پنجره upvc ثابت پرطرفدارترین نوع پنجره های دوجداره است که به علت سادگی و مزایای خاص خود برای شرایط ویژه ای قابل استفاده است. منظور از ثابت بودن این پنجره آن است که اصلا باز نمی شود. احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که یک پنجره تماما بسته چه فایده ای داشته و در کجا کاربرد دارد؟ این مقاله را تا انتها بخوانید تا با خصوصیات این مدل از پنجره upvc و مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

 

بیشتر بدانید: تفاوت پنجره پی وی سی با یو پی وی سی

 

ویژگی های پنجره upvc ثابت

پنجره upvc ثابت

مهمترین ویژگی پنجره upvc که اصطلاحا به آن پنجره فیکس گفته می شود آن است که فاقد لنگه برای باز شدن است. این مدل پرکاربردترین نوع پنجره دو جداره است و به صورت ثابت نصب می شود. به دلیل آنکه فاقد بازشو است از یراق آلات در طراحی آن استفاده نمی شود.

 

پنجره upvc ثابت برای قسمت هایی از ساختمان یا منزل که نیازی به باز کردن پنجره نیست اما ورود نور به داخل ساختمان ضروری است، استفاده می شود.

 

موارد کاربرد پنجره upvc ثابت

این مدل پنجره اغلب به صورت ترکیبی با دیگر مدل های پنجره دوجداره قابل استفاده است. بدین صورت که پنجره وسطی از نوع ثابت و پنجره های مجاور از نوع بازشو است. این مدل بسیار پرطرفدار است اما نکته ای که باید به آن دقت کرد آن است که پروفیل مصرفی در ساختار پنجره ثابت باید با زاویه کاملا ۹۰ درجه به خط افق عمود باشد، زیرا در ریگلاژ لنگه های بازشو پنجره های مجاور تاثیر گذار است.

بطور کلی میدان دید وسیع در این پنجره استفاده آن را برای نقاطی از منزل با نوردهی بالا را مناسب می سازد. به همین دلیل اغلب در سقف نورگیر، پاسیو و بالکن استفاده می شود.

در راه پله ها برای تامین روشنایی ساختمان استفاده می شود. از آنجایی که باز نمی شود به لحاظ امنیت ساختمان نیز مشکل ساز نخواهد بود.

پنجره upvc ثابت

عایق بودن در برابر رطوبت و همچنین نوردهی خوب کاربرد آن را برای گلخانه ها بسیار مناسب می سازد. به همین دللی در پوشش سقفی  گلخانه ها اغلب از این نوع پنجره استفاده می شود.

 

تنوع پنجره فیکس

پنجره upvc ثابت

از آنجایی که این پنجره باز نمی شود شاید این تصور برای شما پیش بیاید که به لحاظ تنوع دارای محدودیت است. اما باید بگویم که این مدل پنجره به لحاظ رنگ و طرح پروفیل از تنوع زیادی برخوردار است. همین دو فاکتور کافی است تا شما بتوانید با توجه به نمای ساختمان خود، جلوه های بسیار زیبا و متفاوتی را ایجاد کنید.

 

بیشتر بدانید: انواع پنجره دوجداره به لحاظ جنس پروفیل

 

مزایای پنجره upvc ثابت

پنجره upvc ثابت

پنجره دوجداره upvc  دارای دو مزیت عمده است که به شرح زیر می باشد:

  • به دلیل آنکه این مدل پنجره باز نمی شود فاقد قاب مزاحم است، لذا دامنه و میدان دید بسیار خوبی را از فضای بیرون فراهم می کند.
  • به دلیل ساختار خاص خود و اینکه فقدان لنگ باز شو است، عایق قوی در برابر ورود گرد و خاک، آلاینده های هوا، آلودگی صوتی و حتی انتقال حرارت است.
  • مزیت دیگر عدم محدودیت در ابعاد پنجره upvc ثابت است.

 

معایب پنجره upvc ثابت

تنها ایراد این پنجره آن است که تنها باید در ساختمان هایی که امکان تمیز کردن پنجره از بیرون وجود دارد استفاده شود. زیرا این پنجره قابلیت باز شدن را ندارد. بنابراین نمیتوان برای شست و شو در داخل ساختمان یا منزل آن را خارج کرد.

پنجره upvc ثابت

در ساختمان های مرتفع نیز بایستی تمهیداتی چون آسانسور برای شست و شوی پنجره ها از بیرون ساختمان فراهم باشد.

 

یکی از رایجترین فرم استفاده از پنجره ثابت به صورت ترکیبی با دیگر مدل های پنجره دوجداره است، بدین صورت که پنجره وسطی از نوع ثابت و پنجره های مجاور را بازشو طراحی می کنند.

 

نتیجه گیری

پنجره های دوجداره upvc انواع مختلفی داشته که هر کدام برای شرایط خاصی کاربرد دارند. یکی از این مدل ها، پنجره upvc ثابت است که برای قسمت هایی که نیازی به باز کردن پنجره نیست اما ورود نور به داخل ساختمان ضروری است استفاده می شود. این پنجره عایق بسیاری خوبی در برابر آلودگی صوتی، گرد و خاک، آلایندهای هوا و سرما و گرما است. از آن به طور ویژه در پوشش سقف گلخانه ها، راه پله ها، سقف پاسیو و بالکن استفاده می شود.

اگر شما هم به خرید این مدل پنجره تمایل دارید، مانا پنجره یکی از تولید کننده های بنام انواع پنجره upvc در بازار است. کیفیت ساخت بالا، عمر طولانی به همراه قیمت های مناسب از ویژگی های اصلی تولیدات مانا پنجره است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top