در این مطلب از مجله ماناپنجره به بررسی ضرورت استفاده از پنجره دوجداره حفاظ دار، مزایا، انواع و سایر جزئیات آن خواهیم پرداخت.

امروزه با توجه به اهمیت حفظ ذخایر انرژی برای نسل های آینده، صرفه جویی در مصرف انرژی در تمامی جوانب زندگی ضرورت پیدا کرده است.

یکی از راهکارها برای این منظور استفاده از پنجره های دوجداره است که نقش مهمی در کاهش انرژی و هزینه های سرمایشی و گرمایشی ساختمان ها دارد.

اما برای افزایش امنیت پنجره های دوجداره نیاز به در نظر گرفتن تمهیداتی است که یکی از آنها ایجاد حفاظ می باشد.

بیشتر بدانید: درب دوجداره کشویی

در دنیای امروز، امنیت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در منازل و محل زندگیشان است. سرقت از جمله جرایمی است که می‌تواند خسارات مالی و جانی جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. پنجره‌ها به عنوان یکی از نقاط ورود به منزل، می‌توانند مورد سوء استفاده سارقان قرار بگیرند.

استفاده از پنجره دوجداره حفاظ دار می‌تواند راه حلی موثر برای افزایش امنیت منازل و محل‌های مختلف باشد. در این مقاله به بررسی مزایا، معایب، انواع و نکات مهم در انتخاب و خرید پنجره دوجداره حفاظ دار می‌پردازیم.

مزایای پنجره دوجداره حفاظ دار:

افزایش امنیت: حفاظ پنجره دوجداره، مانعی فیزیکی در برابر ورود سارقان به داخل منزل ایجاد می‌کند و از سرقت لوازم و تجهیزات منزل جلوگیری می‌کند.
محافظت از کودکان: حفاظ پنجره می‌تواند از سقوط یا بیرون رفتن کودکان از پنجره جلوگیری کند و امنیت آنها را در منزل تضمین کند.
ایجاد حریم خصوصی: حفاظ پنجره تا حدی مانع از دید مستقیم به داخل منزل می‌شود و حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند.
زیبایی و دکوراسیون: حفاظ‌های پنجره در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی موجود هستند و می‌توانند با دکوراسیون منزل شما هماهنگ شوند.
ایجاد تهویه مناسب: برخی از حفاظ‌های پنجره به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان تهویه مناسب هوا را در داخل منزل فراهم می‌کنند.

معایب پنجره دوجداره حفاظ دار:

کاهش نورگیری: حفاظ پنجره تا حدی از ورود نور طبیعی به داخل منزل می‌کاهد.
ایجاد محدودیت در دسترسی به فضای بیرون: حفاظ پنجره может دسترسی شما به فضای بیرون از منزل را برای نظافت یا موارد دیگر محدود کند.
هزینه: پنجره‌های دوجداره حفاظ دار معمولاً گران‌تر از پنجره‌های معمولی هستند.

اهمیت استفاده از پنجره دوجداره حفاظ دار

اهمیت استفاده از پنجره دوجداره حفاظ دار

علاوه بر استفاده از یراق آلات باکیفیت و چفت و بست محکم برای پنجره های دوجداره و یا استفاده از شیشه های سکوریت بجای شیشه های معمولی، مورد بعدی که میتوان با آن امنیت پنجره را افزایش داد ایجاد حفاظ است.

با نصب یک حفاظ پنجره شما ضد سرقت شده و از ورود افراد ناخواسته به ساختمان های مسکونی جلوگیری می کند.

این حفاظ ها علاوه بر ایمن سازی از زیبایی و استحکام بالا نیز برخوردار هستند. همچنین می توانند از وارد آمدن ضربه برای شکستن شیشه پنجره نیز جلوگیری کنند.

جنس حفاظ در پنجره دوجداره

جنس متریال مصرفی برای ساخت حفاظ پنجره دوجداره میتواند استیل، شبه چوب، آهن و یا فرفورژه باشد.

