدی

عموما رنگ تیره ای دارد و در مکان های آفتاب گیر برای کاهش ورود نور به درون خانه و جلوگیری از ایجاد حرارت کاربرد دارد. گفته می شود که تا ۹۰% از گرمای آفتاب را جذب می کند.

توری آلومینیومی

جنس توری آلومینیومی است و در انواع ریلی، ثابت و لولایی طراحی می شود. در گذشته کاربرد داشته اند و به دلیل جلوگیری از ورود نور، تغییر رنگ و تمیز کردن سخت کنار گذاشته شده اند.

توری گالوانیزه

جنس توری گالوانیزه است که برای مکان های با تغییرات دمایی شدید و ناگهانی کاربرد دارد. در برابر تغییر رنگ و زنگ زدگی بسیار بادوام است.

توری امنیتی

مقاومت این توری ها از انواع معمولی بیشتر است. دارای قاب محکم و ضد زنگ از جنس فولاد یا آلومینیوم ضخیم هستند. در برابر ضربه های احتمالی چون نیروی باد، طوفان، برخورد باران یا تگرگ، شاخه های درختان مقاوم است و آسیب نمی بینند.

 

روش شستشو و تمیز کردن توری پنجره upvc

توری پنجره upvc

بهترین راه روش شستشو و تمیز کردن توری استفاده از بخارشوی است. در غیر این صورت بهتر است ابتدا با جارو برقی گرد و خاک توری گرفته شود سپس با دستمال مرطوب روی توری را تمیز شود. برای توری های نازک بهتر است از خدمات سرویس های تخصص نظافت درب و پنجره کمک بگیرید.

 

برخی از توری های پنجره یوی پی وی سی قابلیت جذب نور خورشید و به این ترتیت کاهش انتقال گرما را دارند. این توری ها مخصوص مناطق گرم و آفتابگیر طراحی شده اند.

 

نحوه نصب توری پنجره upvc

توری پنجره upvc

برای نصب توری به دلیل احتمال آسیب دیدن توری بهتر است تا از افراد متخصص کمک بگیرید. علاوه بر آن نصب غیر اصولی باعث ورود حشرات و ممانعت از باز و بسته شدن صحیح پنجره می شود.

 

بیشتر بدانید: پنجره upvc فولكس واگنی

 

نتیجه گیری

توری پنجره upvc برای تمامی پنجره های یو پی وی سی به منظور ممانعت از ورود حشرات و کاهش ورود گرد و غبار و همچنین حرارت ناشی از نور خورشید به درون منزل ضروری است. این توری ها دارای انواع مختلفی به لحاظ جنس، قاب و مدل باز و بسته شدن دارند. دوام آنها نیز متغیر است و بسته به بودجه خود می توانید نوع مناسب را انتخاب کنید. اگرچه برخی از مدل‌ها نظیر توری ریلی تنها مختص در و پنجره های یو پی وی سی ریلی تولید می شوند.

پنجره های یو پی وی سی نسل جدید پنجره دوجداره هستند که استفاده از آنها در ساختمان مزایای بی شماری را متوجه شما می سازد. یکی از بهترین برند های این مدل از پنجره، گروه تولیدی مانا پنجره است که با استفاده از پروفیل وینتک و در اختیار داشتن تکنولوژی روز دنیا و ماشین آلات الوماتک اکولاین اقدام به تولید پنجره هایی با استاندارد و کیفیت بالا می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top