تفاوت پنجره پی وی سی با یو پی وی سی در چیست؟ کدام یک از این دو پنجره دوجداره دارای استحکام و دوام بیشتری است؟ پروفیل پی وی سی گران تر است یا یو پی وی سی؟ هرکدام برای استفاده در چه شرایطی مناسب تر هستند؟ این ها سوالاتی هستند که قرار است تا در این مقاله به آنها پاسخ دهیم.

 

بیشتر بدانید: انواع پنجره دوجداره به لحاظ جنس پروفیل

پنجره پی وی سی

تفاوت پنجره پی وی سی با یو پی وی سی

این نوع پنجره با استفاده از پروفیل پی وی سی ساخته می شود که نوعی ماده پلاستیک و از تولیدات کارخانه های پتروشیمی است. pvc در واقع مخفف پلی وینیل کلراید است که در صنعت با نام اختصاری pvc شناخته شده است.

این ماده به خصوص در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد که به دلیل ویژگی های منحصر بفرد امروزه جایگزین پروفیل های فلزی در ساخت پنجره های دو جداره شده است. این ماده دارای قابلیت خمش پذیری، تحمل ضربه و فشار، شکل پذیری آسان، وزن سبک، مقاوم در برابر آتش سوزی است و به این ترتیب پنجره های ساخته شده از آن دارای دوام و ماندگاری بالا هستند.

 

مهمترین مزیت کاربرد ماده پی وی سی و مشتقات آن سبک بودن آن است که باعث می شود تا در زمان زلزله باعث تشدید ریزش آوار نشود.

 

پنجره یو پی وی سی

تفاوت پنجره پی وی سی با یو پی وی سی

بطور مشابه منظور از پنجره های یو پی وی سی پنجره های ساخته شده از پروفیل پلی وینیل کلراید غیر پلاستیکی (unplasticized polyvinyl chloride ) است که با نام تجاری upvc شناخته می شود.

این ماده درواقع نوعی مشتق پلی وینیل کلراید است که از افزودن ترکیبات روان کننده به آن حاصل می شود. upvc نسل جدیدتر پروفیل های غیر فلزی است که به دلیل برخی مشکلات پی وی سی صنعتگران با تغییر فرمولاسیون این ماده اقدام به تولید پروفیل منعطف تر نموده اند.

 

تفاوت پنجره پی وی سی با یو پی وی سی: قیمت

خصوصیات مطلوب و تغییر یافته یو پی وی سی باعث شده است تا کاربرد بیشتری در صنایع ساختمان سازی داشته باشد و طبیعتا قیمت بالاتری نیز نسبت به نوع پی وی سی دارد.

 

تفاوت پنجره پی وی سی با یو پی وی سی: استحکام و طول عمر

تفاوت پنجره پی وی سی با یو پی وی سی

بطور کلی طول عمر پنجره یو پی وی سی بیشتر از پی وی سی است. ماده یو پی وی سی انعطاف بیشتری دارد. به همین دلیل در برابر شکستگی مقاوم تر است و خاصیت ضربه پذیری و تحمل فشار آن بالاتر است. همچنین فریم یو پی وی سی به دلیل داشتن ماده اکسید تیتان در فرمولاسیون خود نسبت به تغییرات جوی و بارندگی های شدید کیفیت خود را بهتر حفظ می کند.

 

بیشتر بدانید: وزن یک متر مربع پنجره دو جداره upvc

تفاوت پنجره پی وی سی با یو پی وی سی: طراحی و ساخت

به لحاظ طراحی و ساخت پنجره های یو پی وی سی تکنولوژی ساخت پیشرفته تری دارند که این قابلیت به انعطاف بیشتر یو پی وی سی در مقایسه با پی وی سی بر می گردد. بنابراین امکان تولید طرح های متنوع تر و جذابتر پنجره با استفاده از این ماده جدید وجود دارد.

 

تنها ایراد پنجره های پی وی سی و یو پی وی سی پریدگی رنگ پروفیل در مقابل نور خورشید و حرارت است که بر این اساس مدل های یو پی وی سی دارای مقاومت بیشتر هستند.

 

نتیجه گیری

تفاوت پنجره پی وی سی با یو پی وی سی در دوام و استحکام آنهاست. تغییر فرمولاسیون پی وی سی و افزودن ترکیبات روان کننده به آن باعث شده است تا ماده مقاوم تر و منعطف تری به نام upvc تولید شود. بطور کلی خواص ویژه ماده پلاستیکی پی وی سی باعث شده است تا جایگزین مناسبی برای پروفیل های آهنی باشد. تنها ایراد pvc و upvc ضعف آنها در برابر نور خورشید و حرارت است که باعث رنگ پریدگی پنجره می شود.

تفاوت پنجره پی وی سی با یو پی وی سی

از آنجایی که در ایران اغلب روزهای سال آفتابی است بهتر است تا از پنجره های upvc برای نمای ساختمان که در معرض تابش نور خورشید هستند استفاده کرد و از پنجره های پی وی سی در داخل ساختمان.

اگر شما هم جز طرفداران محصولات سازگار با محیط زیست هستید پنجره های pvc و upvc گزینه های ایده آلی برای شما هستند. زیرا این پنجره ها قابلیت بازیافت را دارند. برای سفارش این مدل پنجره ها می توانید به گروه تولیدی مانا پنجره مراجعه کنید. تکنولوژی ساخت پیشرفته و استفاده از متریال باکیفیت به همراه دانش فنی باعث شده است تا محصولات این گروه تولیدی دارای استاندارهای کیفی بالا باشد و رضایتمندی مشتریان را کسب نماید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top