هر کدام از این متریال دارای معایب و مزایای خاص خود می باشند. برای مثال حفاظ های آهنی برای خانه های ویلایی خارج از شهر مناسب تر هستند اما به دلیل حساسیت به رطوبت و زنگ زدگی نیاز به مراقبت و رنگ آمیزی دوره‌ای دارند.

حفاظ های استیل معمولاً با شرایط آب و هوایی مختلف سازگاری بیشتری دارند و رنگ آنها در طول سالیان استفاده ثابت باقی مانده و دفرمه نمی شوند.

حفاظ فرفورژه ای از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردار است.

حفاظ های شبه چوب در عین مقاوم بودن در برابر حرارت و رطوبت سبک هستند اما به دلیل جذب گرد و غبار نیاز به نظافت و نگهداری منظم دارند.

انواع مدل های حفاظ

hk,hu پنجره دوجداره حفاظ دار

  1. آکاردئونی
  2. رولی
  3. نرده ای
  4. ابرویی

۱٫ آکاردئونی

باز و بسته شدن این مدل از حفاظ مشابه آکاردئون است و بیشتر برای درب و پنجره هایی که ابعاد بسیار بزرگی دارند استفاده می شود.

۲٫ رولی

حفاظ های رولی در بالای درب نصب می شوند مورد کاربرد آن بیشتر برای درب مغازه ها و پارکینگ ها است.

۳٫ نرده ای

حفاظ نرده ای در مقابل درب و پنجره ها قرار می گیرند و امکان باز و بسته شدن ندارند.

توجه داشته باشید که این مدل حفاظ بایستی برای درب و پنجره هایی استفاده شود که باز شدن آنها به سمت داخل ساختمان است.

۴٫ ابرویی

حفاظ های ابرویی که از زیبایی خاصی برخوردار هستند برای پنجره‌هایی کاربرد دارند که وسعت آنها بیشتر از ارتفاع است.

به طور کامل پنجره را پوشش نمی‌دهند چون در بالای پنجره نصب می شوند.

نصب پنجره دوجداره حفاظ دار

نصب پنجره دوجداره حفاظ دار

نصب حفاظ برای پنجره های دوجداره با در نظر گرفتن پارامتر هایی چون نوع پنجره، ابعاد آن، موقعیت پنجره، جنس مصالح بکار رفته در دیوار و پنجره انجام می شود.

همچنین از بین مدلهای مختلف حفاظ ها، بایستی به قابلیت باز و بسته شدن حفاظ توجه کنید. زیرا مدل هایی چون حفاظ های نرده ای امکان باز شدن درب و پنجره رو به بیرون را سلب می کنند.

توصیه می شود تا برای نصب استاندارد و دقیق از نصابان حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: درب upvc سرویس بهداشتی

قیمت پنجره دوجداره حفاظ دار

قیمت پنجره دوجداره حفاظ دار با توجه به جنس حفاظ، نوع طراحی آن و همچنین ابعاد درب و پنجره شما متفاوت خواهد بود.

با این حال توصیه می شود تا برای خرید مقرون بصرفه پنجره دوجداره و حفاظ، آن را به طور همزمان از تولید کنندگان معتبر تهیه نمایید.

در این صورت پنجره مناسب و بهترین حفاظ برای آن با در نظر گرفتن تمامی جوانب و شرایط ساختمان شما انتخاب می‌شود.

ماناپنجره یکی از تولیدکنندگان برتر انواع پنجره های دوجداره در کشور است که برای این منظور از مواد اولیه با کیفیت و ماشین آلات پیشرفته استفاده می نماید.

علاوه بر آن نصب و اجرای پنجره های دوجداره حفاظ دار جز خدمات پس از فروش این واحد تولیدی بوده که صرفا توسط نصابان حرفه ای انجام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ها، مدل ها و همچنین اطلاعات فنی متناسب با شرایط ساختمان خود می توانید از طریق شماره های درج شده در وبسایت با مشاوران ماناپنجره تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top